Udflaad…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    CecilieLGCecilieLG
    Medlem

Hej med Jer,
    Det er maaske ikke lige det laekreste emne – men jeg lider virkelig med udflaad denne graviditet! Syntes der er helt enormt meget af det – og syntes jeg lugter! Det foelger mig hele dagen – selvom jeg gaar i bad flere gange om dagen (morgen og aften) for at faa det vaek!
    Er der andre der har det saadan – og er det normalt? Har laest et eller andet sted at det er et tegn paa at kroppen forhindrer bakterier i at komme ind – er det rigtigt?

Knus, Cille
    (12+6)

Anonym
    Gæst

Jeg har også øget udflåd, det er dog aftaget noget. I sidste graviditet, var det værre og jeg måtte gå med trusseindlæg hver dag, så det gør jeg også nu – just in case.

Jeg synes at jeg lugter anderledes, men ikke grimt. Mon det kan være det samme for dig? Men jeg synes da at du skal gå til lægen, selvom det forhåbnetlig er en ganske harmløs ubalance, der sker jo en hel del i de nedre regioner af gode grunde 😉

BO2HKRBO2HKR
    Medlem

Hej,

Hvis jeg var jer ville jeg lige få det checket hos lægen. Det kan jo være en svampeinfektion, som man er mere modtagelig for som gravid. Det er efter sigende ufarligt, men irritationen er da nok til at gøre noget ved det. Min læge anbefaler bomuldstrusser i dagtimerne og naturlig ventilation om natten, dvs sove uden trusser/ i løse boksershorts…

Håber det hjælper; har selv prøvet det og synes det har god effekt.

sund3ssund3s
    Medlem

Jeg har også udflåd og ja det føles anderledes end det har gjort før… der er mere af det og det lugter anderledes. Jeg føler mig særligt generet efter sex – så jeg kan ikke have sex to dage i træk… Min læge har også anbefalet mig bomuldstrusser og bar numse om natten ;0) og så har hun også anbefalet de der små kapsler med mækesyre fra VIVAG som man kan sætte op i skeden – det gøre jeg så når jeg har haft sex og det tager den værste irritation. Der ud over så smører jeg mig også med noget canesten-salve jeg har – når jeg synes jeg har behov for det – og det tager også irritation etc. ret hurtigt.

KH
    S

Anonym
    Gæst

sund3s, hvis canesten hjælper, så har du da svamp! Men hvis det ikke går væk bare med cremen, så vil jeg anbefale dig at få en (oral) canesten-pille på recept. Jeg har selv døjet meget med svamp, og pilen var det eneste, der virkede, cremen va intet værd til mig.

Jeg er selv 200% sikke rpå at jeg ikke har svamp, da jeg har haft det så tit og slet ikke har symtomer på det, så ville det klø forfærdeligt. Jeg har bare lidt øget udflåd, og det er bare et graviditetssymptom.

Anonym
    Gæst

Har også været generet af udflåd med en tendens til kraftigere lugt de første par måneder, på trods af mange vask og trusseindlæg, men det er væk nu – måske fordi jeg er begyndt at tage trusser af om natten – lidt ventilation er godt;)

Helle 16+2

sund3ssund3s
    Medlem

jamen tingen er at det ikke klør særligt meget… det er bare så lidt generende – så jeg tror ikke at det er svamp (har også haft det før) Men jeg tror der er nogt i salven som også regulere surheden i underlivet… ja jeg ved ikke en dyt om det – jeg prøver mig bare frem :0)

Anonym
    Gæst

Jeg mener altså at have læst det er en helt almindelig gene at have øget udflåd under graviditeten, og jeg er et klassisk eksempel – hold da helt op 🙂 Men jeg gør nu ikke noget ved det og venter bare på at det går over igen.

Hilsen Helle 16+6 samt 210802

CecilieLGCecilieLG
    Medlem

Tak for det alle sammen.
    Mit generer mig ikke – udover lugten – det hverken kloer eller noget – saa tror egentligt det er helt normalt!
    Knus, Cille

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.