at gøre noget gødt for sig selv

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 at gøre noget gødt for sig selv

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    29puttemor29puttemor
    Medlem

i går og de næste 4 fredage har jeg fundet pasning til min store datter i et par timer(mormor og morfar stiller gerne op) desuden har jeg fundet 500 kr frem/er lidt dyrt) også i ført mig min badedragt og taget til fødselsforberedsel se i et varmvandsbassin(34 grader) det må siges at være det bedste jeg kunne gøre, tænk at være vægtløs i en time, dejligt(allerede nu har jeg meget ondt i baller, lænd haleben og hofter så det var bare skønt.

Jeg tager et hold igen i foråret(så kan jeg lige finde 500 kr til) når jeg er blevet større og er kommet tættere på fødslen.

Det kan klart anbefales.

Marie 14+5

Anonym
    Gæst

Uhm, det lyder lækkert!! 🙂 Jeg mener, at du også skal føde på Næstved, så jeg ville lige høre, om den svømmehal, hvor du går til det, også ligger i Næstved? Vi flytter nemlig derned om et par uger, og jeg er ikke stødt på noget fødselsforberedelse dernede 🙂 Yoga kunne godt nok også være fedt!

Kh. Kate

29puttemor29puttemor
    Medlem

Det er i Næstved, så jeg har lidt links til dig her.

http://www.lof.dk/index.php?kursus=99929267

612150 Fødselsforberedelse i varmt vand 34 grader
    LOF Næstved, tlf: 51171302, email: naestved@lof.dk
    Pris: DKK 500,00

Start: fredag 17.11.2006 til 15.12.2006, kl. 18:00-18:55
    Holdtimer i alt: 5, mødegange: 5
    Underviser: Liv Holbek-Kähler
    Sted: Vandbassin – Birkebjergcentret, Birkebjergallé 9, 4700 Næstved.
    Tilmelding Tip en ven

Mødegange:
    Dato Tidspunkt Lærer Sted
    17.11.06 18:00-18:55 Liv Holbek-Kähler Birkebjergcentret, Vandbassin
    24.11.06 18:00-18:55 Liv Holbek-Kähler Birkebjergcentret, Vandbassin
    01.12.06 18:00-18:55 Liv Holbek-Kähler Birkebjergcentret, Vandbassin
    08.12.06 18:00-18:55 Liv Holbek-Kähler Birkebjergcentret, Vandbassin
    15.12.06 18:00-18:55 Liv Holbek-Kähler Birkebjergcentret, Vandbassin

Ændringer af mødegange kan forekomme undervejs i forløbet.

Hold starter hele tiden, de kører hver fredag(ikke helligdag osv. og frem til birkebjergparken(svømmehallen) lukker for sommeren)

også lige yoga også i Næstved jeg har meldt mig på et hold der starter i januar.

http://www.fof.dk/dkafdeling/emner.asp?fagnr=821207&kursusnr=1106&afdnr=2&enhed_id=17&kursusgrnr=11&msub=1#821207

821207 Yoga for gravide

Periode: 25-01-2007 til 15-03-2007
    Ugedag(e): tor 17:00-18:30 2,00
    Start: torsdag d. 25-01-07 kl. 17:00
    Pris: kr. 525,00
    Alt. pris: Nedsat delt.bet. kr.395,00

Underviser: Birgit Løvschall Dietz
    Sted: Osteopaten Næstved Sundhedscenter

– DEN BEDSTE START PÅ LIVET ER EN GOD (FOR)LØSNING.
    Nyd din graviditet og forbered dig godt til fødslen. Yogaøvelser, venepumpe og åndedrætsteknik, forbereder dig både fysisk og psykisk, lærer dig at lytte til kroppens signaler og vil støtte dig under selve fødslen. Ved at træne bækkenbundsøvelser allerede under graviditeten, vil du også langt hurtigere og bedre komme i form efterfølgende. Jo tidligere du starter, jo mere glæde vil du have af din forberedelse, både for din egen krop og i forløsningen. Afspænding og visualisering afslutter programmet hver gang.

Det blev jeg foreslået af en af de andre piger der var med i fredags.

God fornøjelse.

Marie 15+1

Anonym
    Gæst

Sikke en dag, kvalmen er god ved mig idag. Jeg har været til gravidsvømning i 45 min og svømmede 300 meter bagefter. Virker måske ikke af meget, men det er det når man har ligget hjemme og brækket sig siden uge 3½.
    Så jeg vil give dig evigt ret i, at det er dejligt at gøre noget for sig selv.

Er der i øvrigt nogle af jer der ved om man kan svømme for meget/længe?? Inden jeg blev gravid svømmede jeg 1000 meter 2 gange i ugen og cyklede 10 km stort set hver dag. Det har jeg så ikke kunnet i ca 3 måneder, og håber at jeg med idag som start, snart kan starte op igen. Kan man overbelaste babyen, hvis man selv kan holde til det og det ikke gør ondt i maven?? Jeg mærker bare først at det er hårdt at svømme når jeg kommer op af vandet, så derfor kan jeg godt blive lidt nervøs.

Sile 14+0

CharliemumCharliemum
    Medlem

Svømning er faktisk det bedste man kan gøre (siger min fys) og det er noget du kan fortsætte med lige til du skal føde hvis vandet ikke er alt for koldt.
    Jeg tror med alle former for sport at man skal lytte til kroppen. hvis du har ondt efter svømning skal du nok svømme lidt mindre, men ellers er det ok for den lille hvis det er ok for dig

Pøj pøj

Anonym
    Gæst

Nej, tusind tak!! Uh, hvor lyder begge dele lækkert 🙂 Jeg kan se, at svømningen ligger ret tæt på vores nye hus, og det skulle jo også gerne være nemt at komme derhen (har ikke bil), så jeg må altså lige overveje, om jeg ikke skal melde mig til det!

Igen tusind tak for linksene! 🙂

Kh. Kate 16+2

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.