Er så ked :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Er så ked :-)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Din arbejdsgiver må da være mere tilfreds med at have dig -2 dage hver 14. dag end slet ikke.

Men det er jo slet ikke ham det drejer sig om, vel!
    Hvad med en deltidssygemelding – eller prøve at blive hjemme 1 uge eller 2 og se hvordan det går.

Vi kvinder er frygtelige til at have dårligsamvittighed overfor vores arbejdsgiver. Hvis vi har rigtig ondt og ikke har overkud til noget når vi kommer hjem, er det da på tide at slå bremserne lidt i!

Mht. til at gå hjemme, så må du bare få det bedste ud af det. Det hjælper jo ikke noget hvis du bliver syg af at gå på arbejde.
    Jeg var sygemeldt i min sidste graviditet fra uge 21 – det føltes også overskueligt. Men jeg burde have gjort det meget før, for jeg var så dårlig på det tidspunkt at jeg kun kunne ligge på sofaen og endte med at blive indlagt.

Undskyld min lidt aggresive tone, men jeg kan høre mig selv i dine ord. Er faktisk selv i samme situation lige nu, så måske er det også et opråb til mig selv….?

God bedring

Knus Line 13+4

pigekbhpigekbh
    Medlem

Var hos lægen i tirsdag , fordi jeg har meget kampe i maven om aften og kan næsten ikke stå oprejst . han sagde at det var stress og jeg overbelaster min tyktarm ( passer arbejde -børn og hvad der høre med , da manden først er hjemme kl 20 hver dag ) han siger at jeg skal tage mig en sygedag når jeg har det allerværst og det har jeg ca. hver 14 dags hvor jeg er syg i 2 dage , lægen sagde også at blev det ikke bedre , måtte han sygemelde mig til jeg skal føde.
    Det er der mit problem er at jeg kan ikke holde ud at jeg skulle gå hjemme så længe , men 2 sygedage hver 14 dags er jo heller ikke holdbar for min arbejdesgiver ?? hvad siger i andre , hvad syntes i jeg skal gøre ??

knus pigekbh 15+5

anzeanze
    Medlem

Synes det lyder meget rigtigt det Line skriver.. At du skal passe på dig selv og ikke tænke så meget på din arbejdsgiver.. I sidste ende får du nok næppe tak for at have arbejdet mere end din krop og du selv har kunnet klare…

Synes heller ikke 2 dage hver 14 dag i en periode lyder af så meget..

Hvad laver din mand siden han kommer hjem så sent? Vil han fortsætte med det resten af graviditeten? Kan han ikke også tage nogle sygedage ind i mellem – og aflaste dig om aftenen;)

Kh Anze

Anonym
    Gæst

Jeg er selv meget presset på min arbejdsplads. Jeg har talt med min jordemoder om det, og hun sagde at hun til enhver tid ville støtte mig, men at det jo er lægen, der skal lave sygemeldingen. Hun sagde så, at stress i de første ca. 20-25 uger af graviditeten sjældent har skadelig effekt – men du må jo så høre til de sjældne tilfælde – men senere i graviditeten kan stress så være en medvirkende faktor til for tidlig fødsel.

Du kan jo evt. tage en snak med din tillidsmand.

Og du behøver jo ikke bogstaveligt talt at ligge på sofaen derhjemme – du skal bare tage den med ro og ikke overbebyrde dig selv.

Hvis din læge giver dig en delvis sygemelding, kan det jo evt. være én dag om ugen, som du jo så kan lade din arbejdsgiver vælge. Så kan han / hun bedre planlægge, og så burde det jo være et mindre problem, end hvis du engang i mellem med få timers varsel melder dig syg.

BO2HKRBO2HKR
    Medlem

Hej stakkels dig,

Kan du tage dig en snak med din arbejdsgiver? Jeg tror det ville lette dig at ‘betro’ ham/hende din frustration. Sige at du ikke har lyst til at blive hjemme allerede nu og du gerne vil have nogle dage. Hvad tror du han ville sige til et udspil af de slags?

Hejsa

Hvad med at få en delvis sygemelding, således at du f.eks får nedsat arbejdstid indtil din graviditet. Jeg er selv startet på arbejde efter barsel med mit første barn på nedsat tid de første 3 mdr. (30 timer) og det vil jeg helt sikkert også gerne gøre næste gang… Jeg forstår udemærket du ikke har lyst til en fuldstændig sygemelding, men som der er en der foreslår, tag en snak med din arbejdsgiver og hør hvilke muligheder han/hun eventuelt vil foreslå. Min arbejdsgiver er enormt imødekommende i den forbindelse, hvis det betyder hun kan få lov til at beholde en medarbejder istedet for en komplet sygemelding…. og nu ved jeg jo ikke om i eventuelt har råd til at få rengøringhjælp, i den periode hvor du er gravid, når nu manden kommer så sent hjem fra arbejde. Blot et par forslag som måske kan hjælpe i din situation.

Helle 15+3

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.