Manglende graviditetstegn?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Manglende graviditetstegn?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Stampe2Stampe2
    Medlem

Hej, Efter at have læst en del indlæg her på siden er jeg blevet bekymret over, at jeg overhovedet ikke kan mærke at jeg gravid – udover måske lidt brystspændinger som bliver svagere og svagere. Har haft de såkaldte ligamentsmerter, men det er mange uger siden efterhånden. Jeg er i starten af uge 7. Jeg har hverken kvalme, vægtændringer større appetit ect. Andre der har det sådan? Mette

chris36chris36
    Medlem

Hej Mette,

Jeg har det præcis som dig, er knap 9 uger henne. Jeg har aldrig været meget træt, kun haft en smule kvalme men til gengæld har jeg så haft de ømmeste bryster. Det er på retur nu. Og jeg tænker ligesom dig – er det gået til?

jeg var til skanning i forrige uge og der så jeg hjertet slå og de siger jo, at når man har set hjertet slå, er der mindre chance for at det går til. Jeg skal til NF skanning den 2. oktober, så jeg må væbne mig med tålmodighed indtil da og skal også lige til den store lægeundersøgelse den 27. sep. Jeg synes dog stadig at jeg er sulten hele tiden. Jeg er ikke ved at falde om af sult men den der sultne fornemmelse er der bare konstant.

Jeg tror at vi skal overbevise os selv om, at vi stadig er gravide men bare ikke har de gængse og mange symptomer.

Kh
    Chris

Stampe2Stampe2
    Medlem

Hej chris

Tak for dit svar – rart at høre at jeg ikke er den eneste, der har det sådan, det beroligerer, kan du tror. Jeg har aldrig været gravid før, og er så tidlig i forløbet, at jeg endnu ikke er blevet set af sundhedvæsnet. Jeg synes diverse bøger om graviditet gør rigtig meget ud af at beskrive hvordan man bør have det, og ja det giver selv sagt lidt bekrymring når man ikke har det sådan. Jeg tror jeg vil tænke mere positivt og måske endda glæde mig lidt over at jeg har det godt. Endnu engang tak.

Kh Mette

chris36chris36
    Medlem

Hej igen,

Glemte egentligt og sige, at da jeg var gravid første gang for 5 år siden, der var det nøjagtig det samme. Jeg fik lidt kvalme i ugerne 8 og 9 men ellers ingenting og dengang følte jeg mig også i jeg-ved-ikke-om-jeg-stadig-er-gravid-land.

Men jeg synes jeg er meget mere nervøs denne gang, det var jeg måske også første gang men har bare glemt det.

Nå – skal som sagt til lægen i næste uge og derefter NF skanning, hvad med dig?

Kh
    Chris

Stampe2Stampe2
    Medlem

Det eneste planlagte er lægebesøget sidst i uge 40… Det bliver spændende, men på den anden side også en hård periode med alle de scanninger og blodprøver der skal tages og ventetiden indtil jeg får bekræftet at alt (forhåbentlig) er normalt. Har aldrig taget det for givet, at jeg kunne blive gravid eller at jeg kunne føde et velskabt barn for den sags skyld, men jeg glæder mig rigtig meget til jeg kan begynde at tro på det…

Kh Mette

Anonym
    Gæst

Jeg havde heller ikke nogen symptomer overhovedet 1. gang eller nu – til gengæld fik jeg slem bækkenløsning i 4. måned og endte med svangerskabsforgiftning……så snydt blev jeg i hvertfald ikke…(-;

Så man kan sagtens være sund gravid uden symptomer !

Hilsen Line

skuddymusskuddymus
    Medlem

Hej med jer

Jeg er også en af dem, der ikke rigtig kan mærke, at jeg er gravid. Det eneste tegn er, at jeg skal tisse hele tiden. Tænk jeg havde helt glemt, at det også var sådan den første gang for snart 3 år siden. Jeg kender godt din fornemmelse, med at det er svært at tro på, at man rent faktisk er gravid, når man nu ikke rigtig har nogen symptomer. Det er ret underligt, men mon ikke vi bare skal glæde os over, at vi indtil nu er sluppet for det værste.

Knus Maria

29puttemor29puttemor
    Medlem

havde jeg det slet ikke som nu. dengang mærkede stort set ingen ting, jo jeg var træt men ellers var der ikke det store og før scanningen i uge 18 eller 19, var det svært at overbevise mig selv om at jeg var gravid. Denne her gang er det meget anderledes, konstant kvalme, træthed, ligamentsmerter og ømme bryster.

Husk graviditeter er meget forskellige fra gang til gan og fra kvinde til kvinde.

Hilsen Marie

Anita22Anita22
    Medlem

Hej piger jeg er på besøg fra april mødregruppen..

Jeg tror vi alle går rundt med en kæmpe frygt for at barnet ikke er rask eller ikke vokser eller slet ikke eksistere.

Jeg har selv svært ved at tro jeg er gravid har dog haft samtlige gener man kan have, tror bare man prøver at oprette en forsvarsmekanisme til HVIS NU det går galt..

Jeg har været mere bange og ked af det end jeg har været glad.. Lidt ærgeligt

Håber det går godt for os alle.

Anita 12+0

RimkoldeRimkolde
    Medlem

Hej
    Jeg kan huske da jeg ventede vores første barn havde jeg ingen graviditets tegn ud over at brysterne voksede , mennnn jeg kan lige love for de er her denne gang konstant kvalme, spændte bryster, vægt forøgelse som er mere end sidste gang, min tolmodighed og koncentrationsevne er slet ikke som det plejer. Jeg skal til 1 lægebesøg i morgen og først der tror jeg det vil gå op for mig at jeg er gravid for jeg tror ikke på det selvom alle de symptomer viser sig.
    Rimkolde 8+6

maisennnmaisennn
    Medlem

Jeg kan godt forstå at du er lidt nevøs over at du ikke rigtig kan mærke noget.. men alle forløb er individuelle.. så du må ikke blive nervøs over hvordan andre har det.. tror først man skal blive nervøs hvis man har en masse tegn, og så de lige pludselig er væk.
    Kh. Mai

wsusannewsusanne
    Medlem

Jeg har det nogenlunde ligesom dig. Jeg er nu i 8. uge og det eneste jeg kan mærke er trætheden, der dukker op, hvis ikke jeg får spist 4-5 gange i løbet af dagen og så de her vildt ømme bryster. I starten havde jeg også de her mavesmerter (kan ikke lige huske det korrekte ord), men de er så ovre nu. Indimellem glemmer jeg helt – eller næsten, at jeg rent faktisk er gravid. Som en skriver, skal vi da bare glæde os over, at det er så nemt for nogen af os.
    Jeg skal til scanning d. 9. Oktober og jeg glæder mig til at få graviditeten bekræftet endnu engang… Er faktisk begyndt at overveje om jeg skulle købe en test til – bare for syns skyld!!! Nyd det. 80)

chris36chris36
    Medlem

Hej Stampe2

Synes lige at jeg vil melde tilbage efter at have givet mit besyv med ang. manglende graviditetstegn. Det skulle jeg vist aldrig have skrevet for efterfølgende er jeg blevet totalt overmandet af madlede, træthed (går i seng kl. 19.00 og sover til kl. 07.00), kvalme, hovedpine og SULT! Jeg vågner ca. to gange om natten og bliver nødt til at stå op og spise. Kan som oftest klare mig med frugt og rå grøntsager, men nogen nætter er det så slemt, at jeg må smøre en kødpølsemad med agurk. Jeg er sulten konstant….og er så i øvrigt ved at få hård mave også. Så for både at afhjælpe den hårde mave og hovedpinen, så drikker jeg knap 5 liter vand om dagen.

Så jo..det kan godt være at jeg stort set ingen graviditetstegn havde MEN DET HAR JEG SÅ NU!

Kh
    Chris36

Stampe2Stampe2
    Medlem

Der kan man se, det kan godt nok skifte hurtigt, hvorvidt man kan mærke sin graviditet eller ej. Håber du klarer det :).
    Her hos mig er det status quo mht. generne…

Vil i øvrigt gerne takke alle for den gode feed back på mit indlæg.
    Rigtig god weekend!

Kh Mette

mammismammis
    Medlem

Ja jeg er så en af dem, der absolut INGEN graviditetstegn har! Jeg mærker bare ingenting. Det er helt nyt for mig, da jeg plejer at fejle ALT som en gravid KAN fejle fra dag 1. Så jeg er bare et stort spørgsmålstegn???? mammis 5+2

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.