Hvornår skal “vi” til lægen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Hvornår skal “vi” til lægen?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    skrupfidusskrupfidus
    Medlem

Hej!
    Jeg har været ved sygeplejesken i mit lægehus for at få taget en g-test og påbegyndt vandrejournal, målt blodtryk, taget blodprøver mv.
    Men hvornår er det lige at lægen laver underlivsundersøgelse?

Jeg skal ellers nok få besøg i sundhedsvæsnet nok i denne graviditet, da jeg skal følges tæt pga af flere SA. D 26 sep skal jeg til samtale og scanning første gang på sygehuset, men derfor skal jeg alligevel ha lavet uu hos min egen læge…?

Nå det var vist mine spørgsmål.

KH skrupfidusen 5+2 -tror jeg

jeg skal til læge den 15 og der er afsat en time til den helt stor undersøgelse og lave vandre journal blodtryk og blodprøv…det er jo så forskelligt, men der er jeg nstn i uge 8 som det er regnet ud til nu.

Anonym
    Gæst

Du skal være mindst 8 uger henne før lægen kan tage den blodprøve, som du skal bruge til nakkefold-scannningen.

Anonym
    Gæst

Skal de bruge blodprøve til nakkefoldscannng?? Det tog de ikke ved mig sidst… er det nyt?
    Jeg skal til læge d. 26 – og der afsat en halv times tid! der er jeg i uge 9
    Menba

rmk01rmk01
    Medlem

De tager altid en blodprøve til blodtype-bestemmelse!

I forbindelse med nakkefoldsscanningen laver man vist normalt en double-test også. Det er en test på blodet, hvor resultatet sammenholdt med scanningen siger noget om sandsynligheden for at få et barn med Downs Syndrom.

Anita22Anita22
    Medlem

Det er officielt i uge 9. Det er også meget forskellige hvor lang tid lægen afsætter, jeg fik ½ time og nogle får 1 hel time..

pigekbhpigekbh
    Medlem

jrg har været ved lægen i dag og vi også taget blodprøve men er kun 5+5 henne så tro ikke det SKAL være når man er 8 uger henne.

pigekbh

det tror jeg hellere ikke for så ville jeg da ikke have fået en til i uge 7?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.