Kernerugbrød….. hvornår?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Kernerugbrød….. hvornår?

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af Anonym.
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Her bruger vi nummert over bondebrød…. vist nok mørkt…
    Men jeg tror sagens vi kunne over til m. kerner. Det prøver vi når pakken er tom.

mvh Tina og Asger på 11 1/2 månede 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg bladrede lidt i en bog om mad til spædbørn, som jeg fandt på apoteket. Der stod, at når barnet bliver 11 mdr. er det klar til at spise samme mad som resten af familien. Det er Sara godt nok ikke endnu… i hvert fald ikke mentalt. Men rugbrød vil hun gerne have. Vi serverer altid bondebrød, men kan vi godt gå over til kernerugbrød, som vi andre spiser? Det er hun måske gammel nok til nu????

Mvh dkmus1 og Sara 11½ mdr.

adhdotadhdot
    Medlem

Hejsa,
    Vi har brugt gulerods Levebrød fra Schulstads de sidste par måneder, der er kun lidt kerner i, og dem der er, er ikke store. Så vi har ikke haft problemer m rifter i “numsen”, som jeg vist tror er en af grundene til at de ikke må få det :-O
    Mvh Dorte og Alberte 260407

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg ved ikke om det er fordi det kan give rifter i gummerne at de ikke må få kernerugbrød i starten men tror faktisk at det noget med deres tarme.
    Clara får også stadig bondebrød og også gerne gulerodsbrødet men det er mere fordi hun kun har 4 fortænder og det er jo ikke meget og tygge med :O)
    Min SP sagde at Clara ikke skulle have for groft brød fordi hun spiser så lidt i forvejen og groft brød mætter mere og så ville hun bare spise mindre så vi er stadig på bondebrød :O)

Betina og Clara 12½ måned

mila har fået kerne rugbrød siden hun var 9 mdr gammel…
    og vi har ingen problemer haft…………

mille68mille68
    Medlem

her er vi også på lidt af hvert… og emma har stadig kun 2 tænder og klare det fint.. hun spiser det vi spiser og jeg laver ikke speciel mad mere…
    mille

CatojeCatoje
    Medlem

Emil har også fået kernerugbrød i lang tid, og spiser fuldstændig ligesom resten af familien…. Vi har ikke haft problemer med noget som helst, så det er skønt…

catoje og Emil

wsusannewsusanne
    Medlem

Hej

Er lige på besøg fra Maj 07. Jeg har hørt, at den eneste grund til at undgå kerner nu er, at vores børn endnu ikke kan optage dem. De ryger direkte igennem systemet og får altså ingen ernæringsmæssig gavn af dem…

Hilsen Susanne

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg har lige spurgt om det samme på “plus”. Christian har nemlig også fået rød numse – ikke som normalt, men helt inderst og som om der er lidt rifter. Jeg tænkte det kunne være fordi han får kernerugbrød hos dagplejen, men det mente sundhedsplejersken ikke havde noget med det at gøre. Her er efter 2 dage hjemme uden rugbrød med hele kerner er numsen normal igen, så jeg ved ikke lige. Jeg tror lige vi ser tiden an næste uge om han bliver rød igen, for så må han have eget brød med. Vi køber som regel rugbrød hos bageren uden hele kerner. Bondebrød er vi stoppet med for længst, da Christian godt kan lide det andet – elsker bare rugbrød :o)

Vh Heidi

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.