Fest hele natte…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Fest hele natte…

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af Anonym.
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Puha, det er ikke rart og så især nu du er startet på job :o( Jeg tror desværre ikke der er andet at gøre end det I allerede gør. Tænker det er en fase som det næsten altid er med de små pjevs ;o) Synes det lyder fornuftigt at gøre så lidt som muligt – slukke lyset, ikke tale. Det er ihvert fald hvad jeg har hørt en sp give af råd en gang :o)

God bedring med det :o)

Vh Heidi

Anonym
    Gæst

Hej Dkmus,

Jeg kunne ikke lade vaere med at grine af titlen paa dit indlaeg. Det er netop praecis det vil kalder det naar Mille beslutter sig for at holde Fest for en.. Skide godt selskab 🙂 Jeg taenker som Heidi at det nok er en fase som gaar over af sig selv. Naar Mille holder fest kan jeg tit alligevel blunde og nogen gange sove det igennem. En pude over hovedet eller en enkelt oereprop kan goere undervaerker. Vi skal jo nok hoere hvis de bliver kede af det. Saalaenge festen koerer er de vel glade maa man gaa ud fra.

Jeg krydser fingre for din nattesoevn i aften
    kh nena1308

Anonym
    Gæst

De sidste to nætter er Sara vågnet omkring kl. 1.30-2.00 og så har hun ellers holdt fest i 2½ time. Hun snakker, leger med sutten, bamsen, dynen og er generelt i vældig fint humør. Det er bare ikke særligt hyggeligt for os, når hun først sover igen ved 4-5 tiden og jeg skal op på arbejde kl. 5.30!! Jeg er totalt smadret, og ved ikke hvad jeg skal gøre. Følgende er prøvet:

Lyset slukkes helt
    Amning
    Jeg ligger derinde ved siden af hende (igår nat)
    Jeg ligger ikke derinde ved siden af hende (i nat)
    Der tales ikke til hende – bortset fra “godnat” indimellem
    Hun får sutten, når hun taber den eller brokker sig
    Jeg lægger af og til en beroligende hånd på hende

Efter et par timer begynder hun at blive ked og frustreret, og I nat endte det alligevel med at hun græd, så jeg blev nødt til at sidde med hende, indtil hun tilsidst faldt i søvn.

Normalt sover hun ca 10 timer om natten og 3 timer i løbet af dagen (fordelt på 2 lure).

Nogen gode råd?

Mange hilsner en meget træt dkmus1 og Sara 10 måneder

L8pigenL8pigen
    Medlem

Pyh, hvor hårdt! Stor sympati herfra, men desværre ingen guldkorn at dele ud af.

Umiddelbart tror jeg bare det er bedst at understrege at “nu er det nat, nu skal vi sove” ved at holde lyset slukket og ikke tale. Hvis hun vågner mere i forbindelse med natamning er det måske en mulighed at lukke helt for natserveringen?

Håber I finder en løsning som giver god nattesøvn til jer begge igen.

VH Lotte

Åhh – hvor hårdt!!!
    Ingen guldkorn, men tror du gør det helt rigtige ved ikke at tale, have lyset slukket, beroligende hånd parat (jeg ville ved denne alligevel trælse lejlighed nok stoppe natamningen, men det er kun din beslutning…). Det er jo nok et udviklingsspring der har ramt hende… Krydser fingre for, at det snart vender igen,

VH Marie

Anonym
    Gæst

Jeg troede, vi var de eneste tilbage herinde, der døjede med natten.
    Matilde er og bliver fuldstændig på tværs. Hun har i månedsvis været vågen om natten.
    Enten med skrigeri i 2-3½ time i træk midt på natten, for så at stå endelig op kl. 05.
    Eller ved at vågne så hyppigt, at jeg bogstavelig talt har sovet med benene ude på gulvet, og endelig vågne kl. 05-06. Det kunne alligevel ikke betale sig at få dem tilbage i sengen.

Hun er vores 3. barn – og heldigt for det, så ved vi, at det bliver anderledes før eller siden. Vi har gjort alt. Vi er meget konsekvente om natten, men lige lidt hjælper det. Der er intet sjovt at vågne for, men hun gør det alligevel.

Jeg har SP med på råd, men hun står som et spørgsmålstegn. Foreslog at vi tog til ørelæge bare for at udelukke ørerne. Der var heller ikke noget på dem.

SÅ snart vi tænder lyset, er hun den gladeste glade pige. Virkelig glad. Hun smiler dagen lang og elsker sine middagslure, som efter råd fra SP er blevet kortet ned til 2 timer formiddag og 1 time eftermiddag.

Hvad gør man? nogen der kender til andre så stædige bæster?

I går tog jeg ud til min mor og fik en hel nats søvn. Min stakkels mand, som selv skal op og på arbejde kl. 06 tog tjansen alene. Vi bor i en lille lejlighed, og der er meget lydt, så vi døjer med at sove, når hun skriger sådan.

Susanne

CatojeCatoje
    Medlem

Uha jeg kender det….
    Efter Emil er begyndt i dagpleje, er han begyndt at vågne om natten i op til 2 timer, hvor han enten er utrøstelig eller bare ligger og pludre og leger med sin bamse eller dyne….

Jeg er ikke begyndt på arbejde endnu, så det er til at overskue, men virker uoverskuligt når jeg skal til at begynde…. Jeg er alene med ham, så der er ikke nogen til at overtage…

Ringede til min SP i morges og snakkede med hende og hun sagde at det kunne være fordi han var begyndt i dagpleje og han havde brug for mere tryghed og at han bruger natten til at bearbejdede nogle af de indtryk han for i løbet af dagen…. Og det giver egentlig også mening, synes jeg….
    Så jeg håber det bare er en overgang og at han sover igennem igen, når jeg skal til at begynde på arbejde her sidst i Marts….

Han er heldigvis i super humør om dagen, så det ser ikke ud til at festen om natten generer ham om dagen :o)

Catoje og Emil (der i nat var vågen i 2 timer og troede der var fest :o)

Anonym
    Gæst

Vi er begyndt at putte Sara ½ time senere om aftenen, og det har umiddelbart hjulpet lidt. Endvidere har jeg fundet ud af, at det har meget at sige, om hun vågner ved midnat for at spise (ammer stadig om natten) eller om det først er ved 2 tiden. De nætter, hvor hun sover helt til 2 eller senere, før hun vågner, har hun sovet så mange timer, at hun midlertidigt føler sig frisk nok til at stå op – tror jeg. Ihvertfald er det altid på sådanne nætter, hun er vågen. Men uanset hvad er det i hvertfald blevet bedre igen.

I denne uge har hun dog været så forkølet, at hosten har vækket hende hver nat og holdt hende vågen i et par timer hver gang – så jeg er træææææt nu. Heldigvis har jeg ferie og kan tage en middagslur, når ellers tøsen ikke vågner fra den i utide pga hosten. Hun virker dog friskere i dag, så man kan jo håbe på bedring!

Mvh dkmus1

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.