Soverytme igen igen ;o)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Soverytme igen igen ;o)

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af Anonym.
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej

Nu er jeg altså lige nødt til at høre hvordan søvnen ser ud hos her nu. Hvor længe sover de og hvor mange gange? Hvor længe er de vågen før de skal sove igen?

Christian er begyndt at vågne kl. 5.30. i stedet for kl. 7.30. Det skulle jo gøre at hans første lur skulle komme tidligere, men det har den faktisk ikke gjort, han har holdt sig vågen. Han sover så kun lige godt en time, hvor han før sov godt 2 timer :o/ Så tænkte jeg han måske skulle lægges tidligere – hvilket jeg har gjort idag, med det resultat at han er vågen nu – en god time efter jeg lagde ham. Nu ligger han og snakker derude. Det er jo ret tidligt. Han plejer at få middagsmad når han vågner, men klokken er jo ikke engang 11. Hmmm….nu er jeg også spændt på hvornår han skal lægges ud til anden lur. Til anden lur plejer han at tage 1-1½ time. Hvis han så ikke sover længere der er vi jo nødt til at putte ham tidligere om aftenen…. puha, sikke noget rod.

Nu starter han jo også snart i dagpleje…

Hvordan fungerer det hos jer?

Vh Heidi

BeduttiBedutti
    Medlem

Clara sover 2 gange om dagen
    Vågner ved 7 tiden og kommer ud igen når vi aflevere storebror i børnehave og sover gerne 2 timer så er der frokost og så er hun vågen til omkring 13/13.30 og så sover hun igen et par timer og er så klar til at blive puttet ved 20 tiden.
    Det er bare så irriterende når de små bæster laver om på deres rytme men når han skal i DP laver hun jo sin egen rytme så det er måske dumt og begynde at lave noget om nu

Betina og Clara 11 måneder og 1 uge

L8pigenL8pigen
    Medlem

Jeg tror de fleste får rod i rytmerne i forbindelse med DP/VS-start. Det havde vi også, og måske har vi lidt endnu. Sådan soves der her i huset:

Sarah kommer i seng ved 20-tiden og bliver vækket ca 6.15 på hverdage. Hun sover 2 lure om dagen på 1½-2½ time. I weekenderne henter jeg hende ind i vores seng når hun vågner og så fiser vi den af til ved 8-tiden før vi står op og får morgenmad. Lurene i weekenden er på 1-3 timer i barnevognen, og falder nok lidt senere end på hverdage, ligesom sengetid om aftenen kan også være lidt senere end på hverdage.

I begyndelsen da hun kom i institution var der betydeligt større forskel på hverdag og weekend, fordi hun ikke fik sovet ret meget om dagen på hverdage. Dengang var hun putteklar kl 19 til hverdag, og faldt også i søvn i bilen om morgenen – sådan er det bestemt ikke længere. Nu sover hun ofte gode lange lure i dagens løb og er nogen gange frisk helt til 20.30.

Håber du finder ud af at få ham til at sove lidt længere igen – 5.30 er jo nærmest nat!! (c:

VH Lotte

CatojeCatoje
    Medlem

Her hos os står Emil op allerede ved 6 tiden (gaaab), også i weekenden, så bliver han puttet i barnevognen ved 9 tiden og sover 1-2 timer og den næste lur er igen ved 13-14 tiden og også her sover han en 1-2 timer…. Det er også sådan det er henne hos hans dagplejer, så det fastholder vi også herhjemme….

Emil er dog begyndt at vågne om natten og her kan han være vågen op til 1 1/2 time og enten være ked af det eller bare ligge og pludre…. Moren synes det er meget hårdt, og håber han holder op med det, når jeg skal starte på arbejde her den 25. marts (hulk hulk, hvor er tiden blevet af :o( )

Men ellers kører det bare super, han er rigtig glad for at være hos sin dagplejer og der er ingen problemer der, og moren synes det er super dejligt at have noget tid for sig selv og få lavet alle de projekter hun har udskudt :o)
    Det blev en længere historie….

catoje og Emil (der snart kravler og som er ved at få sin 5. tand)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.