Mandelmælk

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

-Smed også lige beskeden på marts-terminen…

Hej, er lige på besøg fra april-terminen.

Nogle her, der er kloge på mandelmælk? Vil helst undgå at give datteren ko-mælk, og umiddelbart virker mandelmælk som det bedste alternativ?
    Skal jeg mon være obs på noget,- mængde pr. dag, sukkerindhold el. lign. ?

VH. Marie og Leonore på 8,5 mdr

LilleSkid3LilleSkid3
    Medlem

HA, ha, ha, ha……….. ;0)
    Har desværre ingen erfaring eller hørt om det..
    Men er da nysgerrig..

Knus Lus

rosadearrosadear
    Medlem

Hej Marie.

Prøv at oprette en profil på slyngebarn.dk og spørg på deres forum under ‘ordet er frit’. Der er rigtigt mange derinde der undgår mælkeprodukter, og kender til alternativerne.

Ellers var der ern test for et stykke tid siden i Politiken af mælke-alternativer, men jeg kan desværre ikke finde den på deres hjemmeside, så det hjælper jo ikke så meget…

🙂

Karin & Olivia 8 mdr

Anonym
    Gæst

Hej

Hvorfor vil du ikke give komælk? Ikke tåle det, eller er du bare ligesom mig mistroisk overfor komælk?

Jeg drikker ikke selv mælk, men drikker heller ikke nogen alternativer – bare vand, men får masser af grønsager og grønne blade der også indeholder kalk.

Min søn på snart 9 mdr har fået en smule sødmælk, udover at han stadig får lidt mme, tilsyneladende kan han godt tåle det, men jeg har ikke tænkt mig at hælde en halv liter på ham om dagen. Jeg ville nok supplere med en kalk tablet – men jeg er ikke sikker på om der er noget med alderen her…. ?

Der er jo også rå komælk, men der er vist noget med at der er for mange bakterier til børn under 1 år.

Nu er det godt nok ikke fordi jeg havde en masse svar til dig ;o) Men var bare nysgerrig. :O)

Vh Heidi

Hej Heidi!

Jvf. vores tidl. debat om samme emne for ikke så mange uger siden! 🙂

Ja, jeg synes, at vort mælkeforbrug i DK er ude på et overdrev, og at det er en fejlopfattelse, at vi skal prise mælken for f.eks kalkindhold , når det forholdsvis let kan erstattes af ikke så mange g. grønsager pr dag.

Nå, men mht. mandelsmælk og datteren: vi lider en del af allergi i familien, og jeg synes derfor heller ikke, at jeg vil fylde sødmælk på hende (endnu?)…

VH Marie og Leonore, 8,5 mdr

Hello -fik især et rigtig godt svar fra marts-terminen, hvis du er interesseret. VH Marie

Anonym
    Gæst

Hej, ja kan godt huske debatten ;o) Jeg har fået samme svar af Joanna, men har ikke prøvet det endnu for jeg har smagt den købte mandelmælk og kan ikke lide den.

Jeg ved ikke helt hvad vi gør når Christian nærmer sig 1 år og ikke længere skal have mme – som jeg jo heller ikke er så begejstret for. Måske rå komælk, måske ingen mælk, eller lidt alm. mælk… ved ikke rigtigt. Vi har ingen allergi, men jeg er stadig mistroisk overfor mælken såå…

Vh Heidi

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.