Hvor meget mad er nok?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hvor meget mad er nok?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Alle
    Jeg håber I alle har haft en skøn jul, og så har jeg lige et enkelt (lover ikke det er det sidste) spørgsmål om maden.. igen..
    Frederikke spiser jo ikke grød og mos, stadig ikke, og vi har droppet troen på at det kommer. Men pyt, det går fint med den anden mad. Men hvor meget spiser jeres børn af rigtig mad? Jeg mener ikke hvor varieret de spiser, mere hvor store mængder? Jeg synes nemlig Frederikke spiser rimelig godt, men det er somom hun stadig gerne vil have meget mælk. Hun får kun vand til maden, det foretrækker hun. Jeg prøver at skære ned på mælken, men jeg synes det er lidt svært at vide hvor “godt mæt” hun bliver af f.ex 1/4-½ bolle, 1/4 avocado og lidt agurk..
    Så spørgsmålet er altså, hvor store mængder spiser jeres børn til morgen, frokost og aftensmad?
    HIlsner fra Tanja og Frederikke , snart 8 måneder.. vildt..

BeduttiBedutti
    Medlem

Jeg syntes det er rimlig nemt at finde ud af :O)
    Nej jeg syntes bare at hvis hun kan være mæt i flere timer af gange så må hun have fået nok.
    Clara spiser fek.s ikke så meget til frokost et kvart til et halvt stykke bondebrød men tilgengæld spiser hun meget til aften så det udligner sig der.

Betina og Clara 9½ måned

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg synes det svinger utrolig meget hvor meget appetit Christian har. Nogle dage spiser han så lidt at jeg er sikker på han vil spise om natten, men gør det ikke. Andre dage synes jeg ikke der er bund i ham, og undrer mig over hvor meget mad der kan være i en babymave ;o)

Han bliver fodret til han ikke længere åbner munden. Om morgenen spiser han feks. 2-3 dl havregrød lavet på vand.
    Til middag kan han godt spise en hel skive bondebrød med grønsager til og lidt frugt eller salat.
    Til aften er det meget forskelligt – nogle gange har han spist 2 alm str kartofler og en stor gulerod samt lidt suppe. Andre dage gider han knap røre det.

Så får han 3 mellemmåltider som kan være en hel banan og ½ pære, eller ½ banan og en hel advokado, eller en flaske 200 ml, eller ½ skive rugbrød eller grød 1-2 dl, eller bare al den frugtmos han kan spise.

Jeg tror/håber de selv kan finde ud af hvor meget mad de har brug for :o)

Vh Heidi og Christian 8½ mdr.

Anonym
    Gæst

Jeg læste i en eller anden klog bog engang, at man kunne gange barnets fødeindtag op med den tilsvarende mængde ift. ens egen vægt. Altså hvis barnet vejer 10 kg og mor vejer 60, så gang maden med 6. Således; 3 boller, 1½ avokado og noget agurk. Det kunne såmen godt mætte mig…

Selvfølgelig holder den ikke, men som en grov fingerspitz er det ok at regne på den måde, synes jeg.

*C

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.