Til jer der ikke ammer men bruger mme

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Til jer der ikke ammer men bruger mme

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej!
    Jeg fik et chok da jeg skulle handle nan2 til min datter – i mandags købte jeg en pakke og idag skulle jeg lige have en reserve – hold op et chok jeg fik – de var steget 22% på to dage – det syntes jeg er noget svineri, hvorfor skal vi mødre der ikke ammer af den ene eller anden grund straffes???
    Jeg har skrevet en mail til nestle fordi jeg syntes det er uretfærdigt at vi skal straffes på den måde – og nan1 eller nan2 er ALDRIG på tilbud, so feks grød og mosprodukterne ja og bleerne m.m.
    Håber I andre ikke ammende mødre vil klage til nestle så vi kan få mme på tilbud til ordentlig priser.
    forbrugerkontakt@dk.nestle.com

mor4

LilleSkid3LilleSkid3
    Medlem

Vildt! Jeg bruger også NAN1 men hvad er den nye pris så? i hvilken butik.. Selvfølgelig vil jeg også brokke mig til nestle!! Ja man kan jo altså ikke gøre for at amningen ikke kørte efter hensigten.. :0( Ville rigtig gerne at jeg havde kunnet amme de 2 mindste, som jeg gjorde med Josefine..

Knus Lus og Victor falske gøj.. :0)

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg troede slet ikke det kunne passe at den var steget så meget men kiggede lige i vores kvickly da jeg var der og tror det var 72 kr den koster nu 😮
    Jeg bruger godt nok den gule allomin og den koster stadig det samme (60 kr) som jeg syntes der dyrt.
    Måske den blå allomin kunne være et godt alternativ for jer der bruger NAN???

Betina og Clara 8 måneder og 3 uger

Anonym
    Gæst

jeg vil også gå over til blå allomin hvis den koster 60 kr – men det er jo ikke sikkert at prinsessen kan lide den – de vænner sig jo til den smag som de får først – og måske kan maven heller ikke klare vi skifter mærke.
    Men noget må man gøre, derfor en klage til nestle og samtidig fik kontant på dr også lige en mail 🙂

mor4

mille68mille68
    Medlem

min erfaring…. KØB IKKE MME I KVICKLY, de er bare så dyre. fakta og super best og nette sælger det mellem 15 og 20 kroner billigere. Har også spurgt kvickly hvordan de kan tillade sig og tage så høje priser i forhold til andre?? ikke noget svar jeg kunne bruge.. boykot kvickly!!! griner
    mille

LotbonLotbon
    Medlem

Hej.

Er på besøg fra dec. 05, og nu kommer jeg sikkert til at provokere jer lidt, måske meget, meeeeeeeen

Tag en kiks og tør jeres øjne en gang eller to. Hvis det skulle have forbigået jeres små øjne, så er prisen på alm. mælk steget meget på det seneste, og mælk er jo en stor bestandel af MME, så mon ikke der er en meget god grund til prisstigningen.
    Som skrevet et andet sted, kan det jo betale sig at se sig for, inden indkøb af MME foretages, der er mange penge at spare.

Kh Lotte

BeduttiBedutti
    Medlem

Netto og andre billig varerhuset har bare ikke alle MME
    Vi bruger den gule allomin og den kan du ikke få i Netto eller fakta så vi må til de store varerhuse

Betina og Clara 8 måneder og 3 uger

Anonym
    Gæst

Det er efterhånden så lidt mme vi bruger nu at jeg nok ikke mærker det store til det. Ja, har også lige opdaget at prisen på mælk også er steget, selvom jeg ikke drikker det :o) Alting bliver jo dyrere, bare min lønningspose så blev større ;o)

Nå, men vi går nok over til rå komælk i stedet, så ingen hylen herfra :o) Bare de gad sætte priserne ned på frugt og grønsager – især øko, og prisen op op op på sodavand, slik og kager og alt det andet sundhedsskadelige :o)

Vi bruger i øvrigt NAN1 – min sp siger vi kan bruge det i stedet for 2’eren. Jeg har læst det er fordi 2’eren er en tilskudsblanding og at kravene til tilskudsblandinger er lavere end kravende til mme.

Vh Heidi

LilleSkid3LilleSkid3
    Medlem

God SP du har, for man bør forebygge allegi til en hver tid. :0)
    Da mine de 2 mindste er meget allergi disponeret, må de ikke få NAN2 fordi forskellen fra NAN1 til NAN2 er stor, mængden af protein er MEGET større og derfor mere allergi fremkaldene, mine fik derfor også en meget dyr modermælks erstatning, Nutramigen i starten.. Karoline til hun var et halvt år (hun elskede den!) og så almindelig MME til hun var 1 og Victor fik den til han var 4 måneder, han var altså ikke så vild med den, den skulle have en bestem temperatur osv, osv… ellers ville han ikke have den.. og så almindelig MME fremover.. Ja okay, jeg endte ud i en længere smøre om mine unger… ;0) Håber du overlever.. :0) Knus her fra..

Anonym
    Gæst

Hej

Ja, jeg er også glad for hende. Hun er heeeelt nede på jorden :o) Og ja proteinindholdet er større i 2’eren, det skal vi ikke nyde noget af :o) Der er ingen allergi hos os, men man ved jo aldrig.

Jeg ved alligevel ikke med den rå komælk – tænker på om der er for mange bakterier….? Jeg er jo ikke meget for den mælk, men det bliver nok alligevel noget med mme og lidt sødmælk indtil han er 1 år, så kan vi nok gå over den den rå mælk.

Vh Heidi

Anonym
    Gæst

allomin stiger pr 1/2…………
    mor4

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.