Igen: jernpletter af tøjet?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Igen: jernpletter af tøjet?

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af Anonym.
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er der nogen gode ideer til hvordan man får jernpletter af tøjet. Det er kommet på både natdrat og fars nye skjorte herhjemme(!)

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh dkmus1

CatojeCatoje
    Medlem

Så vidt jeg ved er der ikke noget at gøre, har også en trøje og et par bukser skidtet er kommet på… Men glæder mig til at høre om der er nogen der har et vidunder middel :o)

catoje

SmillaSaSmillaSa
    Medlem

Hej,

Put MASSER af opvaskemiddel direkte på pletterne – jeg bruger det fra Neutral. Lad det ligge 12 timers tid og derefter ind i vaskemaskinen. Det har reddet flere natdragter og håndklæder hos os.

:0)

Anonym
    Gæst

kan man ikke blege det med korin (hvis det er ren bomuld – og hvidt vel at mærke)
    Jeg plejer at lægge tøjet på et skærebrædt i plast, og duppe klorinen på med en vatpind. Når pletten er væk, skylles straks m vand.
    Men om klorin kan tage jern-pletter. Det ved jeg desværre ikke.

Men hvorfor ikke blande jern dråberne i et lille snapseglas med MME. Så pletter det ikke på samme måde hvis det spildes.

MVH Pia

Anonym
    Gæst

Sara drikker ikke mme – men selvom hun gjorde, tror jeg ikke det er så hensigstmæssigt. Der står på indlægssedlen, at jerndråber ikke må gives sammen med mad eller drikke – der skal helst gå et par timer imellem de to ting pga optagelsen i kroppen. Jeg var ellers lige begyndt at putte det i maden, fordi det så heller ikke sviner på samme måde. Øv. Men ved ikke hvor meget man skal lægge i det….

Mvh dkmus1

Anonym
    Gæst

Ja, jeg ved det da heller ikke med sikkerhed. Men jeg ville nu ikke betænke mig ved at give det sammen med maden, da det også misfarver tænerne meget (hvis de er kommet frem). Det er rigtigt at mælk (kalk) hæmmer optagelsen af jern, og c-vitamin øger optagelsen. Så måske man kunne give det i et snapseglas m friskpresset juice???
    Bare en ide.
    MVH Pia

Anonym
    Gæst

Hej
    Er lige på besøg fra januar07, undrer mig over hvorfor der så er tilsat jern i MME, hvis det ikke må indtages sammen med mælk?!

Anonym
    Gæst

Hejsa er lige på visit fra marts…. Vi bruger jern i forbindelse med maden… det var hvad SP anmefalede og vi har haft mest succes med . man kan desuden få pulver til netop at stryge ud over maden… så har aldrig hørt det 🙂

karina og emil 9 mdr

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.