HJælp voksi eller kopi

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 HJælp voksi eller kopi

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Så du vurderer den til at være pengene værd?

Hvad gav du for din?

Anita

CatojeCatoje
    Medlem

Altså jeg er utrolig glad for min voksi, en original, og den kan så vidt jeg ved godt tåle frostgrader og jeg synes den er nem at anvende og gøre ren…
    Emil er altid dejlig varm, når han kommer ind for sine lurer i barnevognen, så jeg kan godt anbefale en…
    Men jeg har jo ikke noget at samligne med, det er min første voksi pose :o)

catoje og Emil

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg har købt en billig kopi af voksi i silvan til 200 er blevet glad for den

men der er nogle ulemper, den tiltrækker støv, hår og nullermænd, der er ingen ulddyne med, så ved ikke hvor varm den reelt er. Den virker ikke så varm. Nana var kold i dag da hun kom ind efter formiddagsluren i barnevognen. Den er svær at vaske og rengøre men den kan dog gå i vaskemaskinen det hele.

så er det vi har snakket herhjemme om det er det værd at investere i den originale som man nok får mere kvalitet for pengene.

Så mine spørgsmål er, er jeg tosset?
    Kan den originale klare frostgrader?
    Er den nem at bruge?
    Kan det hele gå i vaskemaskinen?

Er den i bund og grund pengene værd?

Anita og Nana 7 mdr
    hun er vores første og jeg håber da på 2 mere hehe

CatojeCatoje
    Medlem

Det synes jeg den er, men som sagt har jeg ikke noget at sammenligne med….
    Jeg ved ikke hvad den kostede, da det var en jeg fik i dåbsgave til min søn :o)
    Absolut en af de bedste gaver han fik :o)

Held og lykke med beslutningen :o)

chris36chris36
    Medlem

Hej,
    Jeg fik min i gave med plade og vinterdyne som er i uld. Jeg ved at den kostede kr. 2.300,00. Vores den lille lægger i den hver dag, har en lille bomuldshue og bare sit tøj på. Hverken futter eller vanter, da hun har hænderne nede. Idag opdagede jeg for første gang hvor god den egentligt er. Hun sov for det første i næsten 3 1/2 time udenfor (sker kun når det er meget koldt) og hun stod ude i haven, ikke i synderligt meget læ men med en ble foran kalechehullet. Da jeg tog hende ind lagde jeg mærke til, hvor dejlig varm og lun hun var efter så mange timer.

Jeg brugte den faktisk også i sommers (ved godt at vi ikke havde mange solskinsdage) men jeg pakkede hende bare ikke så godt ind og hun var stadig dejlig lun uden at være for varm. Men de siger jo også at ulddynen regulerer både mht varme og kulde.

Så jeg vil helt klart sige, at den er det hele værd.

Men jeg kan da se på markedet, at du kan få dem brugt og hvis ellers sælger har passet godt på den, så er de jo (næsten) som nye og de fås jo til alt mellem 400-1200 brugt, alt efter stand, farve etc. Jeg passer i hvert fald rigtig godt på min.

Så måske du skal tage et kig på nettet og se om du ikke kan få en god og brugt og kr. 500-800 for en brugt synes jeg ikke er for meget.

Held og lykke med det.

Kh
    Chris36

Tonto78Tonto78
    Medlem

Vi har også en original Voksi, købt brugt på DBA til 400 kr. Den var som ny. Den er grøn med tern indeni, og der var vinterdynen (den i uld) med. Vi ønskede os sommerdynen i barselsgave, og brugte den indtil det blev ned omkring de 10 grader. Det skal lige siges, at sommerdynen kan vaskes i maskinen, da den er af bomuld… Og det er smadder nemt at skifte fra den ene til den anden, det er klaret på et par minutter.

Med vinterdynen går den ned til minus 10 grader, så den er varm! Liva sover i øjeblikket i den med bare strømpebukser, bluse, bomuldstrøje, hue og luffer, og hun er helt tilpas når hun kommer op. Jeg tænker at jeg, når temperaturen kommer under nul, giver hende en uldtrøje på, og overlæder på vognen, og så er det nok. På de koldeste dage måske et par bukser på også…

Forresten er der også huller til selen iden, det er der ikke i mange af de “falske”.

Jeg synes bestemt, den er pengene værd! De har dem jævnligt på tilbud i BabySlam til 1200 kr…

Tonto og Liva 300407, der ikke ville undvære sin Voksi.

Anonym
    Gæst

Jeg har købt sådan en Sleebee pose fra Bilka (500 kr på tilbud), og den er jeg rigtigt glad for. Der er to dun-dyner i (altså ikke en ulddyne) og der står at overfladen er vandafvisende, selvom jeg ikke har testet det. Jeg putter Sara med flies-jakke, elefanthue og vanter (hun sover med armene over hovedet, så de kan ikke holdes varme nede i posen. Hun har igår stået ude i et par timer i minus 5 grader, og hun var dejligt varm bagefter. Har ikke prøvet en Voksi, men den her der virker i hvert fald for os.

Mvh dkmus1

chris36chris36
    Medlem

at selve voksiposen kan komme i vaskemaskinen uden problemer. Den er meget let at samle igen bagefter. Selve ulddynen skal renses, ved at nogle vasker den, men det ville jeg ikke turde. Den er for dyr til at krybe i vask, hvis det går galt.

Kh
    Chris36

Uuuuuhaaaa troede ikke jeg skulle være en af “dem”, men……..
    Jeg blev overbevist af en veninde om at man altså ikke kunne leve uden en voksi, og da slet ikke nu hvor det er vores første og som forhåbentlig ikke skal være ene barn….. Så jeg købte på tilbud i Babysam (har lige set at de stadigvæk har dem) en Voksi til 1200 kr. Bærerplade osv er ikke aktuelt for os da lille manden er aaaaaaaaaaallllt for tung. Mener det er indtil 9 kg. Men nu er vi de lykkelige ejere af en voksi og nej, hvor er jeg glad for den og det er Asger også. 🙂
    Vil lige smide en side bemærkning om at vi var til lægen i dag, fordi jeg var bange for, at han havde lungebetændelse da han hoster sådan og hun sagde at hvis det er mere end -5 grader så må man ikke lægge de små ud og sove….. Det er noget med at de trækker den kolde luft ned i lungerne og det kan de ikke tåle… Må indrømme at jeg havde været klar til at lægge ham ud ligegyldigt hvor koldt det var bare han havde nok tøj på….

Mvh Tina (lykkelig ejer af en voksi og Asger som er ved at få 4 tænder i overmunden. AVs for Asger og ØV for mor…. 🙁 )

Vi har købt en “baby drømmepose” til 250 kr på gul og gratis. Den er super og med 2 dun-dyner. Aske får hat og vanter på og er dejlig varm når han vågner. Tog igår næsten 3 timer -jeg kiggede til ham mange gange da det er nyt. Så vi er rigtig glade for vores. Så er vi også sikre på at han ikke får træk. Den eneste ting er at den gerne måtte have været lidt længere, så dynen kunne komme helt op til panden og putte da han elsker at begrave hovedet i alting!

Mange hilsner fra Bettina (med Aske 230407)

Anonym
    Gæst

Hejsa

Min mand er forhenværende ski-børnehavelærer i sverige, og han siger at de deroppe kommer ud at sove i meget koldere vejr end minus 5 grader.

mvh dkmus1

chris36chris36
    Medlem

dette har jeg også hørt, dette fik jeg af vide, da jeg havde kontakt med “Voksi” oppe i norge, børnene i Norge sover ude næsten i al slags vejr, så længe det er en ulddyne.

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg har også hørt at der er nogle der vasker uld dynen men jeg spurgte i kære børn og de sagde at de havde haft så mange tilfælde hvor dynen var krøbet så hun ville ikke anbefale det og en ny ulddyne kostede 1000 kr så jeg får vores renset

Betina og Clara 8 måneder i dag :O)

Voksien kan sikkert godt klare det. 🙂
    Det var blot en info jeg har fået fra min læge. Hendes argument var, at de små ikke kan nå at varme luften op inden den ryger ned i lungerne og det har de ikke godt af. Deres svælg er ikke så udviklet endnu. Det er jo op til en selv om man vil rette sig efter det.

Mvh Tina 🙂

rosadearrosadear
    Medlem

Hedder den bog jeg har. Og der står nogenlunde det samme som din læge har sagt. At ved 8-10 minusgrader skal de små ikke ud mere end nødvendigt, da kropstemperaturen vil falde pga den kolde luft.
    Jeg har også en Silvan-kopi. Jeg ved ikke om den er varm nok, da jeg ikke bruger den udenfor. Der er nemlig ikke huller til barnevognsselen, og Olivia er simpelthen for aktiv til at ligge uden. Så hun ligger med en god uldtrøje eller en fleecepose under dynen, og det har indtil videre været nok. Men jeg har bestilt en ulddragt på trendybaby, så den må vi prøve nu.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.