Hvor længe sover jeres poder om dagen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hvor længe sover jeres poder om dagen?

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af Anonym.
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

Tjaaa her bruger vi altså ikke tiden på at sove… Og har ALDRIG gjort det. Asger som er fra 100407 sover 1/2 time fra 9.30, så sover han 1/2 ved en 12.30 tiden og så igen 1/2 ved en 16 tiden Og ryger i puttemaskinen ved en 18 tiden, der kan han simpelthen ikke hænge sammen mere. Det er ikke meget Farmand har glæde af ham når han kommer hjem.

Mvh Tina 🙂

Anonym
    Gæst

Sara bliver 7 måneder om en uge og hun sover pt. mellem 3 og 4 timer i løbet af dagen. Den sidste lur slutter som regel engang mellem 16.30 og 17.30. Det er fordelt på morgenlur, formiddagslur og eftermiddagslur. Hun står som regel op kl. 6 om morgenen og sover mellem kl. 19 og 20 om aftenen.

Min søster synes, at det lyder af meget, at hun sover 3 gange på en dag og at den sidste lur er så sent. Det kan jeg ikke helt forstå, men jeg kan da undersøge herinde om hun umiddelbart har ret 🙂 Så skriv endelig hvor meget jeres poder sover og hvor sent den sidste lur slutter…

Mvh dkmus1

mille68mille68
    Medlem

emma sover igennem om natten til klokken 6 og sover videre til et sted mellem 7,30 og 8,30. det betyder så også at hun kun sover omkring 2 tiimer om dagen fordelt på 2 lure….
    tror det med de 3 timer til eftermiddag først kommer når de starter o dagpleje og der sker lidt mere for dem.. og tidligere op.. uha godt der er længe længe til..
    mille

CatojeCatoje
    Medlem

Her bliver det for det meste til 2 lurer om dagen, en ved ti tiden og en igen ved tre, fire tiden…. Nogengange tager han tre lurer i løbet af en dag, men det er kun hvis formiddags luren ikke har været særlig lang….
    Længden på dem er meget forskellige, nogengange kan hans formiddags lur varer hele tre timer, men det sker nu ikke så tit…
    Han kommer i seng et sted mellem syv og otte om aften og sover for det meste natten igennem, så det er dejligt :o)
    Emil har aldrig været god til at sove, men efter han begyndte at få mere fast føde, sover han meget bedre, så det er super dejligt for ham – og også for moderen :o)

catoje og Emil :o)

CKbobsenCKbobsen
    Medlem

Babyer i 6-8 mdr´s alderen har så vidt jeg ved et søvn behov på ca 15 timer pr døgn (+/-) – så det lyder da helt fint med den rytme du beskriver (i mine øre).

Anna vågner (desværre :-)) allerede ca. kl 5.30 for tiden, de fleste dage har jeg dog efterhånden held med at ligge hende igen kl 6.30 hvor hun så sover til kl 8.

Så bliver hun puttet igen kl ca 10.30 og sover til ca 12.30, og kl 15.45 ligger jeg hende som regel ud sidste gang, og hun sover så 1 time ca.

Altså i alt 4.5 timer i løbet af dagen.
    Hun bliver så godnat puttet kl ca 19.

Christina

Anonym
    Gæst

Her står vi desværre op kl. 5 og på en god dag 5.30. Johan kommer så ud i vognen ml. 8.30 og 9 og sover 2-2 1/2 time. Klokken 13 er det sovetid igen og sover 1 1/2-2 timer. Har anden lur været kortere, sover han igen en halv til en hel time ved 17-18 tiden. Så synes da det lyder meget normalt at hun kommer op på 3 lure. Skal lige sige at vores datter i sin tid kørte samme stil 🙂

L8pigenL8pigen
    Medlem

Sarah sover lidt mere – 4-5 timer fordelt på 3 lure. Det er forskelligt hvornår den sidste lur slutter, men jeg putter hende ikke senere end kl 17 – hvis hun ikke sover kl 17, nøjes hun med 2 lure. Det sker efterhånden ofte, at hun springer tredje lur over. Det kan gå, hvis bare hun har sovet 4-4½ time i løbet af de første to, ellers bliver hun bare pylret og pjevset fra 16 til 19.30 hvor hun går i seng. Idag har hun fx været skrup-umulig siden kl 16, og nu er hun lige faldet i søvn.

VH Lotte

rosadearrosadear
    Medlem

Det lyder dejligt. Her sover vi 3 x 45 minutter i løbet af en dag, med mindre jeg får vugget/gået/ammet hende når hun vågner så hun sover videre, og på den måde gør lurene længere. Og nu er hun vist endda ved at droppe den ene lur.
    Så nyd det! Og lad være med at lytte til andre. Alle børn er forskellige.

memkimmemkim
    Medlem

William tager en lur på 1½-2 timer mellem 9 og 10. Anden lur tager han ml. 13 og 14 på ca.1½ time. Godnat ml.19 og 20 og vågner til morgen ml. 6 og 7.

Nr. 3 lur blev overflødig for ca. 14 dage siden.

Mette og William 6½ mdr.

Signe76Signe76
    Medlem

Hej

Jeg synes altså også at det lyder meget normalt. Det håber jeg ihvertfald, for det du beskriver lyder meget som min Sigurds sovemønster :o)

Han vågner ved 6-tiden (efter at ha været vågen en del gange ml 4-6 – øv!) Så får han en lur ved 8:30-9-tiden på alt fra 45 min til 1 1/2 time, så igen fra kl ca 13-14 og så en lur sidst på dagen fra 16-17 stykker og 45 min frem. Lige gyldig hvor sent han er vågnet, så kommer han altid i seng 19:15 og sover 19:30. Hvis ikke han fik den sidste lur, ville han slet ikke hænge sammen til så “sent”, så den er indtil videre nødvendig, når han ikke sover længere lure først på dagen. Men jeg glæder til at han ikke skal ha den sidste lur, for han vil kun sove den i vognen og det er sgu lidt surt at gå den tur sidst på eftermiddagen i mørke og kulde efterhånden.

VH Signe og Sigurd, 7 mdr i morgen

Anonym
    Gæst

Hej

Ja, jeg synes også det lyder helt normalt, men det er nu altid sjovt at høre hvordan det står til andre steder :o)

Her sover man 3-4 timer om dagen, fordelt på 2 lure. Ca. 2×2 timer. Står op mellem 7-8. Er vågen omkring 3 timer af gangen. Bliver puttet om aftenen mellem. kl. 19.30.-20.00.

Jeg nyder at han er blevet så forudsigelig, for sådan har det bestemt ikke altid været. Jeg har også prøvet det med halve timer af gangen hvor man ikke når noget som helst :o)

Vh Heidi og Christian 7 mdr. idag

LilleSkid3LilleSkid3
    Medlem

Victor sover mellem 2 og 3 gange for tiden, men hvor lang luren er svinger også meget for tiden.. ;0) Forøvrigt er det meget forskelligt hvor gode børn er til at sove, min den mellemste Karoline sov 3 lange lure HVER dag til hun var 1 1/2 år.. Det var altså ret fedt for jeg nåde altid det jeg skulle og gerne ville om dagen.. ;0)

Knus Lus og Victor 250407

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.