mislyd på hjertet..langt..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 mislyd på hjertet..langt..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Alle
    Så var vi til 5 mdr’s kontrol med Frederikke idag. Jeg var jo nervøs for hvordan hun skulle tage vaccinerne og stod med sutten parat. Det skulle desværre vise sig at det ingenting var i sammenligning med den besked lægen gav os efter stetoskoperingen. Han kunne høre en mislyd på min datters lille hjerte……………………. Han var så rolig, så pædagogisk og jeg forsøgte at være fattet, men langsomt gik situationens alvor op for mig. Jeg kunne ikke lade være at græde, min lille datter????- som bare er så dygtig. Hun er jo bare så frisk, og grinende og god til alting ( med en stolt mors øjne, men det er hun virkelig). Han spurgte til om hun har været passiv, sløv eller sløj eller cyanotisk (blå), men ingen af de ting har vi nogensinde oplevet. Kan der virkelig være noget galt med mit skønne lille ønskebarn??
    Min kæreste kom hjem fra arbejde og min far er her. De siger jeg skal afvente tiden i børneambulatoriet, tage det roligt, huske at lægen sagde det kunne være ingenting, eller at hun kan vokse sig fra det. Men jeg er bare ked af det. Kigger bare på hende ( som pt råber og snakker og hviner mens hun spytter på sit legetøj og på sin far ;-)), og tænker at hun kan da ikke være syg, kan hun?
    Er der nogen af Jer der har erfaringer med noget lignende? Jeg tør ikke kigge for meget på nettet, for jeg er så bange for at læse om alle mulige diagnoser og syndromer som Frederikke kan lide af.. – og så falder himlen da ned over mig…
    Jeg havde det svært da min amning ikke fungerede 100 %, men nu er ved jeg simpelthen slet ikke hvordan jeg kommer videre…

hilsner fra Tanja

Anonym
    Gæst

Hej Tanja,

Jeg var diagnostiseret med mislyd i hjertet som baby. Det har absolut ingen indflydelse haft paa mit liv. Jeg vidste faktisk ikke engang at jeg havde det, foer end min mor fortalte det til mig som teenager. Jeg har et par gange spurgt min laege om det stadig er der, og de har aldrig fundet noget igen.

Uden at vaere expert, tror jeg umiddelbart ikke det er meget alvorligt. Hvis hun trives er det jo bare skoent og bevidner at det ikke er noget der plager hende.

Masser af tanker herfra, jeg haaber I faar positiv besked fra laegen.

Kh nena1308

gokhangokhan
    Medlem

Hej Tanja,
    Det er jeg ked af at høre. Selv om det måske ikke er så slemt som det lyder i første omgang, så er det en forfærdentlig besked at få.
    Som barn fik min mor den samme besked, at jeg havde en mislyd. Heldigvis var det noget jeg har kunnet leve med og jeg har endda dyrket elitesport uden de helt store problemer. Så der er altså håb forude, men det må være en hård situation at stå i.
    Jeg ønsker jer held og lykke med diverse prøver og håber det bedste for jer.
    Mange tanker herfra.
    Tanja

Kære Tanja!
    Sidder med tårer i øjnene og en kæmpe klump i halsen efter at have læst dit stærke indlæg. Jeg har ingen erfaring eller råd at dele, desværre. Vil bare lade dig vide, at jeg inderligt håber for Jer, at det viser sig ikke at være alvorligt med din lille pige. Skriv endelig hvordan det hele skrider frem, ikke. Mange tanker, et stort klem, og en masse råstyrke til dig!
    fra Marie

Anonym
    Gæst

Hej Tanja.

Læste lige dit indlæg og det gibbede noget i mig.
    Vi har en pragtfuld knægt fra okt’04 med hjertefejl. Det blev først opdaget da han var 3 mdr og ikke tog på. Han udviklee sig ellers normalt med tog kun 8 gram på fra fødsel til han blev opereret 3½ mdr gammel. De kunne ingenting høre da han var til 8 ugers undersøgelse men en meget tydelig mislyd da han var 3 mdr og sp en fredag sagde – jeg tror I skal kigge forbi lægen og gerne i dag. Valdemar trak også vejret meget hurtigt, selv i hvile. Han havde en stor VSD (hul) og utæt hjerteklap. Er nu opereret og stadig en tynd staru men sun rask og en glad dreng der bare tonser derudaf i skovbørnehaven. Er ikke mere syg en andre og ingen kan mærke at han er født med hjertefejl.
    Det er som om ens verden styrter sammen og der farer mange forskellige tanker og følelser igennem hovedet – men husk på at i fald der er noget, så er hjertefejl faktisk den hyppigst medfødte misdannelse hos børn!!
    I øvrigt er der mange børn der har en resonans på hjertet og slet ikke fejler noget – det håber jeg sin læge beroligede dig med og det er helt korrekt. Du kan evt. kigge på ww.hjertebarn.dk eller skriv til mig hvis du vil vide mere – intet er for dumt at spørge om.

Bedste hilsner og jeg krydser fingre og tænker på jer
    Louise og Valdemar’ 04 og August maj’07

Anonym
    Gæst

Hej Tanja !

Der er mange børn og voksne som har en mislyd fra hjertet.

Da min store søn var 2 år hørte lægen også en mislyd på hans hjerte. Vi kom til undersøgelse (hjerte-scanning). Scanningen viste at han havde en lille indsnæring, som ikke vil få betydning for ham i hverdagen.

Ventetiden for den slags undersøgelser kan være lang, så husk at presse på for at få en tid. HUSK Frederikke kan blive undersøge af private læger, hvis det offtentlige ikke har tid. Dette kræver dog en henvisning fra egen læge. Det er jo rart at få undersøgelsen overstået.

Jeg håber, at hun ikke fejler noget :-).

Hilsen Tine

LilleSkid3LilleSkid3
    Medlem

Jeg kan godt forstå du bliver bange og bekymret! Det gør alle der får den besked. men jeg vil bare lige sige at min den store pige Josefine maj 97 også havde en mislyd på hjertet, men som er uden betydning. Så mit råd til dig er at du skal tage det roligt og afvente svarene for undersøelserne og tænke på at du kunne svare nej til alle spørgsmålene fra lægen og hun pludre, snakker, vokser og tager på i vægt, for det ville hun højest sandsynligt ikke gøre hvis hun fejler noget alvorligt. :0)
    Håber på godt nyt fra undersøgelserne og kan godt forstå du bliver helt skrækslagen ved tanken om at din lille prinsesse skulle være alvorligt syg.
    Knus Lus og Victor 250407

Anonym
    Gæst

Hej

Vil bare lade dig vide at her er en mere der tænker på jer og krydser fingre. Håber, også du snart får svar. Jeg kender godt følelsen når man får at vide der kan være noget galt med sit barn. Christian blev indlagt på børneafd da han var 3 uger gammel, men fandt heldigvis ud af at alt var normalt. (han kastede pludselig meget op og skulle have drop, de troede det var mavemundsforsnævring). Jeg tudbrølede også :o)

Krydser fingre for jer.

Vh Heidi

Signe76Signe76
    Medlem

Kære Tanja

Også en masse tanker og ønsker om alt det bedste herfra. Sidder med tårer i øjnene og læser dit indlæg. Puha, sikke en besked! Men som en mase herinde skriver så er der jo heldigvis en stor sandsynlighed for at det ikke er alvorligt. Derfor kan jeg nu godt forstå alligevel, at du er helt ude af den. Stakkels dig…

Kram Signe

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.