De tigerspring – for pokker da!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 De tigerspring – for pokker da!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    CKbobsenCKbobsen
    Medlem

Ja så er den helt galt igen – jeg er sikker på at det er endnu et spring – det passer i hvertfald med “symptomerne”. Anna er bare ikke sig selv – hun er hys og græder meget mere end hun plejer – for da slet ikke at tale om nattesøvnen (eller mangel på samme). I nat har den været helt galt – hun vågnede første gang kl 00, storgrædende, så igen kl 02, kl 04 og kl 06.30 åhh det er så hårdt mens det står på. I følge “60 vidunderlige uger” topper springet i næste uge – og der tager vi til Spanien :-/ Åhh jeg håber ikke at hun bliver helt umulig der!

Hvordan går det hos jer andre – springer de også løs?

KH
    CHristina og Anna 6 mdr og 1 uge

Anonym
    Gæst

Hej

Her springer vi også derudaf… Det om natten er heldigvis ikke så slemt mere, men han kan ikke ligge 5 min. på sit tæppe uden at brokke sig. Ret hårdt når man er alene hjemme, og skal lave mad til os begge :o/

Når jeg ligger ham på pulsebordet skriger han, men holder hurtigt op og bliver glad. Men når han så skal have tøj på, bliver han rasende !! Bliver helt rød i hovedet og stiv i kroppen og råber. Ser lidt komisk ud, men ret svært at få armene ind i ærmerne :o)

Når jeg går med ham eller sidder med ham, skal der ske noget HELE TIDEN… rækker ud efter alt og spjætter løs. Elsker vilde lege hvor han får flyveture eller bliver vendt på hovedet !

Han er også begyndt at blive ked når han i et stykke tid har været hos en fremmed eller ikke kan se mig mere. Ser nu så sødt ud, når mundvigende vender ned af…nåååå… :o)

Nå, ja men jeg glæder mig ihvert fald også til det er ovre. Er spændt på om jeg kan se hvad han har lært :o)

Måske er du heldig at hun topper nu og bliver “normal” i næste uge ;o) Det kan jo godt svinge !

Vh Heidi og Christian der bliver 26 uger på søndag.

Signe76Signe76
    Medlem

Hej

Ja Sigurd er ihvertfald også i gang med et spring. Han er 27 uger og temlig besværlig i disse dage. Der var et par nætter i sidste uge, der var særlig slemme, og det var KUN mor der duede. Mor var temlig træt og da det var fjerde gang han bare ikke ville sove på en nat, så kom jeg til at sige meget højt: Så sov dog for fanden! – og så sov han! Det var så komisk… der står man og nusser og vugger og står på hovedet… og så falder han i søvn når man råber! Han ku nok mærke at jeg mente det. Ikke at jeg er særlig stolt af at ha råbt, men hvor er man bare presset i de situationer til sidst. Det længste jeg har sovet sammenhængende i et halvt år er tre-fire timer. Og så når de der spring kommer oven i… Puha!

Normalt er humøret nu højt hos den lille bandit, men i disse dage skal der ikke meget til før han blir sur. Både når der bliver puslet/taget tøj på, hvis han keder sig (skal også konstant tumles osv), hvis maden ikke kommer hurtigt nok eller mor spiser noget han ikke må få.

Til gengæld synes jeg tydeligt, at jeg kan mærke, at der sker nogle ting lige nu. Han er begyndt at vende sig fra mave til ryg og omvendt uden hjælp i løbet af den sidste uges tid og er også meget mere opmærksom på ting, f.eks. det der med, at han vil ha ting hele tiden og blir meget sur, hvis han ikke får det. Er også begyndt at smide ting på gulvet når han sidder i høj stol og så kigge hen på mig bagefter med hvad jeg opfatter som et frækt grin, men det kan også være jeg overfortolker. Det er ihvertfald vildt hvad der sker inde i sådan et lille hoved lige gyldig hvad :o)

Kh Signe

rosadearrosadear
    Medlem

Jeg sad og læste i bogen så jeg kan være forberedt på Olivias næste spring – hvis hun ikke allerede er i gang, jeg kan ikke helt finde ud af det. Men det der slog mig er hvad de skal kunne efter dette spring. De går jo næsten ifølge den bog. Og så fremmelig er Olivia altså ikke… Er der andre børn der ikke helt følger den?

gokhangokhan
    Medlem

Jeg fatter ikke helt hvor ordet “tigerspring” kommer fra, det er da hverken let eller elegant. Her i huset kalder vi det “elefantspring” 🙂
    Spøg til side…….. Symptomerne på dette spring har nu varet i 1½ mdr, så jeg håber snart at selve springet sker, for jeg synes faktisk at det er hårdt.
    Jeg er heldig hvis Ege kun vågner 4 gange på en nat, han er vildt “morsyg” og skal konstant underholdes, og jo vildere en leg, jo bedre.
    Hernede er der ingen der har hørt om disse udviklingsspring, mange synes at Ege er et meget vanskeligt barn, og nogle tror endda at der er noget i vejen med ham. De glemmer bare, at han ikke er 100% tyrkisk, og at vi gør ting på en anden måde i DK, og at børn i DK gennemsnitlig er større end børnene hernede. Man er meget overtroiske her, folk tror at alt ondt vil ske ham, fordi han er så anderledes og fordi folk ser på ham med jalousi og onde øjne. Sikke noget pladder !!!!!! Han er ganske normal i forhold til dansk standard, men det fatter de jo ikke 🙂
    Held og lykke med de små tigere.
    Tanja

Signe76Signe76
    Medlem

Jeg synes godt nok også det er ret vildt, det de skriver i bogen, at de skal kunne nu. Sigurd kan ikke halvdelen af de ting, men måske kan det have noget at gøre med at vi i DK bliver anbefalet at lade dem ligge og sove på ryggen så længe og det gør de ikke i Holland (hvor bogens forfattere kommer fra) og så tror jeg ungerne er meget hurtigere til at kunne ting og sager, fordi de tidligt får udviklet deres ryg… Hmm.. ved det ikke, det lyder måske også lidt langt ude, nu jeg tænker over det. Der kan sgu da ikke være så stor forskel på hvad børn kan i Holland og Danmark! Og jeg tror altså ikke det er vores børn der bare er bagud :o)

Signe

Anonym
    Gæst

Hej

Det har jeg også tænkt… altså at babyerne i bogen er langt fremme i det de kan. Sad faktisk og blev lidt sur… det kan sgu da ikke være normalt. Elite babyer, tsk tsk ;o)

Nå, ja men der er jo forskel på dem og Christian er bare lidt langsommere, men så kan han så meget andet og er helt perfekt :o)

Heidi

Anonym
    Gæst

Ja, Oliver har også et spring, eller det vil sige, at det er ved at aftage. Han er en af de gutter som er en del foran og vil en masse. Han har nu i godt 1½ uge vågnet mellem 20 og 30 gange fra han blive puttet kl. 19 og til vi står op 8.30. Good det er udmattende. Forleden sov jeg et kvarter på en nat, og når jeg nu er blevet alenemor, er det sgu hårdt.

Men de fremskridt jeg kan se er, at Oliver (han kan næsten kravle) nu kommer hurtigt frem ved at hive sig frem på maven, han kan sidde, han kan selv komme op at sidde, han vil gå med støtte, han snakker super meget igen og så kan han hive sig op at stå – desuden kan han starte “tit-tit bøh” legen ved at hive noget op foran ansigtet, holde det der noget tid og så hurtigt fjerne det igen. Det er bare super sødt. Hov, og så er han begyndt at kysse – sidate offer var en pige fra mødregruppen 🙂 Jeg har lavet en hjemmeside, så hvis I vil se et par videoklip kan I kigge på

http://www.123hjemmeside.dk/oliverbournonville

Han er fra den 1. april, så mor er meget stolt af sin lille krudtugle

Ann og Oliver

Anonym
    Gæst

Hej

SHIT det er vildt alt det han kan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan du selv følge med, ha ha :o)

PUHA det var ikke meget søvn på en nat, må have været zombie næste dag. Du er sej ;o)

Jeg tror også tigeren er ved at luske væk herfra. Som om han er blevet lidt nemmer. Han er nemmere at putte igen og vågner ikke så mange gange om natten, jubii :o) Jeg har rigtig glædet mig til efterårsferien, så skal jeg bare sove lææææææænge. Min mand er lærer og har fri, YES ! Så bliver der også tid til at ride og løbe.

Jeg har stadig ikke bemærket at Christian kan noget nyt endnu. Udover at han siger nye lyde :o)

Vh Heidi

Anonym
    Gæst

hej heyyou2

Ja, det er vildt, og nej, jeg kan ikke selv rigtigt følge med 😉 Han er jo næsten ikke nogen baby mere. Men han var jo kolik barn og tror han har fået en masse kræfter af at skrige. Jeg er blevet alene med Oliver, så jo, det er vildt hårdt. Men utroligt, at man faktisk kan gå så længe uden søvn. Tror bare jeg har set tilbage og takket mig for at det dog ikke er så hårdt, som da han havde kolik 😀

Snakken kan sagtens være springet, de plejer jo at konsentrere sig om en ting af gangen.

Knus herfra og hyg med sovningen ;.)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.