Tid til ny autostol

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Tid til ny autostol

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

hvilken autostol anskaffer i jer denne gang og hvornår køber i den næste?

Gode råd søges om autostole, fordele og ulemper også i henhold til priserne!

Anita

Tonto78Tonto78
    Medlem

Vi er enten på en MaxiCosi eller en Römer (som vi har nu). Grunden til det er simpelthen, at det iflg. Tænk & Test er de bedste. Vi er meget glade for vores Römer, men jeg synes det er en fordel ved MaxiCosien at den kan tippes mere bagover, så de små pus ikke sidder så lodret.
    Prisen er på ingen måde en faktor for os, det handler kun om sikkerhed. Vi overvejer en bagudvendt, men kan ikke lige gennemskue hvordan benene kan så kan være der – de støder næsten på nu…
    Desuden køber vi den nok i Tyskland, der skulle være en del penge at spare.

Tonto og Liva 300407, der kan være i sin stol lidt endnu

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg har også gået og tænkt på hvornår det var tid til en ny stol. Synes allerede det begynder at knibe med plads og den kan ikke udvides mere. Men han kan jo ikke sidde selv endnu.

Jeg har ikke kigget på stole endnu, men sikkerhed og at den kan vippes pænt bagover er nok det vi går efter. Min mand går nok også en del efter prisen, men så tager jeg bare alene ud og køber den og siger…jamen, skat, de havde ikke andre, he he ;o)

Vh Heidi

Anonym
    Gæst

Jeg har set en udsendelse i tv, hvor der blev slået meget på tromme for at fortsætte i de bagudvendte stole. Vores sikkerhed i DK er på den front ikke nær så god, som den er i Sverige, hvor noget med 98% bruger de bagudvendte til de større børn også. Ifølge udsendelsen vejleder Babysam m.fl. direkte forkert og ud fra, hvad de selv har i sortimentet.
    Jeg har ikke nået at undersøge det nærmere, men jeg vil gerne vide mere, inden vi inversterer i den næste stol – hvilket ikke er før om ca. ½ år. Måske man kan kigge på nettet efter autostole i Sverige?

Vh Susanne

Vi skiftede for noget tid siden. Vi har lejet en Rømer, indtil vi skal have den næste. Det kunne bedst betale sig i vores tilfælde.

Mvh Tina & Asger på over 10 kg 🙂

memkimmemkim
    Medlem

Hej,

ville bare lige komme med en kommentar til den med de bagudvendte autostole.
    En af mine bekendte, samt dennes mand og lille søn på 2 år, kørt for 1 måneds tid alvorligt galt – de fik senere at vide at det var den bagudvendte autostol der havde redet den lilles liv.

Vi er ikke kommet til at skal have den gamle skiftes ud, men når vi skal vil det bestemt være i mine overvejelser.

Mvh Mette

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.