Fantastiske forældre

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Fantastiske forældre

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    gokhangokhan
    Medlem

Er der nogen som har læst den bog som hedder “Fantastiske forældre”?
    Jeg har nu læst en del af den, og jeg tænker lidt, om det nu kan være rigtigt, for hvad der står i den bog, er stik imod det man mange gange har hørt.
    Man må ikke lade sit barn græde for længe af gangen, da det vil kunne skade barnets hjerne på længere sigt, endda føre til en depression senere. I det hele taget, skal man have sit barn i armene konstant, hvis det er utilfreds.
    Det er sør´me da hårde betingelser for en mor med et barn på 10 kg 🙂
    Selvfølgelig skal et barn ikke græde for længe, men hvis jeg skal have noget gjort herhjemme, så må han altså være lidt utilfreds engang imellem.
    Det skal lige siges, at jeg ikke har læst hele bogen endnu, så jeg er ikke en “fantastisk” mor endnu 🙂

Andre som har læst bogen? Hvad synes I?

Tanja

Anonym
    Gæst

Hej

Selvfølgelig er du en fantastisk mor… bare at du læser bogen, det er da tegn på kærlighed og ansvarlighed og hvad er mere vigtigt :o) ´

Jeg kender ikke lige den bog, men tør da ikke læse den nu ;o) Jeg har aldrig hørt de skulle tage skade af at pylre lidt uden man straks flyver til undsætning. Tænk på folk med tvillinger, ja eller trillinger, eller folk med flere småbørn. Så må de nogle gange trøstes uden at blive slæbt rundt på.

Jeg tror hvis man er et nogenlunde fornuftigt menneske og gør som man føler så går det ikke rent galt :o)

Vh Heidi

lewisstinelewisstine
    Medlem

jeg har heller ikke læst bogen, men har da ofte hørt de gerne må græde lidt! dog sagde min sp at når han var under 4 mdr. skulle man straks reagere på deres gråd! ved ikke hvad der er rigtigt af det hele, prøver mig lidt frem…. nu er min lille dreng dog oftest glad og når han så endelig græder snupper jeg ham oftest op alligevel! nogen siger så jeg er for pylret og at det også kan skade ham i længden, men jeg gør nu hvad jeg synes er bedst for mig selv og mit barn! så længe han er en glad dreng er jeg en lykkelig mor…

Kære alle interesserede

Jeg har læst “Fantastiske forældre” skrevet af Margot Sunderlund. Familieterapeuten Jesper Juul skriver på bagsiden af bogen, at det er “en af de allerbedste bøger om børneopdragelse jeg nogensinde har læst”

Det kan jeg kun give ham ret i, for det er nemlig den allerbedste bog, man som nybagt mor overhovedet kan læse. Jeg vil næsten gå så vidt at mene, at det er den eneste bog, man behøver at læse for at forstå moderne baby/børneopdragelse. For det helt nye er, at man konsekvent løfter barnet op hver gang det græder. Det er ikke forkælelse, men en nødvendighed, hvis man ikke ønsker at risikere at give barnet problemer med stres og andre mentale problemer senere i livet.

Denne antagelse er ikke noget Margot Sunderland bare påstår, men baseret på videnskabelige fakta, idet man på hjernescanninger kan se hvad der sker med hjernen, hvis en baby ikke bliver løftet op, når den græder. Den nye hjerneforskning fortæller at, hvis en baby ikke bliver løftet op, sker der en kemisk ubalance i storhjernen, som kun kan blive genoprettet til en postitiv balance ved at blive løftet op. Det er den samme negative ubalance der sker i hjernen, når et barn bliver mobbet. Man ved i dag, hvorledes mobning kan give mentale problemer senere i barnets liv.

Jeg kan kun varmt anbefale bogen til alle forældre. Tag den til jer, tænk over den og forsøg at efterleve den selv om det til tider kan være vanskeligt helt at leve op til titlen at skulle være en fantastisk forældrer – og det 24 timer i døgnet.

M.v.h.

Marianne

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.