Søvn

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej
    Jeg skriver i håb om at der er nogle der har nogle gode råd. Vores søn har sådan problemer med søvnen om dagen. Han er ekstrem svær at få til at falde i søvn, da han er meget nysgerrig og skal følge med i alt. Og når vi så endelig har fået ham til at sove vågner han op efter en halv time, og der er det umuligt at få ham til at sove igen.. Alt sammen resultere i at han gennem hele dagen virker træt.
    Vi går lange ture med barnevognen, men han ligger ofte vågen hele vejen eller også ender han med at blive utilfreds. Han er ikke særlig glad for hans barnevogn.,
    Vi har efterhånden prøvet alt hvad vi kan komme i tanke om, og intet virker. Håber det bare er en periode. Men hvis nogen har nogle gode råd, tager vi gerne imod dem..
    På forhånd tak.
    Lillefyr2

Anonym
    Gæst

Hejsa

Det kender jeg godt. Sara gider kun sove i sin barnevogn om formiddagen; resten af tiden er det i mine arme det foregår. Jeg gør det, at jeg pakker hende stramt ind i dynen (ruller den rundt om hende, så hun har armene ned langs siden). Kun øjne og hår stikker op. Så går jeg med hende på armen i 5-10 minutter til hun sover. Derefter ligger jeg hende fra mig, og på gode dage sover hun sådan i 1½ time. De fleste dage vågner hun dog efter 10-30 minutter, og hvis jeg reagerer på første lyd fra babyalarmen kan jeg sagtens nå at samle hende op – stadig indpakket i dynen – inden hun vågner 100%, og så er det ganske let at få hende til at sove videre ved at gå med hende på armen et par minutter igen. Som regel kan jeg ikke lægge hende fra mig anden gang, så derfor hænger jeg på hende indtil hun ikke skal sove mere. Jeg placerer mig i sofaen med computer, tv og telefon indenfor rækkevidde, og så sidder jeg ellers dér og glor til hun skal op. Ofte vågner hun kort op ind imellem, men så vugger jeg hende bare lidt med det samme, og hun sover videre. Det er ret irriterende at bruge så meget tid på at sidde med en sovende unge på armen, men det er bedre end at have en sur baby der er overtræt…. Og så kan man jo koble lidt af til fjernsynet eller en god bog.

kh dkmus1

Anonym
    Gæst

Hej,

Jeg har også en utrolig nysgerrig lille krudtugle. Han skal følge med i enhver bevægelse og lyd. Derfor har han intet legetøj i barnevognen og sengen. Han kan lege med sin dyne, sengerand og selv betrækket i barnevognen – så det er legetøj nok. Jeg har problemer med at putte Oliver om aftenen, men om dagen sover han i barnevognen. Det jeg gør (det gør du måske også) er, at hænge en stofble ned foran, så er der ikke så mange indtryk, og det er nu blevet vane, så han ved at han skal sove.

Jeg gik også ture på timer, og når jeg så stillede ham, vågnede. Super belastende når jeg er alene og gerne skulle have lavet de huslige sysler. I dag kan jeg køre ham frem og tilbage uden at skulle vade og når han så er faldt i søvn, stiller jeg ham med det samme, så han ikke bliver vant til at blive vugget, og vågner når jeg så stiller ham.

Håber jeg kom med noget nyt, som kan hjælpe.

Knus fra Pouline

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.