Ud om aftenen med baby

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Ud om aftenen med baby

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej

For et godt stykke tid siden skrev jeg samme indlæg. Nu synes jeg det kunne være sjovt at se hvordan det ser ud nu hvor de er blevet noget ældre.

Kommer I nogen steder om aftenen hvis det går udover babys sengetid??
    Bliver I hjemme eller bliver baby puttet i byen og over i egen seng hjemme, eller hvad gør I ?

Vi kommer ingen steder. Jeg kan ikke lige overskue at putte ham andre steder, for derefter at putte ham over i autostolen og i egen seng hjemme. Tænker også; er det synd? Det er selvfølgelig også forskelligt fra baby til baby om det generer dem.

Tror folk har lidt svært ved at forstå, at vi ikke tager nogen steder om aftenen, eller skal være hjemme når Christian skal puttes kl. 20.00.

Så hvad gør I ??

Vh Heidi. (Christian 5 mdr. om en uge)

Signe76Signe76
    Medlem

Hejsa

Vi kommer heller ikke nogen steder om aftnen endnu. Vi er først for en måneds tid siden begyndt på lidt putteritual og at han skal lære at falde i søvn for sig selv i vuggen, så jeg kan ikke rigtig overskue at tage nogen steder endnu før det er helt på plads med aftenrutinerne. En aften gik vi en tur med ham i barnevognen og tænkte at han nok ville falde i søvn der, men nej, det betød bare at han først faldt i søvn kl 22 i stedet for kl 19, så det var rimelig meget selvmål, da han jo ikke sover længere om morgenen af den grund. Det var til gengæld helt surrealistisk – og ret fedt – at gå rundt en fredag aften på Nørrebro med barnevogn og være helt ædru og ikke på vej i byen :o)

Vi har skiftes til at være ude om aftnen nogle få gange efter at han er blevet lagt, og det har været skønt! Men man skal jo stadig skynde sig hjem om sove hvis man ikke skal være alt for smadret dagen efter, så det er egentlig lige så meget fordi jeg ikke kan overskue det på egne vegne, at jeg ikke går noget mere ud. Det er stadig på det stadie at man bare skal skynde sig at sove når han gør. Er ved at være godt træt af det, men håber det snart bliver bedre!

VH Signe (og Sigurd som bliver 5 mdr d. 16. sept – hvor går tiden dog stærkt :o)

BeduttiBedutti
    Medlem

Vi har ikke noget problem med at tage ud og besøge folk om aftenen men jeg ved ikke om det er fordi vi har vænnet vores børn til det eller om de bare at nemme :O)
    Vi putter gene Clara i barnevognen og så kommer hun over i autostolen når vi kører hjem og når vi er hjemme så får hun lige en flaske og så over i vuggen og så sover hun vidre.
    Det har aldrig været noget problem for os og heller ikke med de store

Betina og Clara 6 måneder på lørdag

Anonym
    Gæst

hejsa..

Vi tager ud til venner som vi altid har gjort. Både Mathilde og vores magnus på 3 har altid været vant til at komme med over alt. De falder lige så godt i søvn på en sofa eller i en fremmed seng som derhjemme. Vi gør meget ud af ikke at lave for faste rutiner da jeg synes det bliver ALT for besværligt og så længe vores børn er glade og tilfredse har jeg ikke tænk at lave om på det. Det er fedt at kunne gøre stort set hvad vi har lyst til, uden at skulle kigge på klokken hele tiden og skynde os hjem. Vi flytter ungerne i autostolen og over i deres egen seng uden de vågner 😉

Knus Gitte Mathilde 3mdr og Magnus 3 år

Anonym
    Gæst

Det med at andre folk ikke forstå at man skal hjem når den lille skal sove kender jeg godt – sådan var det også med vores den første men vil valgte bare at være ligeglad med hvad de mente, for det var jo os der stod med balladen hvis vi ikke gjorde det.

Børn er utrolig forskellige som du selv siger og det må man bare huske på og ikke lade sig stresse /presse af, at andre gør tingene anderledes end man selv gør.

Så gør som du synes er bedst, så må I tage revance når bettefisen er blevet lidt større 😀

Hilsen Karen-Margrethe, Victoria ½ år på søndag…

ZalimaZalima
    Medlem

Vi tager også ud, men ikke så meget på hverdagsaftener. Når vi er afsted overnatter vi ofte, eller giver dem nattøj på og kører ved sengetid. Så falder de typisk i søvn i bilen og kommer så direkte i seng, når vi kommer hjem. Alvilda er utroligt nem, hun sover, når hun er træt, uanset hvor vi er :-D. Da Theodor var lille, havde han det bedst, hvis barnevognen var med -så den kom med overalt.

Mvh Ida (Emilie 7 år, Frederikke 4½ år, Theodor 2½ år og Alvilda snart 5 mdr.)

Anonym
    Gæst

Vi har været afsted 4-5 gange om aftenen, men hver gang har vi timet det sådan, at vi kører hjemad på det tidspunkt, hvor vi normalt putter Sara (kl. 20). Så pusler og ammer jeg hende som normalt, synger godnatsang og putter hende med dynen og sovebamsen i autostolen. Nogle gange lykkes det at få hende over i egen seng uden hun vågner, andre gange vågner hun, og så putter jeg hende forfra igen. En gang har vi været længere ude, men det var i gåafstand fra vores hjem, så vi kunne putte hende i barnevognen. Det var nemt! Jeg savner også længere ude-aftener, mrn går alligevel i seng mellem 21.30 og 22, så det er faktisk ok med mig, at vi tager så tidligt hjem de fleste gange.

mvh dkmus1

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.