kvinder med kort hår!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 kvinder med kort hår!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    mariethmarieth
    Medlem

Jeg er lidt nysgerrig…

Jeg er jo sociologi-studerende og er jo også “lige” blevet mor, hvilket jo har åbnet en hel ny verden for mig.
    En af de ting jeg har lagt mærke til er at mange kvinder efter de får børn klipper deres hår kort. På nogen ser det rigtig flot ud, mens en del andre desværre kombineret med en eftergraviditetskrop kommer til at se lidt mere mandige ud (jeg er forresten bestemt ikke ude på at støde nogen)
    Jeg kan også læse herinde på debatten at en del også er holdt op med at være intime med deres bedre halvdel (hvilket jeg egentlig syntes er lidt trist) og her kommer så mit spørgsmål.

Føler I jer mindre kvindelige/feminine efter at I har fået børn??

Min tanke er at en del kvinder mener at det at blive mor udelukker at man kan være kvinde og attraktiv over for sin mand.

Jeg selv har stadigt mit lange hår, kæmper med de sidste kg og intimiteten i vores forhold har på ingen måde ændret sig efter vi har fået vores lille ynglings-purk 🙂 Det gør mig ikke bedre end jer andre med kort hår, men jeg kunne stadigt godt tænke mig at vide hvorfor??? kulturelt set er langt hår jo feminint.

Kh Marie og Noah Emiliano

ps: det gælder ikke at sige at I har fået det klippet kort for at baby ikke skal rykke i det, for så har I ikke hørt om hår-bånd 🙂

Anonym
    Gæst