kvinder med kort hår!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 kvinder med kort hår!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    mariethmarieth
    Medlem

Jeg er lidt nysgerrig…

Jeg er jo sociologi-studerende og er jo også “lige” blevet mor, hvilket jo har åbnet en hel ny verden for mig.
    En af de ting jeg har lagt mærke til er at mange kvinder efter de får børn klipper deres hår kort. På nogen ser det rigtig flot ud, mens en del andre desværre kombineret med en eftergraviditetskrop kommer til at se lidt mere mandige ud (jeg er forresten bestemt ikke ude på at støde nogen)
    Jeg kan også læse herinde på debatten at en del også er holdt op med at være intime med deres bedre halvdel (hvilket jeg egentlig syntes er lidt trist) og her kommer så mit spørgsmål.

Føler I jer mindre kvindelige/feminine efter at I har fået børn??

Min tanke er at en del kvinder mener at det at blive mor udelukker at man kan være kvinde og attraktiv over for sin mand.

Jeg selv har stadigt mit lange hår, kæmper med de sidste kg og intimiteten i vores forhold har på ingen måde ændret sig efter vi har fået vores lille ynglings-purk 🙂 Det gør mig ikke bedre end jer andre med kort hår, men jeg kunne stadigt godt tænke mig at vide hvorfor??? kulturelt set er langt hår jo feminint.

Kh Marie og Noah Emiliano

ps: det gælder ikke at sige at I har fået det klippet kort for at baby ikke skal rykke i det, for så har I ikke hørt om hår-bånd 🙂

Anonym
    Gæst

Øh…. I mine ører er det lidt latterligt at sætte lighedstegn mellem korthårs-frisurer og mindre femininitet, samt ikke at tale om et dårligere sexliv!! Jeg vil tro det korte hår ofte vælges, fordi det er lettere og mere praktisk, når man ikke lige har tid til at sætte det lange hår i en lækker frisure pga en lille ny i familien. Jeg har selv kort hår – og har haft det længe før jeg blev gravid, fordi det klæder mig rigtig godt. Jeg føler mig bestemt ikke mindre feminin med kort hår – tværtimod. Og jeg har aldrig tænkt tanken at jeg som mor ikke længere kan være en attraktiv kvinde for min mand. Tvært imod bekræfter vores lille datter mig i livets mirakel og gør at jeg føler mig som en helstøbt kvinde. Mht sexlivet, så er det da ikke så vildt i øjeblikket, men det skyldes udelukkende træthed….

mvh dkmus1

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg sidder også og tænker hvad gik det indlæg lige ud på ????
    Jeg viste slet ikke at kvindeligheden sidder i håret så jeg må heller lade mit hår vokse selvom jeg har det bedre med mit korte hår :O)
    Jeg syntes helt klart det er meget nemmere at holde når man skal op flere gange på en nat og op om morgenen og sende de store i skole så her er det korte hår en succe selvom der er nogle der ikke syntes det er så kvindeligt.
    Jeg tror det er meget normalt at sex livet er lagt lidt på hylden lige efter man fået en lille bebs der tager på ens krafter både dag og nat men nu taler jeg af erfaring, efter 3 børn med samme mand så ved jeg sexlivet kommer igang igen og min mand har aldrig brokket sig over at jeg ikke skulle være attraktiv efter jeg har født så det tror jeg bestemt jeg er :O)

Betina og Clara 6 måneder på lørdag

Hej.

Jeg havde ikke opfattet at kvindeligheden sad i håret! Har selv lidt længde på håret, men jeg har da set mig lidt sur på det her på det sidste fordi jeg taber en masse i øjeblikket. Måske kan det være grunden til at nogle vælger at få det klippet lidt kortere ?
    Mht. kroppen, ja…den ser nu engang ud som den gør efter en graviditet. Det tager sin tid at komme i form igen, men det har nu ikke haft den store indvirkning på sex-livet. For min del handler det mere om den ufattelige træthed der har gjort sit indtog sammen med lillepigen.
    Men som Betina også siger; Efter 3 børn med samme mand så skal det nok blive godt igen. Og hvis jeg skal tro min dejlige mand, så er jeg ikke mindre attraktiv bare fordi jeg har født endnu et barn.

Linn med tre dejlige tøser.

Anonym
    Gæst

Jeg tror ikke det var Maries egen mening at langt hår er feminint, men bare kulturelt set – ligesom smykker er det ;o)

Jeg føler mig bestemt ikke mindre attraktiv efter at være blevet mor. Tværtimod. Er ved at nærme mig min gamle krop, med lidt mindre bryster, men er stolt af den ;o) Faktisk føler jeg mig mere attraktiv, for jeg er jo bare SÅ sej efter at have gennemgået graviditet, født og nu MOR. Jeg går stadig med make-up næsten hver dag og gør lidt ud af mig selv. Lige så meget for min egen skyld. Så er det da lidt sjovere at kigge sig i spejlet ;o)

Jeg har stadig mit lange hår, bare lidt tyndere efter alt det jeg har tabt :o( Det er nu fordi det er pænest til mig og synes faktisk det er nemmere end det korte. Jeg har været korthåret og jeg lignede en trold ;o/ Men synes bestemt kort hår kan være sexet. Langt hår er kan jo også være kedeligt hvis det ikke er plejet.

Min mand og jeg er ikke mindre intime efter at være blevet forældre, bare på en anden måde. Ikke så meget sex pt. men kysser og krammer stadig, søde sms’er og overraskelser osv. :o)

Vh Heidi, mor til Christian næsten 5 måneder :o)

memkimmemkim
    Medlem

Jeg har langt hår, men har da gået og overvejet at blive klippet, ene og alene af den grund at jeg har brug for forandring.
    Nu når man er ved at komme mere “ovenpå” efter graviditet og de første måneder med en lille ny tror jeg mange har lyst til at gøre noget “for sig selv” – derfor klipningen.

Mht sex, tror jeg bestemt det er meget individuelt og tror bestemt heller ikke det har noget med om man har klippet sig kort eller ej :o)) Jeg tror det er meget normalt at det varer lidt før sexlivet kommer helt i omdrejninger igen – vi har ingen problemer haft af den type, men ex. min veninde som blev klippet og stadig har gener 1 år efter – deres sexliv er aldrig blevet det samme!- endnu!

Så det er nok svært at generaliserer – men tillykke med dit lange hår og dejlige sexliv :o))

Mvh Mette

DinaX3DinaX3
    Medlem

Sjovt emne 🙂

Jeg har det nærmest modsat, mit hår er blevet længere end det har været i årevis og det får mig til at føle mig mindre feminin. Jeg har i 15 år haft kort velplejet hår som passer til mit ansigt, hvis det er langt føler jeg mig uplejet.

Mange kvinder i 30erne har bare samme hår som så godt ud da de var 20 og langt tyndslidt hår er da noget af det mest usexede.

Min mand synes jeg er dejlig med bløde former men jeg kæmper altså for at komme af med de sidste 7 kg. Sexlivet er lige så dejligt som før.

MVH Dina

hej
    Hopper lige med på vognen….
    jeg er faktisk lige blevet klippet kort håret for lidt over en uge siden, lige før vores barnedåb.
    jeg har altid været meget lang håret, men syntes det var kedeligt og var jo altid sat op, så derfor af med og jeg fik en rigtig fræk frisyre, som jeg er vildt glad for, dejligt med noget nyt.
    med hensyn til sexlivet, ja så syntes jeg godt at det kunne blive bedre, men min mand har lige været meget syg længe, og jeg er startet på mini piller og har nu haft mens i 21dage, men det skal nok komme igen, det er jeg sikker på. Vi husker stadig at være der for hinanden, og jeg ved at min mand stadig syntes jeg er lækker, selv om jeg mangler at smide nogle kg endnu. Det er nok mere mig selv der syntes kroppen har været pænere:)Men sådan er det, vi har to dejlige sunde og raske børn, og det er jo det vigtigste.
    kh christine og mathilde 5 mdr i næste uge

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.