At komme til at skade barnet…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 At komme til at skade barnet…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg kunne aldrig drømme om at slå eller ruske min lille pige – eller andre børn for den sags skyld. Jeg har kun foragt til overs for voksne, der slår børn. Men alligevel kan jeg godt komme til at frygte, at jeg en dag bliver så træt eller desperat eller utålmoig, at jeg kommer til at være for voldsom overfor min pige. Er der andre, der har det lige sådan?

Jeg er en af de mennesker, der slet ikke fungerer uden min nattesøvn, og når min pige ind imellem har lange vågne perioder om natten (fx mandag nat hvor hun var vågen fra kl. 01-03.30), så bliver jeg fuldstændig desperat og utålmodig, og tager hende måske lidt for hurtigt og lidt for hårdt op af sengen. Det er ikke noget, der har været farligt for hende, men jeg får vildt dårlig samvittighed og bliver bange for, at det en dag går værre….

Har I andre det også sådan ind imellem, og hvad kan man gøre (ud over at tælle til 10) for at undgå, at det går galt en dag?

mvh dkmus1

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg tror ikke du skal være nervøs for at komme til at skade baby. Du tænker jo over det og har allerede dårlig samvittighed over at tage hende hurtigt op. Jeg tror, at det at man er nervøs for at skade barnet, ligesom man er bange for at tabe det, eller slå hovedet ind i dørkarmen, altsammen er med til at det ikke sker.

Jeg skal selv indrømme at jeg også har følt mig meget magtesløs når han som lille baby har skreget og skreget og jeg ikke har sovet flere nætter i træk, eller ikke ville sove om dagen, har haft lyst til at kaste ham ned i sengen og skrige, SOV SÅ FOR H…… ;o/ Men det gør man jo ikke og har jo allerede dårlig samvittighed over at tænke på det :o) Eller når han ikke vil sove om dagen når man synes han skal, så har jeg da i vrede trampet arrigt afsted med ham ;o) Sådan tror jeg de fleste har følt, men fornuften råder jo :o) Jeg har nogle gange givet ham til min mand fordi jeg ikke kunne klare mere fordi jeg blev så gal og havde svært ved at skjule det.

Nu hvor jeg får mere søvn kan jeg mærke mere overskud også når han er “træls” :o) Så det med søvnen er bare super vigtigt.

Vh Heidi

Anonym
    Gæst

Jeg tror man har en automatisk stopklods som goer at det aldrig kommer saa vidt. Hvis jeg bliver irreteret paa Mille hvis hun for eks har pylret en hel dag, taenker jeg altid at det ikke er hendes skyld og hun ikke goer det med vilje. Jeg taenker ogsaa at hun ikke ville kunne forstaa hvorfor at man feks skaeldte hende ud. Og det er nok til at jeg bevare fatningen. Tael til 10, og vaek din mand hvis du kan maerke det kammer over og stol paa at det sikkert bare er en angst som aldrig bliover foert ud i livet.

kh nena1308

rosadearrosadear
    Medlem

Jeg kan godt følge dig. Har også bandet højlydt af Olivia, og måske taget hende lidt for hurtigt op af sengen. Men så stopper det, og jeg tænker straks ups! Det hjælper jo ikke på hendes opførsel, og hun forstår jo ikke hvad der er galt. Tror de fleste har sådan et naturligt stop. Ellers er det en tur ud af rummet, til man er faldet ned igen.

Tonto78Tonto78
    Medlem

Jeg kan godt følge dig – jeg har også stort behov for søvn, og det er jo bare ærgerligt for os, når de små damer har andre ideer. Min kæreste arbejder på efterskole, og derfor har jeg tit Liva selv i lange stræk. Når jeg kan mærke, at min tålmodighed bliver tyndslidt gør jeg alt for at “slippe” for hende lidt – lægger hende i legevuggen, på tæppet på gulvet osv. Alle de ting, hun kan, uden at hænge på mig – det synes jeg tit hjælper.
    De gange, hvor hun bare bliver ved med brok, og jeg ikke kan mere, lægger jeg hende i hendes seng, lukker døren, og går nedenunder og råber: “Så hold dog kæft, for helvede, jeg bliver sindssyg!!!” Så kan jeg lidt igen, og så arbejder vi roligt videre mod nattesøvnen (det er som regel der, hun bliver træls…)

Tonto og Liva 300407, der lige nu sover første lur i barnevognen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.