Opstart af grød.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Opstart af grød.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    luckybabyluckybaby
    Medlem

Hejsa

På tirsdag kommer min sundhedsplejerske på besøg i mødregruppen og skal fortælle, hvorledes man starter op med at give sit barn grød.

I den forbindelse vil jeg høre jer om I er opstartet? Hvor gammel var jeres barn, da I startede? Hvorfor startede I på det pågældende tidspunkt og hvilket produkt startede I med?

Ammer I ved siden af? Hvordan ser dagen ud mht jeres barns fødeindtagelse/amning.

Ja, det var mange spørgsmål, men det er meget rart at høre, hvordan I andre gør.

Rigtig god weekend.

Anja & Rebecca 5 mdr (født 6. april)

BeduttiBedutti
    Medlem

1 uges tid før Clara blev 5 måneder startede jeg op med lidt grød men det var mere som smagsprøve for der røg ikke så meget ned :O)
    Hun fik kun 1 enkelt gang om dagen og eller fik hun flaske.
    Hun bliver 6 måneder i næste uge og hun er først lige startet op på at få grød 2 gange om dagen og ellers flaske for resten men hun bliver bedre og bedre til at spise grød.
    Jeg startede op med at give hende det her pulvergrød da jeg ikke gad at stå og koge hjemmelavet grød for 2 mundfulde og efter hvad min SP siger så er det fint med købe grød.
    Min SP sagde at hvis ellers barnet er glad og tilfreds og sover fint så kan man godt vente med at starte op med grød til de er 6 måneder men heller ikke længere

Betina og Clara 5 måneder og 3 uger

Anonym
    Gæst

Hej

Christian startede med grød da han var 4 måneder. Da fik han også bare et par skefulde som så blev spyttet ud igen ;o) Efter en uges tid blev det ikke spyttet ud igen ;o) Nu er han 5 måneder om en uge og han spiser 1/4-1/2 portion.

Jeg startede med grød efter min sp ansvisning fordi han var begyndt at vågne 3-5 gange om natten og ville spise. Det er dog først de sidste 3 nætter han er begyndt at sove længere stræk. I nat sov han fra kl. 20.30. – 6.30. Jeg vågnede ved at han lå og snakkede med sig selv :o) Så er man selv pludselig vildt udhvilet :o)

Jeg laver grøden selv og han har indtil videre fået majsgrød, rismelgrød, kartoffelmos og kartoffel/gulerodsmos. Har også smagt lidt grugtmos. Jeg synes det er nemt at lave grøden selv, da han kun får det til aften.

Jeg har forsøgt at lave en soveplan til ham som han ofte følger, hvis han altså vågner kl. 7.00. for det svinger lidt og så bliver det hele rykket 1/2 – 1 time. Ofte ser dagen nogenlunde sådan ud:

kl. 7.00. vågner
    kl. 8.00. mme
    kl. 9.30. – 11.00. sover
    kl. 11.30. mme
    kl. 13.15. – 15.15. sover
    kl. 16.00. mme
    kl. 17.15. grød
    kl. 17.45. ammes
    kl. 18.00. – 18.30. sover
    kl. 19.15. mme
    kl. 20.00. puttes til natten

Nu hvor han er begyndt at sove mere eller mindre igennem bliver jeg nok nødt til at lave en ny plan :o)

Det bliver spændende med grøden. Det er ihvert fald sjovt at se :o) Held og lykke :o)

vh Heidi

susmolsusmol
    Medlem

Hej Anja

Jeg begyndte at give Balder grød da han var knap 4 mdr. – i håb om at han ville sove lidt bedre om natten. Nu efter ca 6 uger har det hjulpet en lille smule – men det tager tid inden de begynder at spise så meget at det gør nogen forskel. Jeg laver grøden selv – vil ikke prædike for hverken det ene eller det andet – men vil bare lige fortælle hvor nemt det kan gøres. Jeg varmer ½ dl. vand og ca. 1 tsk majs-/ rismel/ hirseflager i ca. 1 min. i mikroen (der skal røres lidt indimellem), kommer lidt frugtmos i (som jeg har i fryseren i isterningebakker) det svarer vist til et par teskefulde – og tilsidst et mål MME-pulver (el. den mængde MME-pulver, det skal til for at lave MME af ½ dl vand) – og grøden er færdig. Det er ikke ret meget mere besværligt end at lave grød af det færdiglavede pulver – men langt billigere. Den færdige portionsstørrelse er en lille dl og det passer fint med hvad han kan spise. Bare et tip…
    Hilsen Susanne

Anonym
    Gæst

Hej

Sara begyndte at få grød, da hun var knap 4 måneder. Hun var nemlig begyndt at vågne 3 gange om natten for at spise. Det tog hende ca. 10 dage at lære at spise en hel portion. Jeg giver hende pulvergrød og sommetider lidt frugtmos fra glas. Ind til nu har hun kun fået grød en gang om dagen, omkring kl. 17. Det betyder at hun nu “kun” vågner 1 eller 2 gange om natten for at spise. Resten af tiden ammer jeg hende. Jeg tror dog meget snart hun skal have grød flere gange om dagen, for hun spiser hver anden time nu om dagen, så mælken holder hende ikke mæt ret længe ad gangen.

mvh dkmus1 og Sara på snart 5 måneder

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.