Nu lader han det gå ud over Oliver. VI SKAL VÆK!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Nu lader han det gå ud over Oliver. VI SKAL VÆK!!!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Nu skal vi væk herfra! Peter har en depression, og det går nu ud over Oliver. Jeg kom ind i stuen og Oliver sidder på gulvet (han kan ikke sidde selv endnu) helt lænet fremover sine ben, mens Peter har en fod i ryggen på han mens han bruger PCeren. Jeg korser mig og siger, at han altså må konsentrere sig om Oliver, for han må altså ikke sidde sådan, han skal have støtte. Det resulterer i, at Peter skubber til Oliver med foden så Oliver vælter om på siden og hamrer hovedet ned i gulvet. HVAD FANDEN SKER DER I MANDENS HOVED???! Han beslutter sig så for at gå en tur med Oliver. Jeg kigger fra vinduet, mens Peter trækker en skrigende Oliver op af den stejle cykelskakt i barnevognen. Jeg kan lige forestille mig, hvordan hans nakke og hoved må have gjort ondt. Jeg sidder stortudende nu.

VI SKAL VÆK, og det skal være NU! Jeg har desværre endnu ikke fået tilbudt en lejlighed. Så jeg vil tage op på kommunen på mandag og fortælle om Peters sindstilstand, og at det nu går ud over Oliver.

Peter sagde så sent som i går, at han da ikke gad det ritual-pjat. Så nu har jeg fået indkørt gode ritualer, til når Oliver skal sove, og så ødelægger Peter dem. Når jeg har lagt Oliver, tænder Peter nu for uroen…! Det kører Oliver op igen og når den slutter, skriger han.

Jeg er kommet så langt, at når jeg finder en lejlighed, så kan Peter kun få lov til at se Oliver under opsyn. Kan jeg forlange det? Vi er ikke gift. Jeg ønsker selvfølgelig at Oliver får et forhold til sin far, men det må altså vente til han får det bedre!!!

Peter har fået et loftværelse hos et familiemedlem, men han har tøvet længe med at flytte derhen. Når han kommer tilbage fra gå turen, siger jeg til ham, at kan flytter nu, ellers så flytter Oliver og jeg ned i værelset!

Puh, jeg har det så ringe. Efter års forsøgen får Peter og jeg endelig vores ønskebarn, og så forvandler han sig til en djævel. Nå, men 29 år og enligmor,,, fedt!!!

Dejligt at få lettet hjertet.

Knus Pouline

SmillaSaSmillaSa
    Medlem

Kære Pouline,

Klog beslutning! Vær en stærk “løvemor” som beskytter sit barn først og fremmest! selvom det er trist og synd for Peter at han er syg, så gælder det først og fremmest Oliver som skal beskyttes og passes på. Det vil Peter også kunne forstå engang.

Ønsker det bedste for jer. Kæmp og vær stærk for dit barn!

Mange tanker og knus herfra

gokhangokhan
    Medlem

Hej Pouline,

Puha, jeg får det helt dårligt af at læse dit indlæg. Jeg kan godt forstå, at I bare må væk NU!!!! Folk med en depression er utilregnelige, og du kan ikke vide, hvad han kan finde på, så det er bare om at flytte så hurtigt som muligt, hvis du kan se, at det går ud over Oliver.

Jeg håber det bedst for dig og din guldklump.

Mange tanker herfra
    Tanja

rosadearrosadear
    Medlem

Uha, jeg får det helt dårligt når jeg læser din beskrivelse af situationen. Stakkels lille dreng. Få ham væk derfra. Det vigtigste er dit barn. Og bare rolig, du skal nok klare dig som enlig mor. Det er vi mange der gør 🙂 Og det er en del nemmere end det du sidder i nu!
    Knus til jer begge!
    Karin

tussemussetussemusse
    Medlem

Jeg er så rystet….
    Du skal væk nu, alt andet er total omsogssvigt over for jeres søn… Din mand er syg i hovedet, kald det en depression eller hvad du vil…. hvis det er en sådan, kan er der masser medicin at få for den slags…
    håber du allerede er smuttet, ellers gør det nu. det er dit ansvar at beskytte din dreng, gå til kommunen, sundhedsplejersken alle offentlige instanser der kunne tænkes at hjælpe. Jo flere steder i er registreret som en familie med en utilregnelig far, des bedre står du i en sag om samværsret.
    Lov mig du tager væk, ellers er du ligeså slem som din kæreste…. det grænser til børnemishandling.
    ved godt det er et hårdt svar, men jeg føler bare så meget med din lille dreng.
    alt held og lykke fremover til dig og din søn
    det varmeste knus tina

adhdotadhdot
    Medlem

Kære Pouline,
    Det lyder som Peter har hårdt brug for hjælp……må jeg spørge om du har konfronteret ham med det???
    Jeg synes at dig og Oliver skal flytte NU……….og så synes jeg iøvrigt godt at du kan kræve at samkvemmet foregår under opsyn, men det er jo ikke sikkert at du får medhold. Har du ikke mulighed for at tale med noget af Peters familie om hans opførsel, og evt. få dem til at få ham til at søge hjælp???
    Jeg synes du skal forklare Peter at I/han er nødt til at flytte hvis/når han ikke vil hjælpes…….måske ville det hjælpe med et antidepressivt middel, måske ville det hjælpe at tale med en psykolog………..måske ikke!!!!
    Jeg er ikke ekspert, men væk det skal I………NU!!
    Held og lykke med det hele!!

Mange hilsener
    Dorte og Alberte 260407

mille68mille68
    Medlem

nu skriver du overvåget besøg. det er sådan at han ikke har ret til samvær, kun hos dit til oliver vliver 1,5-2 år.
    held oh lykke. rigtig trist situation
    mille

Anonym
    Gæst

Det er en trist situation for jer alle tre.

Jeg har en veninde, som er i en lignende situation. Hun har brugt meget at skrive dagbog, for når hun sidder i Statsamntet o.lign., kan det være svært at huske de konkrete situationer, hvor ofte det er sket osv.

Held og lykke til jer alle tre.

Rikke

KodeRedKodeRed
    Medlem

hvordan tør du lade ham tage ham med på tur.. jeg ville tage afsted med samme til noget famillie eller lign og så må du hjælpe ham på afstand .

Malle99Malle99
    Medlem

Jeg er enig i, at det slet ikke er en holdbar situation, men jeg synes godt nok også, at det er nogle hårde svar..
    Kvinder med fødselsdepressioner er det rigtig synd for, men når det er manden er han bare syg i hovedet? Jeg skriver slet ikke det her for at provokere, men jeg blev bare lidt overrasket over, så lidt forståelse der er for, at mænd også kan få efterfødselsreaktioner.. Selvfølgelig har den stakkels mand brug for hjælp, og hvis han ikke behandler jeres barn ordentlig, må du som en god mor finde et andet sted imens..
    Men synes sgu bare, at det også er synd for din kæreste.. Ingen har vel LYST til at behandle sit eget (eller et andet lille barn) på den måde..
    Håber ikke, at I ser det som provokation, for det er på ingen måde ment sådan..
    Hilsen Malene

Malle99Malle99
    Medlem

Læste lige hele tråden igennem igen, og jeg kan godt se nu, at der også er andre der skriver indlæg med samme indhold som i mit.. Jeg står stadig ved mit indlæg fra før, men kan godt se, at det ikke er alle svar, der er lige hårde “ved” Peter.. :o)
    Malene

HelseHelleHelseHelle
    Medlem

Hej Pouline

Hvor er det trist at det er sådan hos jer. Noget der skulle være sådan en lykkelig situation – og så bliver det et mareridt. Det gør helt ondt i maven på mig at læse dit indlæg. Og hvor jeg dog føler med dig.

Jeg er ked af at sige det, men du skal ud, og det kan kun gå for langsomt. Så må din kæreste få den hjælp han skal have uden at du er i huset.
    Du skal ikke blive boende, når det kan være med livet som indsats for dit lille barn. Du ved jo reelt ikke hvad han kan finde på. F.eks at ruske ham, hvis han ikke kan trøstes?
    Og jeg synes ikke du på noget tidspunkt skal lade ham være alene med jeres søn, så længe han ikke er kommet ovenpå igen.

DU må tage hånd om jeres barn – søg hjælp – og håb på at din kæreste vil tage imod hjælp. Det går bare ikke det her.

En masse krammer til dig. Held og lykke

De bedste hilsner
    Helle

Purasx2Purasx2
    Medlem

.. og det kan kun gå for langsomt. Jeg synes ikke du, i første omgang, skal bruge krudt på at få ham hjulpet til behandling. Nu gælder det om at passe på din søn og dig selv.

Jeg er ved at finde ud af noget mht en lejlighed. Det er en lejlighed som skal sælges men ejerne er allerede flyttet. Jeg har spurgt om de er interesseret i at leje den ud indtil den sælges, men har ikke fået noget svar endnu, Jeg vender selvfølgelig tilbage så snart jeg ved noget.

Stort Knus Mette

SmillaSaSmillaSa
    Medlem

Hej Pouline,

Hvordan går det med dig og Oliver?? Har I fået tingene på plads?

Mange varme tanker herfra…

Anonym
    Gæst

Hej,

Tak for tankerne:-) Tjo, her går det da. Oliver og jeg bor i lejligheden mens Peter er flyttet på et værelse midlertidigt. Det er vildt hårdt at være alene med ham, men jeg er meget gladere, og det er meget nemmere at holde hjemmet. Jeg ser dog ikke så meget til venner og veninder, da Oliver ikke vil falde i søvn om aftenen. Det teger ofte mellem 1½ til 3 timer at få ham til at sove. På fredag får vi noget hjælp til at putte:-) Så glæder mig meget.
    Når Peter og jeg er sammen går det egentlig ok, men jeg bliver hurtigt træt af ham. Lige nu, er det første gang han hsr Oliver alene i ca. 4 timer endnu. Så savner Oliver helt vildt.

Ved ikke helt hvordan Peter har det. Men tror han er i bedring. Han har det i hvert fald super godt som deltids far. – De gange han har besøgt Oliver har jeg også været der, og Peter har ikke lavet dagens gode gerning. Han tager ikke initiativ til noget selv, skal hele tiden spørge ham om han vil; give ham sutten, skifte hans ble, trøste Oliver mv. Og så roder han når han er her. Glæder mig til jeg får mit eget. Men vi har ikke hørt fra kommunen, om jeg er kommet på den akutte boligliste endnu.

Lige nu tager jeg det en dag af gangen. Men han har ikke gjort noget forkert i henhold til Oliver. Nogen gange panikker han, hvis han ikke lige kan finde en løsning, og kommer til at gøre noget uhensigtsæssigt… Det har jeg sagt til ham, at så må han lige stoppe op, trække vejret og tænke på en anden løsning. Tror det hele går.

Knus Pouline og Oliver 5 md.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.