Babysvømning

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    CKbobsenCKbobsen
    Medlem

Så har vi haft Anna med en tur i svømmehallen, vi var ikke tilmeldt noget hold, men pjaskede bare rundt for os selv – far var også med og det var bare rigtig hyggeligt og sjovt.
    Nu er min spørgsmål/undren bare – jeg syntes at jeg så rigtig mange mødre, som gav deres børn ble og tøj på allerede inde ved bassin kanten, men bør baby ikke blive skyllet engang under bruseren efter at have været i bassinet? Jeg tænker bare at klorvandet da ikke kan være super sundt for huden – det er vel også derfor vi andre går i bad efterfølgende.
    Hvordan gør i når i er i svømmehal?
    På forhånd tak
    Christina og Anna (3 mdr. i går!)

Tonto78Tonto78
    Medlem

Den ene gang, vi har været i svømmehallen, vaskede jeg altså også Liva inden hun fik tøj på. Jeg tænker præcis det samme som dig, det klorvand kan da ikke være sundt?!

Tonto og Liva, der er en lille vandhund

rosadearrosadear
    Medlem

Jeg var til babysvømning for første gang i dag, og jeg må indrømme at jeg ikke fik skyllet Olivia bagefter. Var lidt stresset over situationen, og kunne ikke lige finde skyllerummet i DGI-byen. Men jeg mener heller ikke der er klor i varmtvandsbassinet, eller?

Tonto78Tonto78
    Medlem

Skyllerummet ligger lige før du går op ad trappen, inde på venstre hånd. Der er to puslepider og en vask – totalt skrabet! Jeg tror da, at der er klor i; skal der ikke være det?

Tonto og Liva, der gerne snart vil svømme igen!

adhdotadhdot
    Medlem

Hej,
    Jeg er også ganske overbevist om at der er klor i vandet……tænk engang hvilken smittefare der ellers ville være i sådan en varmtvands-bakteriebombe!!!
    ….og jeg tror helt bestemt at jeg selv (når det bli’r aktuelt) vil skylle baby grundigt bagefter og måske også suplere med olieindsmøring 🙂

Mvh Dorte og Alberte 10 uger + 1

CKbobsenCKbobsen
    Medlem

Nu har jeg ikke selv været i DGI byen, men jeg er også helt sikker på at mange ikke bader deres babyer efterfølgende. Nå men jeg var bare nysgerrig på om det var mig der havde misforsået et eller andet, da jeg var den eneste der tog baby med ind under bruseren bagefter (I den svømmehal jeg går, er der vist ikke noget baby skyllerum).
    Christina

rosadearrosadear
    Medlem

Vi fandt skyllerummet – tak! Så denne gang kom Olivia ikke hjem med klor-hud 😉

Anneg2810Anneg2810
    Medlem

Hej
    Nu kan jeg se det er et stykke tid siden, og du har måske været afsted siden.. MEN når vi er i svømmeren, så tager jeg Marcus med under bruseren og skyller ham. Pakker ham godt ind i et tørt håndklæde på en puslepude på gulvet, og så går jeg selv i bad… det fungerer fint :o)
    Vi har også kun selv været afsted, men efter sommerferien er vi meldt på babyhold.. det blir spas!
    Go svømning!
    Bedste hilsner
    Anne og Marcus (3 1/2 mrd)

Anita22Anita22
    Medlem

Der er udover klor også masser af bakterier så selvfølgelig skal de vaskes igen bagefter.

Vi have gode erfaringer emd svømmehaller.. hehe

Anita

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.