prævention????hvad gør i.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 prævention????hvad gør i.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Malle99Malle99
    Medlem

Hej Christine..
    Vi bruger kondom.. Men det er altså jo ikke det mest spændende.. *s* Min læge garanterede mig, at mini-pillerne ikke kunne stoppe amningen, men det har jeg så hørt om andre læger, der har sagt, at det netop kunne.. Og jeg vil altså ikke tage nogle chancer.. Jeg overvejer spiral, men skal lige høre nogle fra mødregruppen om deres erfaringer med det.. *s*
    Hilsen Malene

Hej
    Har lige et spørgsmål, jeg håber at i kan hjælpe mig med.
    Jeg er meget i tvivl om hvilken prævention jeg skal anvende, har været ved lægen som gav mig en recept på en slags mini -piller (cerazette) som jeg kunne tage selv om jeg ammer, men syntes bare ikke helt om det, der står så mange bivirkninger, men i længden, bliver man nok også træt af at bruge kondom.
    Spiral er helt udelukket, da jeg har prøvet at blive gravid med en og senere miste barnet, pga spiralen.
    Nå det var en lang og indviklet omgang, håber at i kan finde rundt i det, ville bare lige høre hvad i har besluttet og jeres tanker omkring det.
    forresten så skal vi ikke have flere børn, så måske sterilation er en mulighed???(altså min mand)
    kh christine og mathilde

Anonym
    Gæst

hej

JEg har fået sat en hormonspiral op, og præventionsmæssigt, skulle den være på højde med steralisation, der er nemlig forskel på kobberspiralen og hormonspiralen. Jeg fik at vide fra lægen at det var bedst at sætte den op så længe man ammede, for det ville mindske pletblødningerne. Indtil videre har det ikke haft indflydelse på min amning, og jeg har haft den en måned, men har stadig lidt pletblødninger, som jeg håber slutter inden d. 19/8, for der skal vi rejse til Rhodos´.

Vi kunne ikke forene os med at blive ved med at bruge kondom, derfor valgte vi hormonspiralen, og jeg ved at vi ikke skal have flere børn, vi har to dejlige drenge en på 3 år og en på 15 uger.

Hilsen Henriette

skrupsakskrupsak
    Medlem

Hej Christine
    For mig har pessar været den perfekte prævention (har brugt det i 6 år). Ingen hormoner og ingen af parterne kan mærke det sidder der. Og så er det meget nemt at bruge og kan placeres både under “akten” eller et par timer før hvis man ikke vil forstyrres 😉
    Min læge undrer sig over at der er så få der bruger det og jeg må give hende ret.
    Mvh. Maria

Malle99Malle99
    Medlem

Det har jeg da egentlig slet heller ikke tænkt som en mulighed.. *s* Er det “helt” sikkert?

skrupsakskrupsak
    Medlem

Ja hvis det bruges korrekt, hvilket vil sige at det placeres som det skal og indsmøres i den tilhørende sæddræbende pessarcreme (ligner almindelig glidecreme), så er det lige så sikkert som p-piller.
    Mvh. Maria

hej
    tusind tak for jeres svar, jeg valgte at gå i gang med mini piller, så må vi se hvordan det går, men tak for jeres indput.
    held og lykke til jer.
    kh christine

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.