barnedåb hvornår og hvordan

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 barnedåb hvornår og hvordan

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej

Jeg vil bare høre om i har fastsat dato til barnedåb? og hvordan og for hvor mange holder i barnedåb?

Indtil videre har vi planlagt følgende:

Lokalisation: Hjemme hos os selv
    Mad: bestilles som hos en slagter, vi skal have buffet til frokost og frugt/kage til kaffen.
    Dåbskjole: den jeg selv havde på da jeg blev døbt
    dekorationer: nogle ideer?
    Bordplan: jeg ved endnu ikke om jeg vil have en eller
    antal gæster: ca. 40
    Fadderne: er på plads enten min mand eller jeg bærer Nana.
    hjælp til køkkenet er ordnet

jeg glæder mig men jeg vil rigtig gerne høre hvad i gør. Hvis nu der er nogle gode fif.

Anita

Anonym
    Gæst

Lokalisation:
    Det bliver i haven hvor vi sætter et telt op, så vi håber på godt vejr.
    Mad:
    Vi laver selv kødet på weber grillen (vores egen slår ikke til, så vi har været over hos vores naboer og låne). Salat, kartofler og brød bestiller vi på hotellet. Til dessert skal vi have islagkage og senere til kaffen skal vi have hjemmebagt jordbær/rabarber tærte med cremefraiche.
    Dåbskjole:
    Dåbskjolen er omkring 100 år gammel og bliver brugt af min mands familie (helt utrolig at den bliver ved med at være så fin)
    dekorationer:
    Bestiller jeg hos blomserhandleren
    Bordplan:
    Det tror jeg ikke bliver nødvendig, det er kun den nærmeste familie der kommer.
    Antal gæster: ca. 26
    Fadderne:
    Ja, det tror jeg nok min mand for lov til.

Til hjælp i mit køkken har vi nogle rigtig sød nabo der har tilbudt deres hjælp og den regner jeg med at tage imod

Vi skal holde barnebåb d. 1 juli

Anonym
    Gæst

Ja håber i kan finde rundt i det sidste, men der skulle stå at vi har en rigtig sød nabo der har tilbudt hendes hjælp og den tro jeg vi tager imod.

Tonto78Tonto78
    Medlem

Liva skal døbes den 1. juli.
    Vi holder det i spisesalen på den efterskole, hvor min kæreste arbejder. Den ligger lige ud til vandet, og vi har inviteret 77 gæster, så vi har ikke plads derhjemme.
    Vi laver lasagne, frikadeller, salat, kartofler og pølsehorn til børnene. Til kaffen bager vi nogle cantuccini, cheesecakes og muffins.
    Ingen bordplan, vi holder det afslappet. Og derfor heller ikke den vilde bordpynt eller bordplan.
    Dåbskjolen er den, min mormor syede da jeg skulle døbes. Den er mine søskende, fætre og kusiner døbt i så det betyder noget for mig.
    Min bedste veninde skal bære, og en fælles veninde + min kæreste lillebror skal være faddere.
    Hjælp i køkkenet? Ja, det bliver os selv og dem, der givder at give en hånd med.

Tonto og Liva 300407

Anonym
    Gæst

Emil William skal døbes næste uge og vi bliver 71, så vi slår havetelte og pavilioner op og laver helstegt pattegris hvor der kommer en kok og laver den og skære ud! Onkel skal bærer og vi har valgt at vores mødre og min søster skal stå fadder! Emil´s kjole er helt ny, da der ikke er nogen traditioner i vores familier, så vi starter en selv 🙂
    Karina og Emil William 13+3

Anonym
    Gæst

Vi holder det i et forsamlingshus, og bliver ca 50 pers.
    Maden laver de i forsamlingshuset, det er buffet med oksefilet, kalkunbryst, frikadeller, kartoffelsalat, og smørstegte kartofler og 2 slags sovs. Salatbar og flute…uha, jeg bliver helt sulten:-)
    Vi har en bordplan, og har fået naboens søster til at lave de flotteste pynt i sytråd (små barnevogne og sko)
    Fadderne bliver vores mødre og vores brødre og jeg bærer selv, da vi ikke kunne blive enige om hvem der ellers skulle;-)
    Håber på vejret er super, da der er hoppepude og legeplads lige udenfor lokalet til ungerne, og det skulle jo gerne benyttes.
    Sofie skal forresten døbes d 24/6 – 9 uger gammel. Tidligt, men vi valgte at det skulle være inden folk rejste på ferie.
    MVH Pia

mornytmornyt
    Medlem

Victor skal dåbe på søndag og vi holder “festen” hjemme hos min mor.
    Jeg har bestilt mad ude fra (tapas) så det bliver nemt.
    vi bliver kun de nærmeste vi bliver 13 (jeg er alene med ham så det er kun min familie) så der er ingen bordplan eller der kommer en dug på bordet og nogle søde serviettet. og det bliver det.
    jeg har lejet en dåbskjole.
    jeg har fundet 3 faddere og jeg skal selv bære ham.

kh anja og victor 10 uger i dag

BeduttiBedutti
    Medlem

Hvor dejligt at høre 🙂
    Jeg syntes det helt vildt så mange mennesker folk skal have med til barnedåben og ville slet ikke kunne overskue det og jeg syntes personligt ikke det er i barnets interesse med så mange mennekser.
    Vi skal kun have den nærmeste familie med og det vil sige at vi bliver 11 stk og det passer mig fint og alle vil få lejlighed til at holde og snakket med vores lille prinsesse uden hun bliver for stresset

Betina og Clara 11 uger og 6 dage

Anonym
    Gæst

Ja vi bliver mange, men nu skal han ikke gå på omgang. det bliver som det plejer… Han kommer over til det nærmeste hvis han selv har lyst og det er det !! det er jo ikke anderledes end at vi selv er til barnedåb eller fest hvor der er mange. nu har vi været afsted til barnedåb 2 gange, og han har bare sovet , selvom folk har været helt vilde for at holde ham, har vi sagt nej. Netop for at begrænse indtryk og gøre tingene på hans præmisser. så det er gået rigtig godt 🙂 Karina Og Emil 13+6 som får 70 gæster !

Anita22Anita22
    Medlem

Ja det er også sådan vi gør her.

Anita

hej
    Vi holder først barnedåb d 2 september, da alle er ude og rejse hele sommeren, så hun bliver en ordenlig basse at bære på.
    Kjolen syer min sted mor, da vi ikke har nogen og så kan vi jo starte.
    vi bliver ca 40 hvis alle kommer, og det bliver holdt i selskabslokale, hos min svigermor.
    det er også svigermor der står for det hele, vi skal bare sige hvordan vi vil have det, så ordner hun det og betaler, hun er helt vild, så det syntes vi kun er dejligt.
    Det bliver tag selv bord, flotte blomster, små borde osv, så tror nok det skal blive hyggeligt.
    christine og mathilde 7uger og 3 dage

BeduttiBedutti
    Medlem

jamen det er da også fint nok men jeg syntes bare det er lidt mærkeligt at invetere mennesker til mit barns dåb men de må ikke holde eller røre hende fordi man skal begrænse barnets indtryk.
    Det er jo barnet man kommer for at fejre men det er kun de nærmeste der må holde så kan de andre bare sidde og kigge på og spise noget god man og selvfølgelig komme med nogle fine gaver.
    Nå man vi er jo forskellige så fint nok hvis I vil have det på den måde

Betina og Clara 12 uger og 3 dage

Anonym
    Gæst

det er også lidt overdrevet hvis det er mit indlæg du hentyder til ! nu har jeg ikke skrevet noget med at folk ikke må røre, så længe han er i en tryk favn!! jeg ved jo ikke om de kommer med fine gaver , har jo ikke åbnet dem endnu 🙂 synes du generalt har det meget med at være nedladne overfor andre hvis de ikke liiige har det på samme måde!! så men det er jo bare min mening ! 🙂
    karina og emil 14+2

Anonym
    Gæst

Synes ikke at man behøver at dikke dikke for at fejre 🙂 Man må jo gå ud fra at folk er klar over med så mange mennesker så bliver det på hans præmisser og ikke deres!! men ja vi er jo heldigvis forskellige, vi er bare glade for at der er så mange der vil fejre vores søn med os !!

karoina og emil 14+2

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg kan da ikke lige se at der er noget nedladende over min kommentar da jeg jo skriver at man jo er forskellige og det er fint hvis det er sådan I vil have det.
    Mon ikke bare du er lidt nærtagende hvis ikke man syntes det er okay det du gør???
    hvis du selv har det god med det du gør så skulle det vel ikke være noget problem.
    Jeg kunne skam godt skrabe mange mennesker sammen som vil fejre min datters dåb men for mig er en barnedåb barnets fest og det betyder for os få mennesker/nære familie og rolig omgivelser.
    men igen vi er jo forskellige og det er jo fint

Betina og Clara 12+4

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.