Kan man overstimulere sit barn?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Kan man overstimulere sit barn?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Jeg er bange for at Nana nogle gange bliver overstimuleret. Især når vi er sammen med bedsteforældrene som er totalt overgearet og hele tiden vil kigge til hende og snakke med hende selvom hun prøver at sove.. også olde er overdreven på det punkt.

i dag havde jeg hende med til tøse komsammen og det gik slet ikke hun kunne ikke sove, da det var ren hønsegård, så hun har ikke sovet fra 11-20 og det dur bare ikke.. hun har grædt og været utrøstelig fordi hun er total overtræt.

Det sjove er bare at det er gået godt når jeg har været sammen med andre nybagte forældre, men måske at der er mere forståelse for hvor vigtig deres søvn er?

Bare lidt herfra.

Anita og Nana 7 uger og 5 dage

hej Anita
    Ja det kan må godt.
    Og den måde du skriver hun er på er præcist sådan de bliver hvis der sker for meget for dem, og de ikke får deres søvn.
    Du kunne måske prøve at snakke med familien om det, og fortælle dem hvordan hun bliver, så det kan få en bedre forståelse for, at de ikke skal være over hende hele tiden, men også give hende fred og ro.
    kh christine

Anonym
    Gæst

Hej.
    Ja du kan sagtens overstimulere dit barn, og hun vil netop reagere sådan som du beskriver..
    Nu kan jeg se hun er født i uge 39+0, så hun er født inden for “tidsgrænsen”, men børn der ikke ligger helt til uge 40+, kan godt være mere følsomme end dem der er til termin eller over.
    Dengang jeg fødte mine tvillinger.. puha (uge 34+2) ja der skulle der intet til før de skreg.
    Jeg tror din datter har brug for lidt ro omkring sig, det samme gælder alt for meget “tingel tangel” af legetøj omkring hende.
    Hun er nok følsom over for nye ting, hvilket ikke er nogen dårlig ting, men derfor er det også vigtigt at der er noget ro.

Iøvrigt tillykke med hende.

Pia

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg tror også hun er overstimuleret. Og jeg synes sagtens du kan sige det til familien som det er. Det bør de ikke blive fornærmet over. Min familie er også total forelsket i min søn, Chrisitan og vil meget gerne lege med ham. Det er også dejligt undtagen når han er træt eller bare har fået nok. Så siger jeg, at han skal hvade fred, det er der ikke nogen der bliver fornærmet over.

Chridtian er heller ikke helt sig selv når der sker meget omkring ham, har mange gæster eller er ude til familie tam tam. Så vil han ikke rigtig sove medmindre jeg går med ham. Derfor siger jeg også nej når alle til holde ham. Så længe jeg kan mærke på ham at han ikke er helt tryg ved det, skal han ikke gå fra arm til arm.

Så sig du bare fra så lille musen kan sove :o)

Vh Heidi og Christian 6 uger

Malle99Malle99
    Medlem

Hej Anita.. Ja, du må sgi bare sige fra over for familien.. Tror at mine forældre og søster synes, at jeg er lidt hård, hvad det angår.. Men fx skal han ikke op af vuggen, lige så snart han har fået øjne.. Nogle gange kan han sove videre, hvis han ikke bliver forstyrret, og ellers skal han lige have lov til at vågne og så komme op til sin mor eller far, så han er tryg..
    Igår var jeg så noget mere large, end jeg har været ellers, fordi Magne virker meget mere tryg, nu hvor han er blevet ældre (og det er hans mor også.. Altså mere tryg.. *s*).
    Men til sidst da han ikke havde sovet så meget, tog jeg ham i viklen.
    Det virker altså super.. Der bliver han lukket inde med sin mors lugt og hjertelyd.. Igår gik der 10 sekunder, så sov han! Og i søndags var jeg et sted med masser af mennesker og larm, som han også bare sov fra.. Men der måtte jeg nu også sige nej til en vildtfremmed dame, som spurgte, om hun måtte tage ham op – der havde han knapt nok fået øjne.. :o/
    Så ja, du må til at sige fra (det er skide svært – jeg ved det.. *s*)..
    Knus fra Malene

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.