solcreme, hvad bruger i?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 solcreme, hvad bruger i?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej derude

Hvilket noget solcreme bruger i til jeres poder?

har i et favoritmærke?

Er der andre solråd?

Anita

L8pigenL8pigen
    Medlem

endnu ihvertfald – jeg synes min datter er for lille til at komme i solen endnu, så vi holder os i skyggen – og om nødvendigt laver jeg selv skygge vha en stofble (c;

VH Lotte og Sarah, 6 uger

Anita22Anita22
    Medlem

Solen skinner stadig igennem, det er ikke nok med en tynd stofble! Vi er også i skyggen med Nana det skal man når de er så små, men de bliver eksponeret af solen alligevel, enten igennem deres tynde tøj eller reflektioner fra jorden, fliser, vand eller hvad der er under dem.

Anita

Anonym
    Gæst

Hej Anita,

Jeg har koebt en okologisk solcreme til babyer faktor 30. Jeg bor i London saa regner ikke med at man kan faa det saamme maerke i DK. Fordi det er faktor 30 er det meget fed. Men jeg er enig i at det er noedvendigt, Just in case…

Knus nena1308 og mille

ZalimaZalima
    Medlem

Jeg mener ikke solcreme er nødvendigt til babyer, der naturligvis ikke skal opholde sig i solen. Der må skygge og tyndt bomuldstøj være nok. Skal vi til stranden eller andre steder med meget genskin, så vil hun blive smurt lidt på de udsatte steder, men altså ikke til daglig. Er man i tvivl kan man læse Miljøstyrelsens anbefalinger her: http://www.mst.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/1999/03290000.htm
    De skriver bl.a. “Når helt små børn ikke opholder sig i solen, er solcreme sjældent nødvendigt. Hvis man vil sikre sig mod genskin fra f.eks. havet eller fra hvidt sand, kan man dog smøre solcreme på kinder, næse og håndrygge.”

Mine tre store børn (fra 2½-6 år) bliver naturligves smurt ind i et godt lag solcreme faktor 25

mvh Ida

BeduttiBedutti
    Medlem

Jeg spurgte min SP på et tidspunkt om jeg skulle smører Clara med solcreme og der sagde hun at det ikke var nødtvendig når hun var i skygge og den smule hun ville komme ud (til og fra bil eller ind og ud af barnevognen) ikke var nødtvendig at smører for, så jeg har ikke smurt hende og har heller ikke tænkt mig at gøre det.

Betina og Clara 11 uger og 4 dage

Anonym
    Gæst

Husk at det selvfølgelig er godt med beskyttelse , men der er tungmetaller i solcreme, så det må derfor ikke bruges så meget til helt små!
    Karina og emil, så ikke bruger endnu, men skal når vi skal til kreta

Anita22Anita22
    Medlem

det er sjovt som sundhedsplejerskerne siger noget forskelligt.

Det var ikke hele Nanas krop der skulle smøres ind det var de udsatte steder ansigt, hænder, nakke o.l.

Jeg spurgte egentlig til hvad i havde købt af solcreme og jer der ikke bruger det har jo så ikke købt solcreme.

og derudover så er det solcreme med fysisk filter man skal bruge og ikke kemisk, der er speciel solcreme til småbørn uden de farlige stoffer.

men der er jo åbenbart ingen udover mig selv som har købt solcreme til de små?

Anita

mornytmornyt
    Medlem

jo jeg har købt solcream. Jeg har købt Derma baby solcream spf 25 den er laver til babyer og den er svanemærket og astma og allergi testet.
    jeg mener der skal bruges også selv om at børn under et år ikke må være i direkte sol kan de stadig blive skoldet i skyggen. Så han bliver smurt de dag hvor det er nødvendigt.

Anja og Victor 10 uger

Anonym
    Gæst

hej…
    jeg er tidlig på den… da jeg først skal føde om 7 uger… men til den tid skinner solen forhåbentlig stadig. Jeg har købt solcreme til vores datter på 2 år som jeg også vil andvende til baby (hænder og ansigt) for mig er det vigtigt at vælge et produkt uden parbener ( gælder iøvrigt alle andre babyprodukter lige fra creme til vådservietter) her bruger vi enten vichy, matas eller derma… faktor 15-25 alle med fysisk filter.
    Lusie

ABirk3006ABirk3006
    Medlem

Det er hvad jeg har købt til Gustav. Også har vi købt en solhat i kvickly xtra, til når han sidder ved os i skyggen, så lyset ikke er så skarpt. Den går ned i nakken og ved ørene lige en kasket.

Håber du kunne bruge det til noget.

Sol smil fra Annemette og Gustav 6+2

Anita22Anita22
    Medlem

Ja det blev derma faktor 25, sp sagde god for den.

Det er vildt som sommeren er kommet til Danmark, så her vurderer vi det som nødvendigt med solcreme.

Anita

Anonym
    Gæst

vi bruger ikke noget endnu, men jeg har lige bestilt 3 flasker Derma Baby faktor 25…. så skulle han vist lige kunne klare den 🙂

Karina og Emil 14 uger

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.