bæreseler v. slynger/vikler

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 bæreseler v. slynger/vikler

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Jeg er ny i gamet og vil gerne høre fordele og ulemper ved bæresele, vikler og slynger.

Nana har siddet i en bæresele og hun virkede glad for at sidde i den.

men jeg bliver nødt til at vide om det er en god investering, da den jo koster lidt.

Anita og Nana 7 uger og 6 dage

Malle99Malle99
    Medlem

Hej Anita.. Altså nu har jeg jo ikke prøvet en bæresele, så jeg har ingen erfaringer..
    Ved kun, at de jo ikke må sidde så længe i den..
    Lige nu sidder jeg med min “lille” bebs sovende på maven i en vikle og har begge hænder fri til computeren.. :o)
    Som jeg også skrev i en anden debat er den også super, når der er mange mennesker, for så pakker jeg ham ind, og så sover han bare fra det hele.. *s*
    Prøv at gå ind og læse lidt på http://www.slyngebarn.dk – og kig også lidt billeder.. Det var det der fik mig hooked.. Det ser SÅ hyggeligt ud.. Og det er det også!! :o)
    God fornøjelse..
    Hilsen Malene
    P.S. Forresten lykkedes det slet ikke første gang for mig at få ham til at ligge i viklen og være tilfreds.. Så man skal være lidt tålmodig og blive ved med at prøve.. Jeg er sikker på, at vi nok skal få brugt dem i et par år.. :o) (hov forresten endnu et argument, da bæreselen jo ikke kan bruges så længe.. *s*)

mornytmornyt
    Medlem

hejsa

har hørt at bæreseler skal man helst ikke bruge inden barnet selv kan holde hovedet. det skulle ikke være godt for ryggen.

jeg valgt så at købe en slynge og det er det værste køb der er gjort. har brugt den 3 gange og syntes den er dårlig. kommer nok ikke til at bruge den mere.

hilsen anja og victor

hej!
    Jeg har både en babybjörn bæresele og en skildpadde-slynge fra Slynger.dk. Jeg kan varmt anbefale bæreselen til de selv kan holde hovedet – eller vejer over 5 kg – derefter bliver de simpelthen for tunge!!!
    Skildpadde slyngen er så fantastisk, især fordi de kan bruges foran, på hoften og på ryggen – den kan varmt anbefales!!!
    mvh signe på besøg fra feb.gruppen

Signe76Signe76
    Medlem

kære anita

jeg siger det samme – helt klart slynge fremfor bæresele! Som sagt må de jo ikke sidde så lang tid i bæreselen, når de er så små, og slyngen fungerer også bare super for os. Det var virkelig fedt da vi fik det til at køre (det tog også llidt tid, men er bare så gald for at vi holdt ud!) og nu behøver jeg ikke rende rundt med ham på armen hver gang han er putte-syg. Indtil nu har jeg bare ingenting kunne foretage mig i de timer han var pylret. Og så er den også rigtig god hvis han er kørt op og ikke vil sove. Efter ti min i slyngen sover han som – ja, et lille barn :o)

Det der sku være godt v slynger/vikler er at barnet ligger krummet sammen lissom inde i livmoderen og samtidig ligger helt tæt op ad maven hvor det kan høre de lyde det er vant til derindefra. Det giver meget godt mening, synes jeg.

KH Signe – og Sigurd 6 uger

Signe76Signe76
    Medlem

kære anja

jeg prøvede også at bruge min slynge mange gange før det virkede. synes virkelig også den var træls i starten, men nu er jeg vildt glad for at min kæreste insisterede på at vi sku blive ved med at prøve, for nu er sigurd helt vild med den. hvis det er fordi dit barn bliver muggent over at ligge der så prøv at lægge et stykke af dit (uvaskede) tøj derned, evt en ammebh, så kan det være han slapper mere af. sigurd er også altid lidt sur lige i starten men når vi så hopper lidt rundt i fem min så slapper han af og sover gerne efter ti min…

min lærer til efterfødsel har også anbefalet at man holder ud og bliver ved med at prøve en del gange før man opgiver slyngen, ellers havde jeg nok også opgivet. dermed ikke sagt at det bare kan lykkes for alle, men det er bare sådan en hjælp i hverdagen, hvis det gør, så jeg håber for dig at det kommer til at virke.

mvh signe og sigurd 6 uger

mornytmornyt
    Medlem

hej Signe

det er ikke ham som ikke kan lide den det er mig syntes bare at det er et køb som ikke skulle have været gjort og jeg har brugt det et par gange mere men bliver aldrig tilfres med den og sådan er det så bare her.

kh Anja og Victor 10 uger

Tonto78Tonto78
    Medlem

Vi har købt en BabyBjörn Active bæresele. Med den gode lændestøtte, der er på den, kan man faktisk dårligt mærke, at man render rundt med fem kilo ekstra på maven. Så den regner jeg med at vi kommer til at bruge længe!

Hvis Liva er pjevset hjælper det som regel bare at svøbe hende -hun elsker at være rullepølse! Me3n jeg tror jeg ville få det alt for varmt hvis jeg havde hende i en slynge…

Tonto og Liva 300407,der lige nu er rullet godt sammen og sover sødt

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.