Skrigeture

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Okay nu bliver jeg nødt til at spørge jer.

Nanas skrigeture er også begyndt at komme om dagen. Det er altid efter et måltid, dog ikke efter alle måltider. Hun har ture omkring middag og så er den altid sikker om aftenen.

Det virker ikke til at det er luft da hun er god til at prutte, nogle gange mistænker jeg en bøvs, men jeg synes heller ikke det er tilfældet.

Hun plejer at være god til at tage sutten men det er som om npr hun bliver sur så kan sutten ikke bruges tungen flyver rundt i munden og sutten tager hun ikke ved.

Først når hun har skreget til hun er belevet træt kan vi få hende til at tage sutten, og så er der ro, sådan da.

Det er vigtigt vi har overskud til disse ture, for hvis ikke fortsætter hun. Det var hårdt i går fordi jeg ikke havde overskud til hendes ture. Hun bliver bare så sur….

Hjælp

Anita og Nana 7 uger

Anonym
    Gæst

Sofie kan også have sådanne ture når hun har spist. Som regel er det en bøvs eller afføring… men der er ikke altid en forklaring.
    Vi skiftes til at have hende hos os. Far er bedre, da gråden ikke påvirker ham på samme måde som mig. Men prøv at synge lidt for hende, eller at gå rundt med hende liggende på armen med hovedet nedad… det virker også her.
    Ellers er mit råd… Hold ud!!! Det bliver bedre. Det er bare en periode… så tænk positivt:-) Men det er hårdt mens det står på.

MVH Pia

Tonto78Tonto78
    Medlem

Det lyder fuldstægndig som Liva! Det er også efter hun har spist at turene kommer. Nogle gange er det en bøvs, nogle gange er det bare maven der gør ondt når den arbejder. Så det går heldigvs over igen… Hun kan køre helt op i det røde felt hvis vi selv bliver kede af det, men falder noget hurtigere til ro hvis vi er roligem, vugger hende i armene og siger trøstelyde.

Heldigvis er turene kortere og færre end tidligere, men det er hårdt når ens lille skat har ondt og man intet kan gøre.

Hold ud, du er ikke alene!

Tonto og Liva 300407

Anita22Anita22
    Medlem

I dag har vi haft 4 ture.. og ja jo mere rolige vi er jo bedre, men hun bliver bare tosset og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op nogle gange og så trætter turene mig helt vildt..

Håber det bliver bedre.

Anita

Malle99Malle99
    Medlem

Hej Anita.. Hvor lange er de ture..? Har rigtig ondt af jer.. :o( Håber, at det meget snart bliver bedre..
    Knus fra malene

Anita22Anita22
    Medlem

turene varer indtil hun overgiver sig til søvnen eller sutten, Det er meget varierende, de kan vare 10 min, en halv time eller længere det er meget forskelligt om det lige lykkedes at få hende til ro.

jeg hørte nogen sige at hvis hun sammenlagt skriger 2 timer i døgnet så er det normalt, så ja hun er nok normal, jeg synes bare der er forskel på denne hysteriske gråd og sult gråd…

Anita

Malle99Malle99
    Medlem

Det er sgi synd for jer..!! Magne skriger også, når han bliver alt for træt – kan det mon være det? Han skriger godt nok ikke lige så længe, men ja – det er også en lidt anden gråd en sult-gråden.. (Selvom det sgu ikke er hver gang, at jeg kan kende forskel.. *s*)

Jeg tror også bare, at vi er heldige, at Magne begynder at græde lidt til at starte med, så vi ved – hvis vi ikke lige har været opmærksomme på gab osv. – at det altså er nu, at vi skal hjælpe ham med at falde i søvn, hvis han ikke skal være overtræt..

Det kan godt være, at det er normalt, men TO timer i døgnet er sgi da meget, når det handler om gråd.. De kan jo i hvert fald føles meget længere.. *s*

Knus fra Malene

hestemorhestemor
    Medlem

Ørepropper fra apoteket…
    Ja, jeg ved det lyder drastisk, men det har hjulpet os til at få mere ro på når jeg går med en baby der bare skriger i timevis ;o)

Det er jo sådan, at hvis vi forældre bliver kede af det eller frustrerede – ja så smitter det og så græder baby bare endnu mere utrøsteligt…
    Vores første søn, græd en del – hver aften fra kl. 19.00-22.30 – kun afbrudt af korte pauser, hvor han fik lidt bryst og så sov i ca. 15 minutter.
    Og da jeg var meget alene med ham om aftenen – ja så var jeg nu altså glad for mine ørepropper.

Kh

Liv

Anonym
    Gæst

Hej Anita.

Det siges, at hvis baby skriger mere end 3 timer i døgnet i 3 eller flere dage om ugen, så har baby kolik. Oliver har desværre kolik. Han var i bedring, men så siden lørdag (6 dage siden) har det været helt vildt. Ja, faktisk så vildt, at vi fik en tid hos lægen. Jeg har prøvet alt. Og han har simpelthen bare ondt i maven når han skal af med noget.

Jeg er nu begyndt at presse ham på maven og køre rundt i endetarmsåbningen med en vatpind. Det hjælper virkelig.

Knus Pouline og Oliver 7+5

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.