forkølelse ?? hvad kan man gøre??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 forkølelse ?? hvad kan man gøre??

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Hej
    Har lige et spørgsmål til jer.
    Tror desvære at vores lille Mathilde er blevet forkølet og jeg mindes ikke at min søn var det mens han var så lille, så ved ikke helt hvad jeg lige skal gøre og om det er nødvendigt at gøre noget.
    Hun nyser og nyser, snottet vælter ud og nu er hun begyndt at hoste tror jeg, det lyder lidt sjovt, som om hun bjeffer
    Er der nogle af jer der har prøvet noget ligende?? og hvad gjorde i??
    kh christine og mathilde 4 uger og 4 dage

Lykken20Lykken20
    Medlem

Hej,

jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har hørt, at man kan bruge en snotsuger til at suge snotten ud af næsen på barnet. Du kan købe den på apoteket, hos ønskebørn, se fx ønskebørn på nettet og søg på næse, så kan du se den,

held og lykke,

mvh Winnie

BeduttiBedutti
    Medlem

hverken læger eller SP anbefaler at man bruger den snotsuger da den ødelægger slimhinderne.
    Clara var også forkølet i sidste uge og vi brugte saltvandsdråber til næsen og de var guld værd når hun skulle sove eller spise så lige 2 dråber i hvert næsebor og så kunne kun hurtig få luft

Betina og Clara 9 uger og 4 dage

Anonym
    Gæst

Hej

Det er også en god idé at løfte hovedgærdet lidt. I barnevognen kan man fx lægge en bog oppe i hovedenden inden man sætter liften ned i. Hugo var også lidt forkølet da han var 2 uger. Vi brugte også saltvandsdråber med stor succes 🙂

Marlene & Hugo, 6 uger (+ Rosa fra aug 05)

Anita22Anita22
    Medlem

Hej Christine

Jeg købte også en snotsuger til Nana da hendes næse var stoppet men det skal man ikke da man producere mere pga den irritation der opstår pga suget i det lille næsebor.

Du skal tage på apoteket og købe isotonisk saltvand, jeg købte en spray der hedder rhinett. Den er nem og effektiv og ikke skadelig. Den opløser snottet så næseborerne ikke stopper til og du kan let fjerne det næsten vandige næsesekret.

Anita

lewihllewihl
    Medlem

Hvis du ammer, så vdryp lidt modermælk i næsen. Det giver også passage.

Lena og Christoffer 280307

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Har desværre ingen gode råd – men tænkte om ikke man selv kan lave saltvand til næsen (kogt vand og salt) ??

Hvor meget salt til hvor meget vand?

Tanja og Kasper 7 uger imorgen

skrupsakskrupsak
    Medlem

hej
    1 spiseskefuld salt til 1 liter kogt vand giver en isotonisk opløsning.
    mvh. maria

Anita22Anita22
    Medlem

Nej, for det skal være isotonisk, for ikke at være irriterende og vævsødelæggende.

Anita

Hej alle sammen
    Tusind tak for jeres råd, hun har det meget bedre, det forsvandt af sig selv. Men nu ved jeg hvad jeg kan gøre, hvis det skulle ske igen. tusind tak
    kh christine og mathilde

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.