Amme ud eller modermælkserstatning ved træning m.v.?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Amme ud eller modermælkserstatning ved træning m.v.?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Lykken20Lykken20
    Medlem

Hej,

ammer I ud, når I fx skal til træning eller andre steder i nogle timer? Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal amme ud eller købe modermælkserstatning, som han kan få, hvis han vågner og skal have mad, når jeg ikke er hjemme. Modermælkserstatning 1 gang om dagen fx 2 gange om ugen er vel ok? Der er jo børn, der aldrig bliver ammet, men som får modermælkserstatning hver dag.

Er der nogle af jer, som har gjort jer de samme tanker?

Winnie

Anita22Anita22
    Medlem

MME er et godt alternativ. Jeg malkede ud i starten da mors mælk er den bedste men børnene har det bestemt også godt på mme, Nana vokser og trivedes på mme og ja hun er udelukkende flaskebarn og jeg har ikke mere mælk. =)

Så du skal gøre hvad du føler for.. men du skal ikke have det dårligt med at give mme, da det er god næring for dit barn.

Anita

Hej…
    Er lige på besøg fra feb 07.
    Min erfaring er at du godt kan give MME en ENKELT gang i mellem uden at det går ud over din egen produktion. Men af bitter erfaring så vil jeg ikke anbefale at gøre det til for god en vane. Skal du regelmæssigt noget hvor farmand eller anden skal give, ville jeg vælge at malke ud for at sikre produktionen i brysterne…
    Held og lykke med projektet.
    Knus Annemette

hej
    Jeg regner med at skal til frisør i næste uge og have den helt store tur, og da vil jeg amme ud så far kan give flaske hvis det skulle blive nødvendigt.
    Men det er da fordi jeg syntes det er nemmest, for giver da mme et par gange om ugen om aftnen, da jeg ikke altid har lige meget mælk der.
    Så som anita siger, gør hvad du finder best
    kh christine

Lykken20Lykken20
    Medlem

Hvilken brystpumpe har I brugt, når I har ammet ud, og hvor lang tid har det taget at pumpe et måltid ud?

Winnie

Tonto78Tonto78
    Medlem

Jeg er til hundetræning en gang om ugen, og der malker jeg ud. Men jeg synes det er lidt svært at få det til at køre ordentligt, så det tog mig vel ca 25 minutter at malke 100 ml ud. Og det fungerer kun om morgenen for mig. Jeg har intet problem med at hun får lidt erstatning en sjælden gang i mellem, men når det nu ikke er nødvendigt… Da hun fik flaske sidst gik der over otte timer inden hun ville have mad igen, og det resulterede i at jeg vågnede i en sø af mælk! Så jeg tror faktisk hurtigt det kan gå ud over produktionen hvis det sker for tit.

Jeg har lånt en Avent ISIS manuel pumpe, og den er fin, men den vil rigtig gerne suge falsk luft ind, så vakuumet ryger. Det er træls! Ellers er den udmærket.

Tonto og Liva 300407, der absolut intet har i mod flasken!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.