Hårfarvning og amning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hårfarvning og amning

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    luckybabyluckybaby
    Medlem

Hejsa

Jeg trænger virkelig til at få farvet mit hår!!

Hele graviditeten har jeg været standhaftig og har kun fået det klippet, men nu er mit hår simpelthen skrækkeligt at kigge på.
    Jeg får normalt ikke mit hår helfarvet, men får kun forskellige striber i.
    Tror I det skader at få det farvet bare en enkelt gang under amningen? Jeg har som sagt ikke farvet det under graviditeten, så det er ikke sådan at mit barn er blevet voldsomt udsat.

Har I andre farvet jeres hår? Er det sundhedsstyrelsen som ikke anbefaler farvning ved graviditet og amning?

Anja + Rebecca (fra 6 april)

adhdotadhdot
    Medlem

Ja, det er sundhedsstyrelsen der fraråder farvning af håret.
    Jeg er af den overbevisning at man må vælge sine egne kampe:-)
    ….så det jeg mener er at det er helt op til dig selv.

Jeg har farvet hår både under graviditeten og her for en uge siden. Min Alberte er en sund og rask lille baby, der trives fantastisk.
    ……men altså sundt er det jo ikke – men det er uanset om du er gravid eller ammer eller bare i det hele taget!!!!

Så efter min mening skal du bare gøre det du har det bedst med….. og så i øvrigt nyde dit nye friske udseende, hvis det er hårfarvningen du vælger 🙂

MVH Dorte og Alberte 1 måned

Anonym
    Gæst

er lige på visit fra marts
    🙂
    Jeg fik farvet mit hår i torsdags, + øjenbryn, hvilket var en stor fornøjelse. Jeg har slet ikke haft det gjort under grav. men synes at nu var det altså på tide. Jeg fik lagt striber i hele håret hvilket betyder at det ikke er kommet i kontakt med hovedebunden , og derved ikke kommer i kontakt med kroppen. Uanset om det er Henna eller Øko eller alm. farve er der stoffer i, men hør din frisør og så gør hvad du har det bedst med ! 🙂
    KARINA OG EMIL 12 UGER

Hej
    ja det er sundhedsstyrelsen der anbefaler ikke at gøre det.
    Men jeg skal nu altså også snart afsted, for jeg har det lige som dig at nu kan jeg bare ikke holde det ud længere.
    Tror også at man skal passe på ikke at blive totalt hys, man skal da passe på de små, men man skal altså også have lov at leve, og tror ikke et par striber her og der gør skade.
    Held og lykke med dit valg
    christine og mathilde 5uger og 3dage

Chris164Chris164
    Medlem

Hej Anja

Jeg skal selv afsted i morgen og have farvet mit hår, og jeg har ingen skrupler, jeg glæder mig helt vildt til at komme til at se lidt anstændig ud igen. Ligesom dig er det striber jeg skal have i håret, og som en anden også har skrevet i denne debat, så kommer det jo ikke helt ind til hovedbunden, og er derfor ikke så slemt.

kh Chris

Tonto78Tonto78
    Medlem

Jeg gik 14 dage over terminen, og den sidste uge inden jeg blev sat i gang forkælede jeg mig selv med en gang striber hos frisøren. Som en anden har skrevet – man må vælge sine kampe. Man kan hurtigt nok komme til at føle sig som en uden egen vilje, når man altid skal stå til rådighed for baby og dens behov, så lidt må vi vel have lov at komme til…

Tonto og Liva 300407, der ikke tog skade af lidt striber og en gladere mor

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.