varme flaske

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    hslarsenhslarsen
    Medlem

hvordan opvarmer i flaske når i er på tur med baby?

BeduttiBedutti
    Medlem

hvis det er inden for kort tid hun skal have mad så varmer jeg bare mælken godt op og så passer det med at den er klar til hun skal spise.
    Ellers har jeg en termokande (sølvfarvet som mange bruger når de skal på fisketur) med kogende vand og så hæler jeg det i låget på termokanden og så kan flasken lige stå nede i låget og den er varm inden for kort tid
    .Hvis det ikke lige frem er ud i det blå så har de fleste steder en microovn man lige må låne

Betina og Clara 8 uger og 1 dag

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg har lavet mme på forhånd i avents sutteflasker som lukker tæt de står så på køl inden og jeg har dem med i køletaske. Når så hun skal spise låner jeg i mikrobølgeovn (låget tages af) og så skal det have 20-30 sek så er det klar, så det synes jeg er let og de fleste offentlige steder har mikrobølgeovn i dag og de fleste private hjem har..

Håber du kan bruge det til noget.

Anita

Hej
    kan huske fra min søns tid at der havde jeg kogende vand i en sutteflaske og så i en avent termotaske, og ved siden af koldt kogt vand. så kunne jeg blande vandet til temp passede og derefter putte pulveret i, men det har jo så kun virket til når de var gamle nok til at få det der var pulver.
    kh christine og mathilde 3 uger og 2 dage

whiskey01whiskey01
    Medlem

Man kan købe termotasker som er lavet til sutteflasker. De fåes i de fleste børneudstyrs forretninger. Og de gør det nemt at varme flasken hjemme fra og så holde på varmen til den skal bruges ude i byen. Ellers kan de fleste steder når man er ude på shoppen få udleveret kogende vand i kop/krus/kande. Eller som de andre skriver så har mange steder en microovn man må låne.

Louise og Sarah 5 uger+3 dage.

Anonym
    Gæst

Hvis vi skal et sted hen, hvor det er usikkert om der er mikroovn, varmer vi flasken hjemmefra til lidt over “spise” temperatur, og har den med i en termoboks specielt til sutteflasker. Pulveret har vi med ved siden af i en boks, og så blander vi bare når lille manden er sulten. Hvis der er mikroovn har vi bare pulver og vand for sig, og blander når vandet har været en tur i mikroovnen. Vi blander aldrig vand og pulver inden det skal spises, da det giver grobund for bakterier, og når modermælkserstatning varmes op i mikroovn, bliver nogle af de gode næringsstoffer ødelagt af strålerne.

Mange hilsner Tanja og Mads – 5 uger og 4 dage.

BeduttiBedutti
    Medlem

Det med ikke at blande pulver og vand inden det skal bruges fordi det giver grobund for bakterier holder ikke helt.
    Min SP læste op fra en bog hun havde sidste gang vi havde mødregruppe og der stod at det var hip som hap om man blandet alle flasker til en hel dag på engang eller om man gjore det for hver gang.
    Jeg laver altid 2 flasker om morgen og 2 om aftenen og så hælder jeg over på små flasker når hun skal have mad

Betina og Clara 8 uger og 2 dage

whiskey01whiskey01
    Medlem

Jeg har lige læst en artikel i bladet – Far, mor & børn – Om Mælk på flaske, og der står skrevet om microbølgeovn og mælkeerstatning:
    Opvarmning af mælk i microbølgeovn har ofte givet anledning til modstridende synspunkter. Det er imidlertid fastslået, at microbølgerne i sig selv ikke bevirker nogen forringelse af modermælkserstatningens næringsindhold eller utilsigtet omdannelse af stoffer, der kan skade dit barn.
    Du kan derfor fint bruge microbølgeovn til opvarmning af vand eller mælk.

rosadearrosadear
    Medlem

Nutramigen fra apoteket må højest laves 2 timer før det anvendes, står der på pakken. Måske er det kun det mærke?

mille68mille68
    Medlem

ja den er jeg også i tvivl om. jeg har lavet 4 flasker af gangen af nutrimegen, men læste også lige i dag det med 2 timer. men håber det er som andet mme. må hellere spørge sp på onsdag. med mindre i andre har erfaringer med det???
    mille

SiksakSiksak
    Medlem

Jeg havde en kold flaske med hvis der var micro.
    (PS. man må aldrig forsøge at holde en flaske med varm mælk varm da der kommer mange bakterier i)

Ud over det havde jeg ofte en termokande med koldt vand og en med kogt vand med. (1/2 L kander de smalle i børstet stål)
    Så passede det ca. med 2/3 koldt vand og 1/3 varmt (prøv dig frem hjemme) så havde det den rette temp. til mit barn og så pulver i (i avent opdeling til 3 portioner jeg havde afmålt hjemmefra) og ryste ryste så var der mad på no time og over alt!

Nemt når man får rytmen. Og dejligt frit at kunne komme overalt hvor der ikke lige er opvarmningsmuligheder.

Held og lykke og håber at det kan hjælpe dig.

Sika og Emma 04 på flaske og lillebror 13 dage dergerne vil ammes!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.