får hun nok?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Så blev det min tur. Sidste mandag fødte jeg den skønneste lille baby pige på 3610 gram og 51 cm. Hun er helt igennem fantastisk og fødslen forløb over al forventning. Jeg skal nok skrive mere om det senere, men nu har jeg altså et spørgsmål der presser sig på.

Lillepigen har været virkelig dygtig til at sutte fra første øjeblik og jeg benytter mig af både tvillingestilling, liggende og almindelig, og det klarer hun fint. Problemet er så, at når hun ammer, falder hun som oftest i søvn bagefter, og så kan jeg simpelthen ikke lægge hende fra mig?!? Jeg venter typisk mellem 10 og 15 minutter, men har også prøvet at sidde længere med hende. Alligevel vågner hun oftest bare 10 minutter senere.. Hvad gør jeg? Jeg blir så nervøs for hun ikke får nok og vågner af sult, men på den anden side, så testede vi det på patienthotellet ved at tilbyde mme i glas inden sengetid, men hun var bare slet ikke sulten. Mine bryster er endnu ikke blevet kanonkugler, de blir bare gradvist mere h¨rde.. Er mælken mon rigtig løbet til??
    Sikken en masse. Er der nogen der har det lissom mig, eller kan fortælle hvor hurtigt deres mælk løb til om jeres børn ehller ikke sover længe ad gagngen. osv.
    Hilsner fra en glad og stolt , men bekymret 1. gangs mor.
    Tanja

Malle99Malle99
    Medlem

Jeg lader altså ikke min bebs tømme begge bryster, og han har taget rigtig godt på.. Jeg mener ikke, at brysterne kan blive tømt, og hvis han (hun i dit tilfælde) gerne vil nøjes med det ene bryst, så er det jo kun godt, at hun også får al den fede mælk, der kommer til sidst..
    Min bebs på tre uger falder også i søvn efter ti minutter, men vi har helt fra starten lavet en rytme, der hedder, at han spiser i de ti minutter, og når han så falder hen, så skifter vi ham, og så spiser han i ti-tyve minutter efter det.. Så jeg tror sagtens, at de kan falde i søvn, selvom de ikke er helt mætte – bare fordi de nyder at ligge der, og bliver en anelse for afslappede.. *s*
    Hilsen Malene

Malle99Malle99
    Medlem

Forresten mener jeg, at min mælk løb til på 3. dagen cirka..

Anonym
    Gæst

Det er helt normalt at bebser går omkuld, når de får mælk 🙂 Men når hun vågner igen efter 10 minutter, vil jeg mene hun sttadig er sulten. Giv hende så meget mælk du kan og vær ikke bekymret for at ‘holde hende vågen’ imens – kild hende på kinden, gnub fødderne eller lignende. Hun skal gerne tømme begge bryster. Jo mere mælk hun får indenbords, jo bedre og længere sover hun. Og du slipper for at hun sjatsover på din arm, når først du mestrer teknikken. Prøv evt. at læse Anna Wahlgrens ‘De kære børn’ for god vejledning.

God fornøjelse – fra en 2. gangs mor, der pt. retter op på mange fejl med første barn med netop små-amning og barn, der sov på arm i et halvt år 🙂

Hejsa
    Vi har også rigtig god erfaring med at skifte hende hvis hun falder i søvn, så vågner hun og spiser færdig bag efter.
    men om aftnen er hun meget vågen og spiser tit, men det er nok sådan hun er.
    og ja første gang er lidt svær for man vil gerne gøre alting så godt, og det gør man også. Det er nok først anden gang at man rigtigt tænker over at ændre nogle af de små fejl man gjorde første gang, og sådan tror jeg bare at det er.
    kh christine og Mathilde 18 dage ( + oliver på næsten 5 år)

happythappyt
    Medlem

Jeg kommer jo ikke så tit på siden, så beklager min tilbagemelding først kommer nu. Det går bedre hos os, hun er stadig et lille hænge-øre, men det har hjulpet godt at få snakket med vores sundhedsplejerske. Dog kun på tlf, men hun kommer fredag og det bliver dejligt.
    Tak for svarene, dejligt I er der til at give jeres mening og erfaringer tilkende.
    Tanja

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.