Holdning til brug af skumgummivaskeklude og vådservietter

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Holdning til brug af skumgummivaskeklude og vådservietter

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej derude.

Hvad bruger i til at vaske numsen med ved bleskift?? har i nogle gode produkter i vil reklamere lidt for?

Jeg kan egentlig godt lige matas’ vådservietter uden parfume. Men de er dyre i længden, men det synes jeg også skumgummivaskekludene er.

hvilke køber i og hvor?

Anita

Anonym
    Gæst

Jeg køber skumklude i ALDI, de koster 9 kr (de er bløde) og jeg klipper dem over i ½. Så er det lige pludselig dobbelt så mange, og en ½ klud er rigligt til de små.

Den Bilka/Føtex har fra Babycare af skumklude er alt for BLØDE i det, for l***** kører rundt på kluden pga. de er så bløde, så dem gik jeg hurtig væk fra i tidens morgen (Pierre er jo også mit 4 barn (3 i live)).

Pia og Pierre

merri1merri1
    Medlem

Vat og vand er vildt godt. sådan nogle stykker vat vredet i vand, så det bliver sådan et fladt stykke. Det er godt, billigt og uden nogen former for gift. Jeg kan godt finde på at bruge Bilkas uparfumerede babycare vådservietter, men så vasker jeg altid efter med vat og vand. Vat er meget mere skånsomt ved de små numser, end de der skumgummiklude, som bare flytter rundt med skidtet. I skulle virkelig prøve at bruge vat – det er godt!! Jeg blev rådet til det af en sp ved mit 1. barn.

BeduttiBedutti
    Medlem

Det kan godt være at Clara er en rigtig skide prinsesse men vi kan ikke nøjes med halve klude når hun har lave stort :O))
    men jeg vil give dig ret i at dem fra Aldi er gode og billige

Betina og Clara 6 uger og 3 dage

Paris2006Paris2006
    Medlem

Jeg har prøvet mig lidt frem og synes at vådservietter er det nemmeste.. de bedste jeg har prøvet er dem fra Apoteket og det samme med engangsvaskeklude… har også prøvet begge dele fra Matas og engangvaskeklude fra BabyCare.. men jeg vil da prøve dem fra Aldi, de er da MEGET billigere end de andre, hvis de koster 9 kr. pr pk?
    Men jeg synes, at vådservietter er gode at have ved hånden, hvis nu man skulle have glemt vand osv..

/charlotte

Anonym
    Gæst

Det er bedst at bruge skumgummivaskeklude og vand i stedet for vådservietterne. Mange af servietterne indeholder nemlig parabener (konserveringsmiddel), som er hormonforstyrrende. Det er ikke så rart at skulle smøre sådan noget på barnet…. Så hav hellere en pose med våde skumgummiklude med, når I skal ud af huset. De fleste steder har dog også vandhaner, så man løber som regel ikke tør for vand 😉

I behøver faktisk heller ikke bruge sæbe, når I vasker barnets numse. Kun hvis afføringen hænger så godt fast, så alm. vand ikke kan tage det væk.

Maria C (på visit fra aug06), som tillader sig at blande sig i debatten herinde 🙂

Purasx2Purasx2
    Medlem

Jeg synes ikke om at bruge vådservietter pga. parabener og evt parfume, så det er kun i yderste nødtilfælde.

Skumklude og vand! Jeg bruger Faktas eget mærke, Pusletid. De koster 8,95 og er dejlig bløde ifh. føtex’s mærke, baby care. Til Emil klipper jeg dem også over, men til Alexander klipper jeg dem ikke.

kh Mette

MerethemorMerethemor
    Medlem

Da vi fik vores søn for 6 år siden var der en test i Tænk hvor matas’ vådservietter løb af med sejeren da de ikke indeholder nogen af de slemme stoffer, så dem bruger vi også i dag til lillesøster.

Merethe og Maja 1 md fra marts

lullabailullabai
    Medlem

Ang vat,så brugte jeg det til min ælste søn i en lang periode,jeg troede også det var “det bedste”,indtil der var en der gjorde mig opmærksom på at man altså bleger vat med kemikalier,så medmindre man bruger øko vat(som bl.a kan køber i helsekost butikker,og er nærmest beige i farven)er der ingen sundheds fidus i at bruge det,kan desuden også huske hvordan det kunne finde på at fnuldre på hans pung,s**** irriterende;0).
    Kia,fra oktober 2005.

tokker78tokker78
    Medlem

Hej
    Jeg bruger alm. vaskeklude, købt i en babyforretning. Jeg arbejder til daglig i vuggestue, hvor vi bruger skumvaskeklude, de er frygtelige, synes jeg. Hvis et barn har tendens til en lille smule rød numse, er de alt for hårde.

Vaskekludene er ikke dyre og så skal de bare vaskes sammen med stofbleerne – vi vasker alligevel hver dag – så kan de bruges igen og igen.
    Jeg bruger vådservietter når vi ikke er hjemme.

Kristine og Joakim 19 dage

Anita22Anita22
    Medlem

Skyller du vaskekludene op inden du kogevasker dem? Eller?

Hej
    vi bruger engangs vaske klude her hjemme og vådservietter når vi er ude.
    har købt dem fra kvikly og vådservietter fra minirisk, de var lidt dyre, men er endnu ikke helt på toppen, så jeg kan komme ud og kikke hvad der ellers er på markedet.
    kh christine og mathilde 12 dage

whiskey01whiskey01
    Medlem

Jeg køber skumklude i rema1000. De er både bløde men også faste og forholdsvis tykke så de ikke kører skidtet rundt. de koster også kun ca 9 kr pr pk.

Jeg bruger kun vådservietter i pusletasken da de er nemmere når man er i byen, når man ikke er afhængig af vand. Jeg køber dem fra coop i brugsen, de er uden parfume, og ganske udemærket.

luckybabyluckybaby
    Medlem

Hejsa

Jeg bruger skumgummivaskeklude herhjemme og våd servietter af mærket Änglemark fra Coop som er uden parfume og parabener, når vi er ude.

Min pige har aldrig haft rød numse, men det er jo sikkert forskelligt hvor sart numserne er og hvor ofte de bliver skiftet.

Anja & Rebecca 27 dage

tokker78tokker78
    Medlem

Hej Anita
    Jeg skyller dem bare i varmt vand og vasker dem ved 60 grader, så er de gode igen. Det har virket i 3 uger nu, og de er overhovedet ikke slidt. Jeg har givet 10 kr for 3 stk, så økonomisk er det lige til at klare:o)

Hilsner Kristine og Joakim

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.