Hue??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    pippelippippelip
    Medlem

Giver I jeres børn hue på udendørs i denne varme?

Mvh. Pippelip + Maja 4 uger

BeduttiBedutti
    Medlem

de sidste 2 dage har Clara været uden hue men hun ligger jo også i barnevognen når vi er ude og det er varmt der inde så det er vist okay

Betina og Clara 6 uger og 1 dag

luckybabyluckybaby
    Medlem

Hejsa

Jeg fik af vide af min sundhedsplejerske at min datter skal bære bomuldshue, når hun sover ude i barnevognen. Så hende hører jeg selvfølgelig efter…hehehe

Anja & Rebecca 3 uger i dag:-)

Hejsa!

Vi fik af sundhedsplejersken at vide, at sålænge vejret er så godt som det er nu ca 15-20 grader, og barnet sover i barnevogn m. dyne og “dækken” på barnevognen skal vi ikke give ham hue på, da det er hans eneste mulighed for at komme af med overskudsvarmen…

MerethemorMerethemor
    Medlem

Hej

Min Maja sover også uden hue, jeg sørger for at hun ligger i læ dernede. Hvis hun havde hue på ville hun få det alt for varmt.

Merethe og Maja 1 md

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg har en babyalarm med temperaturmåler i og der er 23 grader i barnevognen og ikke en vind der rør sig der inde så Clara sover uden hue.
    Hun er mit 3. barn så måske man ikke er så hysterisk ;O)

Betina og Clara 6 uger og 1 dag

whiskey01whiskey01
    Medlem

Sarah på 3½ uge sover også uden hue, stiller hende godt i læ, og sørger for at hun er dækket med dyne og overslag. Hun har en god temperatur når hun kommer op igen.

Hvis temperaturen falder udenfor, vil jeg måske overveje at give hende hue på.

BeduttiBedutti
    Medlem

tja jeg give altså ikke min datter hue på når det er varmt og jeg tror altså heller ikke det sundt for sådan en lille en og ligge og koge med en hue på i høj solskin.
    Man behøver jo heller ikke at gøre alt hvad SP sige men danne sine egne erfaringer og meninger

Betina og Clara 6 uger og 3 dage som ikke sover med hue i varmt vejr :O)

merri1merri1
    Medlem

Der er alt for manger, der pakker deres små poder alt for godt ind, og de ligger jo og koger nede i sådan en lift/barnevogn. Der er jo ikke en vind, der rører sig. Hvis de sover for varmt, øges risikoen jo også for vuggedød. Hvis der er godt vejr som nu, så får vores datter ikke hue på. Jeg kunne måske finde på det, hvis hun sad i sin autostol, men slet ikke nede i barnevognen. Hun ligger bare i sit alm. tøj med dyne ovenpå, og hun er rigelig varm, når hun kommer op. Jeg bliver helt dårlig, når jeg ser folk komme gående med tætlukkede barnevogne og måske regnslag på, selv om der er høj solskin. Det ses desværre alt for tit. Folk gør det i en god mening, og jeg pakkede også vores første barn alt for godt ind, men jeg har heldigvis lært af mine fejl….. Kh Mor til 3

Anita22Anita22
    Medlem

Ja spædbørn skal bære en lille bomuldshue, sp sagde dette til os og det er uanset om der er høj solskin eller ej, og så skal vores spædbørn opholdes i skyggen! også barnevognen.

Der fordampes meget varme/væske fra de smås hoveder..

Anita og Nana 3 uger og 3 dage

FruToenneFruToenne
    Medlem

Min søn har heller ikke hue på, det er alt for varmt. Jeg siger som de andre, følg mavefornemmelsen istedet for autoriteterne:0)))

Knus Mia 5 gangs mor

BeduttiBedutti
    Medlem

åh ja den med regnslag på barnevognen når det er høj solskin forstår jeg heller ikke :O)
    Tænk på hvor varmt der er nede i den barnevogn.
    Jeg tror også man bliver mindre “hysterisk” med nr 3 og måske tænker lidt mere logisk og ikke kun høre efter hvad SP siger
    Jeg kan se det på min søster der fik sit første barn 6 uger før mig og hun tror hendes SP er gud :O)))

Betina og Clara 6 uger og 3 dage

Anonym
    Gæst

Ifølge mine sp’ere ved de to første unger, handler huen ikke om varmen, men om, at spædbørns øregange er lige og vinden – uanset hvor lidt der er – suser direkte ind.

Jeg ville vælge en ultratynd bomuldshjelm, og hvis barnet virker overophedet i den varmeste sommer, tage den af. Men ellers ikke.

*C – med nr 3 i maven

Hej
    Jeg syntes også det er utroligt svært, det med hvad de skal have på.
    Vores Mathilde er kun 10 dage gammel, og sover endnu ikke ude i barnevognen, men kun når vi går tur, og så har hun hue på.
    Men det er meget svært, jeg syntes ikke at kunne huske at jeg bekymree mig så meget første gang, med min søn.
    men det er jo også fem år siden, så enten kan jeg ikke huske det eller også er det alt for længe siden at jeg har haft en lille baby.
    Men vil jo så gerne gøre det rigtige og passe så godt på dem.
    kh christine og Mathilde 10 dage

Anita22Anita22
    Medlem

enig, men helædigvis er vi forskellige, og så længe Nana ikke ligger og sveder tran, så får hun den lille hvide bomuldshue på.. Jeg er ikke helt ulogisk tænkende, så selvfølgelig tjekker jeg hendes temp,

Anita

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.