Udmalkning og udmattelse

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Udmalkning og udmattelse

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

jeg har i dag ikke fået malket ud, jeg er simpelthen så træt.

Vi har været på en lille udflugt i dag, hvilket gik rigtig godt, men det har bare resulteret i at jeg overhovedet ikke har fået malket ud.. føler mig som en dårlig mor, men orker bare ikke. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Ved godt det er godt for Nana at få mit mælk, men der kommer mindre og mindre. Jeg har i gennemsnit malket ud 3 gange i døgnet og der kommer mellem 50-70 ml alt i alt efter 12 min på hvert bryst.

HJÆLP, jeg håber der er nogen der har nogle råd..

Jeg er virkelig frustreret og ked af det.

Anita og Nana 17 dage.

ThotteThotte
    Medlem
    ThotteThotte
    Medlem

Drop den dårlige samvittighed. I sidste ende er det langt vigtigere at din skattepige er mæt og du har overskud til at være glad. Hvis hun bliver flaskebarn.. hvad så… helt ærligt… hvad så. At være god mor sidder ikke i brysterne.
    Opmuntrende smil fra Charlotte og Patrick 1½ år

Anonym
    Gæst

Hej Anita.
    Tillykke med datteren.
    Det du skal gøre er, at give en god modermælkserstatning til dit lille pus 🙂 – og det mener jeg helt bogstaveligt.
    Mine 4 børn er opflasket på modermælkserstatning, og de har nu ikke taget skade af det.
    Nogle børn kan/vil ikke sutte og det er der intet galt i.
    Du må ikke føle skyld ved ikke at give din mælk, jeg lover dig, når du først er kommet igang med at give erstatning, så vil dit hjerte føles som om der er blevet fjernet en kampesten fra det 🙂 – og dine omgivelser, ja de skal bare acceptere det, og det gør de med tiden.
    Lykke til med det hele.

Pia

Anonym
    Gæst

Kære dig
    Da jeg havde fået mit første barn gennemgik jeg hvad du går igennem nu, og det var ren tortur! Jeg lejede malkemaskine hos Falck og følte mig som en malkeko og en mislykket mor. Jeg var træt i hele kroppen og fik ondt de mærkeligste steder, men blev ved med at malke ud, give erstatning og amme i månedsvis. Jeg fik det dårligere og dårligere og lovede mig selv aldrig mere at skulle have flere børn. Og det er amningen sku ikke værd. Som der allerede er skrevet, så sidder den gode mor ikke i brysterne. Overhovedet. Jeg synes ikke jeg mødte særlig stor opbakning til at opgive den f…. amning og derfor blev jeg ved at prøve, fordi jeg ikke havde kræfter til at sige STOP. Amning er fantastisk hvis det lykkes, men det gør det bare ikke altid.
    Og når det er sagt, så kan jeg fortælle at jeg nu tre et halvt år senere, sidder her med lille David på 12 dage og amningen den kører bare! Og alt er rosenrødt grænsende til det kvalmende 🙂 Jeg havde lovet mig selv ikke at kæmpe med amningen denne gang, og jeg tror faktisk at det har gjort at det kører.

Hvis ikke du har det godt med udmalkningen så drop det, og koncentrer dig om at ha´ det godt sammen med den lille. Det er mit indtrængende råd til dig!!!

Bedste hilsner
    Ann

Anita22Anita22
    Medlem

det er et kanon link..

Mange ting er blevet bekræftet.

Kram, tak

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.