Navlestumpen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

hej derude

hvor lang tid gik der før navlestumpen selv fald af? blødte det? Nanas er ret vissen, tror den snart falder af, den er 8½ dag nu og der er begyndt at bløde lidt og falde størknet blod af fra den.

hvad gør man når den falder af?????

Håber der er nogen derude med erfaringer og råd.

Mvh Anita og Nana 8 dage

BeduttiBedutti
    Medlem

Der gik præcis 1 uge før navlestumpen faldt af på Clara.
    Der var ikke noget blod og den var meget fint dog med lidt navlebrok som næsten er forsvundet nu

Betina og Clara 4 uger

Hej Anita
    Det er helt normalt at det kan bløde lidt.
    Så længe det ikke ser betændt ud, skal du ikke gøre så meget andet end at holde det rent med alm vand.Og det samme gør du når den falder helt af, bare rense den med vat og vand.(men forsigtigt)
    Det er meget forskelligt hvor længe der går, og det er lige normalt om der går en uge eller tre, det kommer jo også an på hvor dyb navlen er, hvis den er dyb, som hos min søn kan den godt sidde lidt bedre fast og bløde lidt mere.
    Håber at du kan bruge dette.
    kh christine 41+1

luckybabyluckybaby
    Medlem

Hejsa

Rebeccas navlestump faldt af i dag. Rebecca er i dag 6 dage gammel.

Anja

Anonym
    Gæst

Man smider navlestumpen ud, når den er faldet af 😉 De, der har kat, skal specielt skynde sig, for det er åbenbart namnam for katte….. yaks!!

Maria C på visit fra aug06

Ja fy for en prut.. den stinker den stump.. også at en kar spiser den?? Det havde jeg aldrig forstillet mig.. det er da klamt ;o)

Nå vi havde en væskende navle, men rengjorde den når vi skiftede ble, og lod den få lidt luft..

Mvh Iben fra Nov.06

pippelippippelip
    Medlem

Fik oplyst på barselsgangen, at den ville falde af mellem 3-14 dage efter fødslen. Ved hvert bleskift skulle man lige løsne lidt i den og sørge for at folde bleen ned foran, så stumpen var fri. Ved bad skulle der tørres godt omkring stumpen. Der skete intet ved at den blødte lidt. Den måtte ikke begynde at lugte meget grimt, men godt lugter den jo heller ikke…

Mvh. Pippelip og Maja 14 dg

molly23molly23
    Medlem

altså man skal alligevel være lidt obs på blødningen..
    feks min drengs navle blødte altså også.. også efter stumpen var røget af.. og det viste dig der sad et stykke inden i navlen som ikke var røget af.. den skulle så “sodes” og så faldt den da endelig af til sidst..
    men det kan også være meget normalt at det bløder lidt.. man skal som sagt bare lige holde lidt øje…

whiskey01whiskey01
    Medlem

Sarah´s navlestump faldt af på 4 dagen, ret hurtigt. Vi rengører den med en vatpind med vand på. Bare lige så forsigtigt.

Det bløder en lille smule fra den, hvilket SP siger er helt normalt, og det vasker vi bare af, og lader den tørre lidt bagefter.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.