Så kom lille Nana til verden

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Så kom lille Nana til verden

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Purasx2Purasx2
    Medlem

Tillykke med lille Nana!!

Kh Mette 41+0

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg vil bare lige oplyse at Nana blev født den 4. april ved planlagt kejsersnit.

Alt forløb som det skulle, jeg fik det lidt skidt bagefter men de rettede mig hurtigt op. Smerter er man jo ikke fri for bagefter, de driller mig stadig, men sådan er det jo uanset hvordan man føder, nogle har smerter andre går fri. =)

Nana kom i fars arme som det allerførste, dejligt han var med, det har betydet så meget for os begge. Hun vejede 3270 og var 48 cm lang.

Vi var på sygehuset i 5 dage, hvor Nana og jeg blev tjekket og hvor vi forsøgte at få amningen i gang. Dette lykkedes dog ikke, så jeg malker ud og giver Nana maden på flaske, en god beslutning for os alle for det andet var ikke godt vi havde samtlige amme-hjælpemidler i brug og vi stod 3 omkring amningen hver gang og det lykkedes alligevel ikke, det var jo heller ikke muligt at gøre herhjemme. Såååå =) vi er glade for denne beslutning alle 3 i vores lille familie.

Anita og Nana 6 dage

BeduttiBedutti
    Medlem

Tillykke med din lille pige.
    Jeg har også en lille prinsesse der ikke havde lyst til at blive ammet så jeg har også været på den med at malke ud og give det på flaske.
    De mente på barselsgangen at det ville komme når mælken løb til så hun ikke skulle sutte så meget men nej den lille dame gad bare ikke at bruge krafter på at suge på brystet.
    Desværre var jeg ikke så god til at få malket ud reglmæssigt så lige pludselig havde jeg ikke mere mælk så vi er gået hen til MME.

Betina og Clara 3 uger og 5 dage

hschouhschou
    Medlem

Stort tillykke med prinsessen Nana. Dejligt at høre at det hele gik godt.
    Helena 40+

Håber det går ok med smerterne efter kejsersnittet.

Varme tanker fra Linn 37+1

pippelippippelip
    Medlem

Et stort tillykke skal også lyde herfra. Kan slet ikke få nok af at læse beretninger. Det er så stort!

Mvh. Pippelip + Maja 11 dg

Signe76Signe76
    Medlem

Tillykke med hende!! Dejligt at høre, at det gik så godt – og at det også kan være ok ikke at amme. Det lyder som om, I har fundet ro med beslutningen, og det synes jeg er godt at høre, når man selv ind i mellem kan være bange for ikke at kunne leve op til alle de forventninger der ligger om, at selvfølgelig skal man amme. Det vil jeg da også allerhelst, hvis jeg kan, men hvis det ikke lykkes, efter virkelig at ha prøvet – og det lyder det jo som om i har – så skal det sgu også være helt ok at lade være – og ikke ha dårlig samvittighed over det!

KH Signe (40 +1)

Hej Anita
    Endnu en gang stort tillykke her fra, er glad for at det gik jer godt og at det var en god oplevelse.
    Dejligt at i nu kan nyde jeres lille prinsesse Nana.
    kh christine

BeduttiBedutti
    Medlem

hvis man er medlem af Danmark er det billiger at leje hos babysam.
    Jeg tror også at grunden til at det ikke bliver nemmer at få en svær amning igang er alle de forskellige sygeplejsesker der har forskellige måde at gøre tingene på og det er en ny hver dag/aften/nat

BeduttiBedutti
    Medlem

ja det går super godt med MME
    Clara er vores 3. barn og jeg har aldrig haft problemer med drengene og amning så det var noget af en nedtur at den lille dame ikke ville ammes.
    Jeg prøvede i de 3 dage jeg var på sygehuset at få det til at fungere og prøvede at amme hende hver 3. time dag og nat men hun ville bare ikke så nu har jeg det godt med at vide at hun får mad

SiksakSiksak
    Medlem

Hej igen anita

Tillykke igen – jeg skrev også i din dagbog om det med amningen.
    Jeg kan nu læse at du malker ud som jeg skrev at jeg også gjorde. Jeg har også oplevet hvordan mange forskellige jordemødre m.m. forsøgte at få amningen til at funge og det er ikke særligt sjovt! Min datter ville bare heller ikke. Hverken med eller uden brikker eller hvad der nu kunne findes på.
    Jeg kan lydeligt huske hvor meget det lettede da vi besluttede at flasken var vejen for os.

ps. jeg lejede malkemaskine hos jalsø(babysam) til 15 kr./dagen hos Falck koster den 32kr/dagen – der er da en del at spare da det hurtigt løber op..

Kh. Sika 38+1

Anita22Anita22
    Medlem

Kære Betina

hvor er det dejligt at høre, går det godt med MME? man føler man er den eneste i verden der ikke kan få det til at fungere, og nogle sygeplejersker er meget fanatiske med at man skal amme…

Det har været hårdt de første dage her, fordi det hele har drejet sig om amning og mine bryster.. Ikke lige mit favorit emne..

Anita og Nana 6 dage

Dejligt at i nu har det godt trods den lidt svære start !

Anita22Anita22
    Medlem

kære Betina

jeg er helt enig i problemet med de mange forskellige sygeplejersker.

jeg overvejer at gå 100% til MME, da jeg malker ud hver 3. time og det er bare ikke til at få hverdagen til at hænge sammen med en malkemaskine…. jeg kan jo ikke slæbe rundt på den.. jeg producerer alligevel ikke nok… men nu må jeg se tiden an…

Anita og Nana 7 dage

BeduttiBedutti
    Medlem

Det var lige præcis sådan jeg også havde det.
    Både at skulle malke ud og give mad på flaske er ret krævende og man når stor set ikke andet på en dag og da jeg så også har 2 store drenge der også vil være sammen med deres mor gik der så koks i udmalkningen.
    Det skal dog siges at jeg er slet ikke i tvivl om at det er det bedste at amme sit barn men absolut ikke for enhver pris

Betina og Clara 3 uger og 6 dage

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.