Hvornår kan man købe sine ammeBh?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hvornår kan man købe sine ammeBh?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

super hvor køber man sådan en og har du et mærke man kan gå efter som ikke er for dyrt?

Anita

Chris164Chris164
    Medlem

Jeg vil foreslå dig at købe en ammetop til at starte med. Det er sådan en lækker elastisk sag, hvor man ikke lige behøver at ramme en præcis størrelse. De fåes i Small, medium eller large.

Så kan du jo vente med at købe en “rigtig” BH til du har set hvordan “sagerne” udvikler sig 😉

kh
    Chris 36+6

Anonym
    Gæst

Du kan købe en på liberos hjemmeside. Den koster 50 kr

http://www.libero.dk/Pages/Dictionary/DictionaryTerm.aspx?id=6466

MVH Pia

Chris164Chris164
    Medlem

Hej igen

Jeg har købt den i Ønskebørn, men jeg kan altså ikke huske hvad den kostede…. den var vist ikke helt billig, et par hundrede tror jeg…?

kh Chris

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg tænker på at er mine bryster færdig med at vokse -hvilket jeg inderligt håber. Der er kun få uger til termin, men kan de fortsætte med at vokse eller?

Hvornår kan man købe sine ammeBh uden at man skal ud at købe en større størrelse?

Anita

luckybabyluckybaby
    Medlem

Hejsa

Som tidligere skrevet fik jeg udtrykkeligt af vide af min jordemoder på fødestedet, at det var “dumt” at købe en ammebh, før mælken var løbet til.
    På “mit” fødested kan man købe ammebh´er til 50 kr pr. stk. og disse er jo fine at starte ud med. Så er man fri for at bruge penge på bh´er som alligevel ikke passer.

Anja ( 37+6)

MillermusMillermus
    Medlem

Lige på visit fra april 06 terminen (tænk at det snart er et år siden :-), jeg havde købt 2 ammebher før jeg fødte, den ene kunne jeg heldigvis passe efter jeg havde født og mælken var løbet til, så den var guld værd på barselsgangen, men den anden måtte jeg sælge, den var for lille efter fødsel og mælken var løbet til.
    Hvis du skal købe en før fødslen vil jeg anbefale dig at købe en med godt stræk, ikke en med blonder og bøjle f.eks. det havde den jeg ikke kunne passe.
    Begge BH’er var Triumph mamabel i samme størrelse, men den med blonder og bøjler, kunne bare ikke strække sig nok til at jeg kunne passe den. Du kan se dem begge her:

http://www.triumph.com/dk/page_903_Mamabel_Lace_W.php

Den jeg havde held med er den der hedder “Soft N” senere købte jeg også en “Comfort N” i samme størrelse.

Held og lykke med det hele.

Knus Mia (11+6) og Max (260406)

Fuldstændig enig, blev bare så skuffet da jeg modtog mine 2 som jeg har købt. Men de er behagelige at have på og måske fungere det…..?
    Synes bare det er misvisende at kalde dem en ammeBH….

Så kald det da en top eller noget….

Tina

sjoegreensjoegreen
    Medlem

Altså, jeg forstår ikke lige de der ammebh´er fra Libero… – hvordan kan det være en ammebh, når den ikke kan “knappes op”? Det virker da overhovedet ikke særlig snedigt….. hm!!

Irriterende, for de ser da bare utrolig behagelige ud, men det virker lidt upraktisk, at de ikke kan åbnes….

Mange hilsner fra Christina.

adhdotadhdot
    Medlem

Ja, jeg tænker at jeg skal bruge de der to ammetoppe fra Libero om natten, for jeg tror simpelthen ikke at de støtter nok til at bruge om dagen. Der tror jeg til gengæld jeg vil blive glad for dem….. med mindre jeg er så “heldig” at jeg kan undvære at sove med noget om natten, men det satser jeg nu ikke på 🙂

Jeg venter klart med at købe nogle “rigtige” amme-BHer til jeg har født – har set en model med blonder i Føtex, formedelst 129,- kr. i enten sort eller hvid, den har jeg tænkt mig at satse på i første omgang.

Dorte
    36+0

Anonym
    Gæst

Hej,

Dem fra Libero er jo amme-toppe og det fungere altså rigtig godt når mælken løber til og brysterne gør av av… og man løfter bare op i dem – de er jo mega elastiske. Så der er altså ikke brug for at kunne “knappe op”.

Jeg brugte den kun de første par dage/uge eller to (kan ikke lige huske det) og så var brysterne faldet til og jeg kunne købe rigtige amme-bh’er. Derefter brugte jeg Libero-toppene om natten, da de jo er noget rarer at sove med.

Når mælken løber til får man jo (jeg gjorde i hvert fald) mega store spænstige bryster, så det var ikke noget problem at der ikke var så meget hold i toppene.

Og ang. amme bh vil jeg anbefale nogle uden bøjler, har læst et eller andet sted at det ikke er godt… Og hvis man får den rigtige størrelse, så sidder dem uden rigtig godt.

Hilsen Anne – gravid igen fra Maj-terminen

Tonto78Tonto78
    Medlem

… laver også toppe. Jeg har købt to til 99 kr stykket, og de er bare super. Holder en lille smule, men mine er til at sove med, og så vil jeg bruge dem som ammetoppe til det er fornuftigt at købe en rigtig ammeBH.

Tonto 37 + 1

Anonym
    Gæst

Hej Anita22

Jeg har købt ammeBH, på notanshop. De har dem på tilbud lige nu. 2 for 312 tror jeg nok. Den kan åbnes ved hvert bryst (jeg skal kun bruge en hånd) men skal dog trækkes over hovedet, da den på den måde fungerer som top. Jeg er allerede meget glad for mine, da jeg ikke kan passe andre, og jeg er sikker på, at kunne passe dem når mælken er løbet til, da de kan strækkes meget, og dog holder godt på sagerne. De er fra Carriwell.

Pouline 39+2

Anonym
    Gæst

Jeg har købt en armetop i bilka. til 99 kr. og den er i str s-m-l. og er selvom det er en top, er den med clips-åbning.
    Super godt køb…..

Lina
    Der har købt 5 div. forskelige amme-bher. det må hvis være nok.

Anonym
    Gæst

Jeg vil anbefale at købe en fra Libero til de første dage og så ellers kyle den ud 🙂 Den holder ikke på noget (med mindre man har små bryster) – selv ammeindlægget smuttede ud under, da jeg brugte min amme-top fra Libero. Men indtil mælken er løbet til, er det svært at sige, hvilken størrelse man ender med. Jeg endte fx med at stige fra 80E til 85H. Prøvede at finde en amme-bh uden bøjle, men det kan man ikke i H-skål. Så det blev en amme-bh fra Change til 300 kr, som fås op til H. Den har været ganske fantastisk for mig, og jeg sover med den på, selvom der er bøjler. Så meget generer de ikke.

Men vent lidt med at købe en dyr BH, før mælken er løbet til og har indstillet sig lidt.

Held og lykke med fødslen.

Maria C fra aug06

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.