Nogen der kender Kolding ??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Nogen der kender Kolding ??

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af Anonym.
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej piger

Jeg skal føde i Kolding, men går til jordemoder i Middelfart fordi jeg bor der. Jordemødrene i Middelfart hører til på OUH og kender derfor intet til fødegangen i Kolding. Min datter blev født i Fredericia, men der er fødegangen jo lukket nu.

Mit spørgsmål lyder: hvad og hvor meget skal man selv have med på fødegangen ? Så vidt jeg har hørt er det alt fra bind til bleer og tøj til baby, eller ??? Jeg har også hørt at man bliver smidt ud allerede 12 – 24 timer efter fødslen, men kan man komme på patienthotel når man er 2. gangs fødende ? Kunne egentlig godt tænke mig at ligge på “hotel” et par dage og få overstået besøg osv. ligesom det kunne være rart lige at få tid til at “blive sig selv” inden man skal hjem til en temmelig aktiv 2-årig der jo ikke holder sig tilbage bare fordi mor lige har født 🙂

Håber på lidt hjælp, da jeg hverken kan få noget at vide af jordemødrene i Middelfart eller finde noget på Kolding Sygehus hjemmeside.

På forhånd tak for hjælpen

Mette

gitte3ggitte3g
    Medlem

Jeg tror ikke du skal regne med at få lov til at komme på patienthotellet, da jeg ved der er temmeligt travlt på Kolding efter Fred. og Vejle lukkede. Fx er der en del af dem som skulle ligge på barselsgangen kommet over på hotellet pga. pladsmangel. Det sker også at fødende bliver sendt videre til Haderslev pga. pladsmangel.
    M.h.t. hvad man selv skal have med, bliver jeg dig svar skyldig, nåede ikke at snakke med jordemoderen om det i uge 29, og skal ikke før i uge 37, men jeg tror man skal have alt med.

Gitte 34+0

Anneg2810Anneg2810
    Medlem

Mmh.. jeg har en veninde som var førstegangs, og hun kom på hotellet.
    Hvis jeg var dig ville jeg prøve at kontakte sygehuset i Kolding, og spørge efter én som ved noget om det praktiske ifm. fødsel…
    Der må da være nogen som kan give et svar derovre.
    :o)

Anne (37+2)

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg har kun hørt positivt om Kolding og de er rigtig gode hvis der er nogen komplikationer eller lignende.

Jeg kender ikke til de praktiske forhold men de fleste steder har de tøj man kan bruge hvis det er man ikke får noget med selv det er jo da ikke sådan de lader baby ligge nøgen eller dig.

så hvis de anbefaler du selv har tøj med så er det bedst, men det betyder da ikke de ikke har de praktiske ting liggende på sygehuset.

Anita 37+0

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.