Nedtælling til termin

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Nedtælling til termin

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    adhdotadhdot
    Medlem

Baby ligger med hovedet nedad, men ligger ikke fast endnu. Lægen skønnede hende til at veje ca. 2500 gr. igår, så hun må da godt blive derinde lidt endnu, selvom jeg ikke rigtigt gider at være gravid mere.

Nedtælling må hedde 39 dage tilbage….puha, lang tid!!!

Alt er efterhånden meget besværligt og jeg sover rigtigt dårligt om natten. Hun er meget livlig, så det er jo godt nok 🙂

MVH Dorte
    34+3

Tonto78Tonto78
    Medlem

God ide!

Jeg har termin 15. april, så jeg må have 31 dage tilbage (men håber på at føde lidt før – er rigtig træt af at være gravid!).

Drømmefødsel: Naturlig fødsel, hvor min kæreste er med hele vejen. Jeg håber ikke det går alt for hurtigt, vil gerne liiige nå at vænne mig til tanken om at “det er nu!”. Så sådan en 12 -16 timer vil sikkert være fint.

Status: Baby blev skønnet til 2600 g mandag i sidste uge, så den sniger sig deropad. Men når den runder de 3000 g er jeg klar til den! Har haft barsel siden 19/2, så vi har helt ro på og er klar til den.
    Vi glæder os meget til at se den lille, og finde ud af, hvilket køn det er. Gad vide, hvordan den ser ud?! Tøjet ligger på plads – unisex tøj er lagt frem, og der ligger en bunke lyserødt og en bunke lyseblåt og er klar til enten at blive brugt eler pakket væk. Alt er indkøbt (tror vi!), så den kan bare komme an.

hschouhschou
    Medlem

Nu er der kun 26 dage til termin. Det kommer hurtigt tæt på.

Drømmefødsel. Ganske naturligt, uden for meget smertelindrende, dog gerne i badekar. Og så håber jeg min dejlige mand er hjemme og er med under hele fødslen.

Status. Det er lidt mere end tre uger siden jeg var til jordmoder sidst, så min status er lidt gammel, men baby vender rigtig og jeg tror den er ved at være oppe på 3000g.

Vi er endnu ikke helt klar til den lilles ankomst. Mangler stadig at få handlet lidt småting, men psykisk er vi bestemt ved at være klar. Så kom bare an:-)

Anita22Anita22
    Medlem

Hej aprilgruppe

Jeg kunne se på en af de andre sider de havde nedtælling til termin.

Jeg synes det kunne være lidt sjovt at have styr på hvem der har termin hvornår.

Så jeg starter:

Termin: 13. april

Dage til termin: 29 dage … 29 dage det er ikke mange… puha

Drømmefødslen: Jeg håber på at jeg kan føde naturligt. Dvs ikke skal have kejsersnit.

status: baby er endnu ikke helt klar til at skulle ud, vægtskøn 2700 gram. Jeg er heller ikke helt klar selv, trænger til lige at få lidt ro på vores tilværelse.

Vi er ved så småt at være klar til den lilles ankomst, men kun så småt.

glæder mig til at høre om jer andre

19 dage til… det er jo til at se ende på…

Regner dog med at gå over tiden….

Lille manden vejede ca. 2800-2900g. i mandags.

Fødsel, forhåbentlig normal og at min mand er med hele vejen.

Vi/jeg er ikke klar. Praktisk har vi nogenlunde styr på det, men mentalt må jeg tilstå, at jeg nyder at kunne tage den med ro og sove til middag midt på dagen, hvis det er det jeg har lyst til…

Dog så synes jeg på ingen måde, at det er nogen drøm at være gravid og den søde ventetid….. Hvad menes der med det…? Også er jeg selvfølgelig nysgerrig for at starte et nyt liv sammen med min mand og vores lille søn…

Så det bliver spændende… 🙂

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg har termin d. 5. April, så der heller ikke lang tid tilbage.

21 dage tilbage.

Drømmefødsel: Så naturligt som muligt, vil gerne prøve at føde i vand denne gang eller stå op.

Status: Babyen ligger på tværs, og jeg skal først til lægen om 14 dage, for at se om den har sat sig ellers skal vi snakke vending eller andet alternativ.

Vi har hentet vuggen, lift og tøj frem men det kan slet ikke gøres klart, før vi får rykket rundt på værelserne, og manden er i tyskland……

Men vi skal nok nå det.

Knus Laila29

tokker78tokker78
    Medlem

Jeg har termin d. 8.april, lige midt i påskefrokosten:o) Så det må være 25 dage tilbage.

Jeg synes også det er gået hurtigt, kan ikke helt forstå at det snart er nu!

Jeg håber på en naturlig fødsel, uden de store smertelindringer og helst ikke kejsersnit! Men det er jo godt at vide at muligheden er der hvis der går noget galt.

Vi er ved at være klar, mentalt, men badeværelset flyder, det er min mand ved at bygge om, så vi har en skurvogn i forhaven. Den må godt være væk når “Pfeffernuss” kommer til verden!

Held og lykke til jer alle

Kris 36+5

Chris164Chris164
    Medlem

Hej!

Jeg har termin d. 16. april, så der må vel være 32 dage tilbage. Det synes jeg er lang tid. Sidste gang jeg var gravid fødte jeg 37+0 og det gik rigtg godt, så det er lidt svært at lade være med at regne med at det sker igen. Jeg ved godt at så bliver ventetiden bare rigtig lang hvis jeg skulle gå tiden ud….. eller over …pyha.

Så mentalt er jeg helt klar, d.v.s der må nu godt gå en uges tid, så jeg lige kan nå at slappe lidt af. Er lige gået på barsel 🙂

Min drømmefødsel må være næsten ligesom sidst. Det var med vandafgang først, veer efter ca. 3 timer, relativt hurtigt udvidet i varmt bad, og så en lidt for lang pressefase (1 time) men den korter vi af denne gang 🙂

Men skulle det ende med et kejsersnit (jeg har mild svangerskabsforgiftning) så er det ikke noget jeg er bange for eller vildt ked af, men jeg har jo også oplevet en positiv fødselsoplevelse…

Jeg ved ikke helt hvor stor baby er pt. men de sidste gange ved jdm har den haft en helt fin str. d.v.s. måske lidt større end gennemsnittet.

kh
    Chris 35+5

rosadearrosadear
    Medlem

Dage til termin: 35 dage

Drømmefødslen: Naturligt, rimeligt hurtigt – det ligger til familien, så jeg krydser fingre for genernes magt.

status: Bebs vejede 23-2400 for 9 dage siden, da jeg var til jordemor. Stod med hovedet nedad, men ikke fast – det tror jeg så næsten den gør nu, for jeg har haft nogle mærkelige fornemmelser ‘dernede’.
    Jeg er ved at være ret tung og besværet, men mon ikke det bliver bedre når de sidste 3 arbejdsdage er overstået? Jeg vil ihvertfald gerne vente lidt, da der stadig mangler nogle småting herhjemme.
    Desuden er det nok bedst for bebs at blive derinde ihvertfald 2 uger endnu.
    Ellers er der rigtigt gang i redebyggeriet, så hvis den skulle komme ud i morgen, skulle det nok gå.

Dage til termin: 40 dage tilbage, puha de må gerne gå stærkt…..
    De 2 andre er kommet ca 1 uge før termin, så
    denne må osse gerne kigge ud en uges tid før .

Status: Hoved nedaf og står fast! Vuderet til 2500 gr idag hos
    lægen !

Drømmefødselen: Naturligt som muligt og gerne ligeså hurtigt som de andre 2 gange! ( 1 gang,ialt fra 1 ve: 3 t og 20 min, 2 gang 1 t og 11 min )…………… frygter lidt en marathon fødsel denne her gang!

og baby kan bare komme an.. Alt er klart her og venter kun på hendes ankomst!!

SiksakSiksak
    Medlem

Jeg hopper lige med på denne – så slipper jeg for at sidde og tælle på fingre;o)

Baby ligger med hovedet nedad, men står ikke fast endnu. JM skønnede lillebror til 2100 ved besøg i uge 33+2 (nu 34+3) så det er meget standard.

Nedtælling – 39 dage – synes også at det er lang tid. Tæller mere 2,5 uger til at det er ok at føde ;o) Så er ventetiden for mig med bækkenløsning kortere. Selv hvis jeg skulle gå over tid.

Drømmefødsel naturlig aktiv fødsel gerne med lattergas. Og tager så ellers hvad der skal til – dog så lidt som muligt. Vil prøve at føde på alle fire eller let stående. Lå på ryggen ved første fødsel og det var no good – selvom hun da kom ud. Vil fokusere mere på at udnytte tyngdekraften denne gang.

Vh. Sika
    (34+3)

Anonym
    Gæst

Jeg har termin d. 31. marts, så jeg har 16 dage tilbage. Jeg er god også en af de mange, som er meget træt af at være gravid. Sover ikke meget og har konstant ondt.

Drømmefødsel: En så naturlig fødsel som muligt sammen med min kæreste. Smertelindring også så naturlig som muligt, men hvis der er behov for andet, skal det ikke udelukkes.

Status: Babys hovede satte sig fast da jeg var omkring 32 fulde uger. Sidst den blev vægt skønnet, sagde jordemoderen 2100g, men det er også laaaang tid siden. Hvis den har taget 200g. på i ugen, skulle den gerne ligge på omkring 3300g. Den var lidt større end gennemsnittet sidst. Men jeg tager til jordemoder igen den 20. marts, og så skulle det gerne være sidste gang, hvis jeg (7,9,13) ikke går over tid. blev skønnet til 2600 g mandag i sidste uge, så den sniger sig deropad. Men når den runder de 3000 g er jeg klar til den!
    Vi glæder os meget til at se den lille, og finde ud af, hvilket køn det er. Alt er parat til den lille kommer, mangler kun D-vitamin 🙂 Tøjet ligger på plads – unisex tøj er lagt frem, og der ligger en bunke lyserødt og en bunke lyseblåt og er klar til enten at blive brugt eler pakket væk.

Glæder mig sindsygt meget til vores kærlighedsbarn, som vi har ventet på i mere end 2 år, kommer.

Pouline 37+5

Hej alle sammen

Her er der 20 dage tilbage, syntes det føles som en evighed, kunne også godt bruge at prinsessen kom bare en uge før tid, lige som min søn gjorde.(man kan jo håbe)

status , den lille vejer omkring 2900g, så det er jo bare fint.
    Jeg sover af h……. til og syntes det er svært at få tiden til at gå, ville ønske at jeg kunne nyde det noget mere, da vi nok skal få rigeligt at se til snart.

Fødslen håber jeg på bliver naturligt, fik ks sidst og kunne bare godt tænke mig en alm fødsel også for min mands skyld, men nu må vi se. Er meget spændt og nervøs for fødslen.

Hvad angår ting, tøj osv til den lille er vi næsten klar, barnevognen skulle gerne komme først i næste uge og vuggen skal bare hentes, alt andet er klart.
    Kan dog ikke helt finde ud af om jeg er mentalt klar, det ene øjeblik er jeg mere end klar og det næste er jeg slet ikke, bliver nogen gange grebet helt af panik, men det er nok meget alm.

Held og lykke til jer alle sammen
    christine 37+1

Så jeg er nok en af de sidste i denne mødregruppe der føder. Det er dog dejligt at være kommet så langt, at man kan begynde at tælle dage til baby kommer.

For min del er der idag 45 dage tilbage til termin. Har dog et lille håb om at føde lidt før. Ved de to store har jeg født 5 dage før termin, så nu må vi se…….vil nok gå ud af mit gode skind hvis jeg går 14 dage over : )

Drømmefødsel: Ønsker mig en helt normal fødsel, uden komplikationer. Noget ala mit 1. barns fødsel ville være perfekt.

Den lille stod ikke fast ved 32. ugers kontrol hos JM. Hvilket jeg heller ikke havde forventet. Mine børn plejer ikke stå fast før kort tid før fødselen, måske fordi jeg plejer at have rigelig med fostervand…..jeg tror sgu bare de “svupper” op i toppen af livmoderen igen *s*
    Størrelsen var ca. 2000g. hvilket er en lille smule større end søstrene, som endte på 3350g og 3380g.

Held og lykke til os alle. Håber der kommer mange dejlige fødselsberetninger snart : )

God weekend.
    Linn 33+4

pippelippippelip
    Medlem

Det var en god idé med den form for status.

Termin: 1. april, den dato har vi jo grinet noget af…

Dage til termin: 16 dage til termin.

Drømmefødslen: Jeg håber på, at min fødsel går noget lettere end sidst… Den må gerne vare under 8 timer og uden nogen komplikationer for barn og mor. Er noget nervøs for fødslen, men også spændt. Glæder mig for vildt til den er overstået.

Status: Jeg var til vægtscanning i går og bebs vejer 3099g. Jeg er klar og vil gerne føde snarest, men gik 11 dage over tiden sidst, så må hellere slå koldt vand i blodet. Mangler kun at pakke tasken til fødegangen og købe babyalarm. Venter bare, kom endelig ud til mor, far og søster lille my.

Mvh. Pippelip 37+5

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.