D-dråber

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

nu et dumt spørgsmål, hvad sker der hvis baby ikke får D-dråber og fra hvornår skal baby have dem og skal man putte det i munden på dem?

Anita

BeduttiBedutti
    Medlem

De skal have dem fra de er 14 dage og de skal dryppes i munden på baby.
    Ved ikke hvad der sker hvis de ikke får dem

Betina og Clara 5 dage

whiskey01whiskey01
    Medlem

Der findes ikke dumme spørgsmål.

Så vidt jeg husker skal baby have dem fra den 14 dage gammel. Og ja de dryppes i munden på baby. Flasken med D-dråber er udstyrret med en dispenser der sørger for at tildele i rette mængde.

Jeg ved faktisk ikke hvad der vil ske hvis ikke baby får dem.

Jeg kan anbefale at købe matas dråber. De kan holde sig ved stuetemperatur. Man glemmer dem nemt hvis man køber dem der skal stå i køleskab. Det var jeg ihvertfald slem til med min søn. Og det er så dejligt at have dem ved puslepladsen. Jeg vil ivertfald købe matas dråber igen når vores den lille kommer.

Din sundhedsplejerske kan også give dig råd og vejledning når du får 1 besøg efter fødslen.

Mvh Louise 38+2

Anonym
    Gæst

det er også nemt at give d-dråberne på en teske sammen med lidt modermælk. Det er ikke sikkert baby vil ligge m åben mund og vente på at man får dryppet færdig.
    D-vitamin er det som gør knoglerne stærkere. Der er fx. mange indvandrerkvinder der får knogleskørhed fordi de har d-vitaminmangel (pga de er tildækkede og ikke får sollys). Så d-vitamin er meget vigtigt. De skal gives fra barnet er 2 uger gammelt;-)
    MVH Pia

Anonym
    Gæst

Hej Anita.
    D-dråber gør at dit barns knogler bliver stærkere.
    Jeg kender en, der ikke har givet sin 4 børn d-dråber og hun har i dag 4 temmelig hjulbenede børn.
    Solen giver også kroppen naturlig d vitamin, men de små er jo for små til at ligge i solen med huden utildækket.
    Husk hvis dit barn reagere på d-dråberne med at skrige(mavesmerter) så er det nok fordi den lille ikke tåler det d vitaminet er opløst i. De findes nemlig 2 typer.

Hilsen Pia

Hej
    Kan kun tilslutte mig det der er skrevet.
    Har dog også hørt fra en veninde at man kan tilmelde sig sms service og modtage gratis en besked hver dag om at man skal huske at give sit barn D-dråber, det er da vildt smart.
    christine 38+0(vildt to uger til fra idag)
    rigtig god dag til jer alle

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.