Hovedet på baby vender opad.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hovedet på baby vender opad.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Jeg går og spekulere en del. Ved tredje jordemoder besøg fik jeg at vide at hovedet vender opad, lige under min mavesæk i venstreside ligeunder ribbene. Det kan jeg også sagtens selv mærke, det er hårdt rundt og den presser godt på.

Men men men Hvis jeg ikke skulle flytte nu her så havde de i Skejby i denne uge forsøgt at rotere babyen og vende den rigtig, men fordi jeg flytter er jeg overladt til horsens som endnu ikke kender denne problemstilling.

Jeg skal til Læge her den 9. marts og der skal lægen tjekke om baby har vendt sig, hvad så hvis den ikke har vendt sig der?

Er jeg så tvunget til Kejsersnit?

Jeg ved det ikke jeg kan ikke lige overskue at den ikke vil vende sig..

Anita 33+6

Anonym
    Gæst

Hej Anita

Jeg fik selv besked om at min baby ikke havde vendt sig rigtigt da jeg var ved jordemoder for 14 dage siden (han har dog heldigvis vendt sig siden). Jordemoderen ville først henvise til Skejby hvis ikke den lille havde vendt sig i uge 36. Indtil da er der stor sandsynlighed for at de små selv vender sig med hovedet nedad, og man skal vist helst ikke foretage den manuelle vending for tidligt, da de så evt. selv kan vende sig rundt igen.

Så der skulle altså være noget tid for dig at løbe på endnu hvis du “kun” er 33+6. Hvis babyen ikke vender sig selv og det ikke lykkes at vende den manuelt, vil man i nogle tilfælde foretage kejsersnit og i andre vil man vælge en sædefødsel. Der er vist lige kommet noget nyt forskning der tyder på at sædefødsel ikke er så komplikationsfyldt som tidligere antaget.
    Men hvis du er utryg, synes jeg da bare du skulle ringe til fødegangen i Horsens og snakke med en jordemoder. Så kan hun jo fortælle dig hvordan du skal forholde dig.

Held og lykke med det… Signe 32+6

whiskey01whiskey01
    Medlem

Min baby har også ligget med hovedet oppe i lang tid. Men igår til lægekontrol havde hun vendt sig med hovedet nedad. JEg ved faktisk ikke om du er tvunget til kejsersnit, mon ikke horsens også vil forsøge at vende den først. Om ikke andet kan den jo nå at vende sig selv. Så mon ikke det går.

Louise 35+5

BeduttiBedutti
    Medlem

sidste gang jeg var gravid vendt vores søn sig først mellem uge 37 og 38 så der er håb endnu.
    Denne gang vendte lille pigen sig først omkring 34-35 så mine børn nyder åbentbart at ligge med hoved oppe :O)

Betina 36+0

Anonym
    Gæst

Hej Anita.
    Den lille kan sagtens vende sig endnu, de ligger normalt ikke sig fast endnu. Dengang jeg fødte mine tvillinger i uge 34+2, vendte tvilling a sig under veerne så hun kom med bagdelen først.
    Der er plads nok endnu. Så bare rolig.

Hilsen Pia

Anita22Anita22
    Medlem

tak

Det er virkelig betryggende at høre, det betyder meget.

Er der nogen der har erfaring med sædefødsel?

Baby vender stadig med hovedet opad, men håber på den vender sig. Gerne snart for der er ikke så meget plads til baby mere.

Anita 34+4

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.