Hvordan ser jeres børneværelser ud

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hvordan ser jeres børneværelser ud

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej derude

Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration, hvordan ser jeres børneværelser ud?

Hvad skal det indeholde som minimum i følge dig?

Håber at i kan give mig nogle gode ideer.

på forhånd tak
    Anita 32+5

Anonym
    Gæst

Hej Anita.
    Vi ahr valgt “peter Plys” tema, da vi ikke ved om det er en pige eller dreng. Lampe, gulv og skum-væg demkorationer er peter plys.
    Resten i stof er “Tarok” serien fra baby-dan, dvs gardiner, sengerand, puslepude, sengetøj, skråstol ect.

Lige som det er nu, så vil børneværelset indeholde følgende møbler:
    Skab
    Puslekommode
    Vugge
    Tremmeseng

Havde vi haft et større værelse, ville jeg gerne ha haft en god stol derinde til at amme i.

Men egentligt behøver man vel ikke et børneværelse de første mange måneder. Baby skal sove i vuggen ved siden af vores seng, så det eneste værelset som sådan vil blive brugt til, er pusleplads.

MVH Pia

Anonym
    Gæst

Hej Anita,

check http://www.barneguiden.dk der har links til ALT, blandt andet babyværelser, møbler, interiør, tapet osv. Ellers er IKEA jo også en løsning for mange.
    Vi har nr. 3 på vej og denne gang gør vi ikke noget klar før han er kommet. Puslebordet står på badeværelset. Og en kurv til det begyndende babylegetøj er rigeligt. Størstedelen sover jo en armslængde fra mor i starten, så et værelse er ikke nødvendigt for os de første 6 mdr. eller mere.
    Men hvis du gerne vil lave et børneværelse, som jo også er rigtig, rigtig hyggeligt at gå og hygge sig med så gør det endelig og overhør en 3. gangs mor.
    Du kunne jo sætte et par baner tapet op på en væg, finde en mindre åben reol til legetøj, dæmpet belysning, en tremmeseng som du i starten kan stille liften? i. Hæng en lille hylde over til bamserne. Når de først kan rejse sig, er det dejligt lige at ha’ dem ved hånden. Indram billeder af jer, mor og far, og andre familiemedlemmer og hæng på væggen. Lav din egen opslagstavle, køb en blød masonitplade fx hos Silvan, du kan få i præcis de mål du vil og beklæd den med noget stof. Alle jeres lykønskningers kort kan så hænge der sammen med den første lille hue osv. Kurv til legetøj til gulvet, et blødt tæppe..!
    Vi brugte først børneværelserne da de begyndte at sove derinde. Og i virkeligheden, ender legetøjet jo ofte der hvor mor og far er, køkkenet eller stuen. Min datter på 4 år leger nu rigtigt meget på sit værelse og lillebror på 2 er kun på sit eget eller hendes, hvis HUN eller vi er der.
    Spændende at indrette sit første barns værelse, håber du finder hvad du har brug for og nyd det nu!!!

kh
    Hope
    majterminen

Anonym
    Gæst

Hej,
    man bliver jo helt inspireret af at læse jeres indlæg!
    Vi er lige flyttet og barneværelset er fyldt med kasser, men jeg glæder mig til at indrette.
    Vi har plads til puslebord i badeværelset, så i barneværelset forestiller jeg mig en god amme- godnatlæsningsstol, tremmeseng, en lille reol med legetøj, et skab – og så ønsker jeg mig sådan en stor skridsikker isolerende legemåtte fra Krea……

Men ja, vores lille kommer også til at bo i soveværelset det første stykke tid….

Anita22Anita22
    Medlem

Har du et link til denne legemåtte, jeg vile rigtig gerne se hvordan en sådan ser ud og om det var noget.

Ja jeg synes også lidt inspiration er godt, for der er så meget man skal tænke på.

Anita 33+2

SiksakSiksak
    Medlem

Vi købte de her store gulvpuzlespil i skumgummi – vi købte to til 150 kr. stk. fås de fleste steder der sælger legetøj. det var helt genialt da det også isolerede vores kolde guld i stuen og samtidigt var det ret skridsikkert – i hvert fald nok til at lære at kravlepå – og samtidig rimeligt blødt at vælte på når de begynder at sidde selv og tipper el. lign.
    Og så har det gode farver og motiver.
    Håber at det kan bruges.
    vh. Sika 31+6

Anonym
    Gæst

Jeg tænker på en regulær træningsmåtte. Jeg kunne ikke finde dem på Kreas hjemmeside, men de har haft dem tidligere…de kan købes i fitnessbutikker. Se f.eks: http://www.eanatomi.dk/shop/fitnessprodukter/traeningsmatter/traeningsmatte_uhuller_i_bla.html

Altså en stor tumlemåtte med plad til både børn og voksne…..de fåes i flere størrelser. Jeg ønsker mig en stor 160×100 eller noget i den stil 🙂
    Så kan man også hoppe ned på den fra en ribbe, når man bliver lidt større osv…..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.