Status.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej derude
    Hej derude håber i er med på en runde:

Jeg synes det kunne være sjovt at få en runde med status:

Uger til termin: 9 uger imorgen

Vægtøgning: +8 kg

Sidste tal fra jordemoderen:
    blodtryk 115/70, SF 30 cm og babys vægt ca 1300 g efter 28 uger.

Køn: vi ved det ikke?

Navne hvis man har valgt:

Vi hælder til Freja, Amalie, Olivia og Jeppe, Oskar, Nikolas lige nu det ændrer sig hele tiden… =)

Gener:

mine bryster væsker. ØV.. er meget træt IGEN, har været ved fys pga. bækkensmerter ikke noget alvorligt og så har jeg desværre hæmorider (tabu)

Psykisk:
    Er begyndt at indstille mig på at skulle flytte 1. marts…

og forbereder mig så småt på at baby skal komme, der er jo ikke mange uger, prøver på ikke at tænke for meget på fødslen endnu, har nok svært ved at erkende jeg er lidt bange, for ved ikke rigtig hvad jeg kan forvente, Så det er svært at forberede sig på andet end at baby skal ud…

Indkøb der er gjort/ ting man har på lager:

Barnevognen er bestilt
    ellers intet.

Jeg ved min mor går og køber lidt tøj her og der, men vi har intet selv… og ingen at arve fra, og vi har heller ikke rigtig nogen viden om hvad man skal gå efter, vi ved bare vores økonomi som 2 studerende ikke rækker langt =) Men det skal nok gå

Jeres mand/kæreste/samlever:

Synes at tiden er ved at nærme sig og ved ikke rigtig hvordan han skal forholde sig til det. Han glæder sig dog rigtig meget til baby kommer ud.

Anita 30+6

chris36chris36
    Medlem

Termin: 28. april

Vægtøgning: +9 kg

blodtryk 95/?, SF 25 cm og babys vægt ca 1200 g efter 28 uger.

Køn: Vides ikke

Har slet ikke talt navne endnu

Gener:

Har fået rigtig mange åreknuder og blodsprængninger på det ene ben.

Psykisk:
    har det helt fint, det er 2. graviditet og gør mig ikke de store tanker – denne gang!!

Barnevognen, vugge, tremmeseng, kravlegård, voksipose, lift, bæresele osv osv osv er klar fra sidste graviditet. Har sorteret al unisex tøjet fra og fået det vasket og indkøbt nye stofbleer. Ellers er intet købt og skal vist heller ikke have købt noget…måske lige en babyble eller 100!!

Har et meget afslappet forhold til det.

Chris 29+6

Hej.

Jeg kommer lige fra 2. JM besøg, så oplysningerne er “rygende” ferske : )

Termin: 30/4

Gestationsalder: 28+3
    Vægtøgning: +6,5
    BT: 123/86
    Urin: Blank
    Fosterpræs.: Hovedstilling
    Fosterskøn: 1400 + masser af liv og plukveer : )

Gener: Mange åreknuder, som bliver minimeret ved hj. af støttestrømpebukser….rigtig smart !!!!
    Nattesøvnen er knapt så god. Kan ikke helt finde hvile, så jeg mosler rundt i sengen….utrolig at gemalen kan sove, men det gør han, uden problemer. Er det ikke typisk??
    Å ja…så kan jeg huske hvordan det er at have halsbrand : ( Tak og lov for alminox!!

Barsel: Går fra om godt to uger. Jippi!!!

Resten af familien: De kommende storesøstre glæder sig meget, men synes tiden er lang. Derudover er de imponerede af mors voksende mave. Begge har merket lillesøster sparke : )
    Far er en dejlig støtte, som også her 3.gang er engageret i hvad der foregår og passer godt på os alle sammen *S*. Skønne fyr!

Alt i alt går det godt. Udstyr til den lille kommer stille og rolig på plads. Noget havde vi i forvejen, men meget var solgt, da vi troede vi ikke skulle have flere.
    Bl.a. har vi lige købt en stationcar med plads til hele “banden”, da vi indtil nu har haft to små biler.

Så lillepigen skal bare vokse sig stor og stærk, så skal vi nok være klare til at modtage hende.

Knus fra Linn.

lewisstinelewisstine
    Medlem

Uger til termin: ca. 10 uger

Vægtøgning: +8 kg

Blodtryk: 115/70
    SF: 25 da jeg var 28+5
    Babys vægt: skønnet til 1300 gr. da jeg var 28+5
    Køn: Dreng
    Navne: Lucas

Gener:
    Er sluppet rimelig ok udenom opkast osv, men har været enormt træt og har det sidste stk. tid haft lidt problemer med mit bækken der er blevet lidt skævt i venstre side + har haft en del plukveer. Det har så resulteret i at jeg må gå ned i arbejdstid så jeg højst arbejder 7-8 timer dagligt! Håber det bliver lidt bedre af det:o)

Psykisk:
    Jeg har det rigtig godt, og er klar til at blive mor… Er stadig nervøs over hvordan det hele skal gå, men det er virkelig noget jeg vil og ønsker så højt det her…

Tror efterhånden det eneste vi mangler er puslebord+pude, kommode til tøjet, stofbleer og møbler til børneværelset:o)

Kæreste/samlever: Han er bare skøn i det her, virkelig den bedste støtte jeg kunne ønske mig! Man kan tydeligt mærke at han glæder sig enormt meget og at det er et stort ønske der går i opfyldelse for ham nu! Er sikker på han bliver den skønneste far for vores kommende børn!

Mvh. Stine 29+5

Hejsa!

Var til jordmoder i forgårs, så opdateringen er da nogenlunde frisk!

Termin: 9/4
    Gestationsalder: 31+3
    Vægtøgning: +8½
    BT: 120/75
    Fosterpræs.: Jordmoderen kunne ikke rigtig hitte ud af hvordan lillemanden lå!
    Fosterskøn: 1500
    Det er en livlig lille krabat som gerne mosler rundt når mor hviler eller prøver at sove 🙂 Men det er jo bare hyggeligt!

Gener: Ikke så frygtelig mange, men det kniber med ordentlig kvalitetssøvn da det er lidt besværligt at vende og dreje sig i sengen med den tunge mave! Og så er der humørsvingningerne…de er lidt belastende til tider!

Barsel: Går fra om 20 dage

Anskaffelses status: Odder barnevogn købt men vi mangler alt tilbehøret inkl madras! Vi har lånt en lift, men vil gerne have en voksipose også. Lidt tøj er der også kommet på hylden, men ellers mangler vi det meste… også at sætte børneværelset i stand! Regner med at på beynde projekt “børneværelse” i denne weekend.

Ellers er jeg mentalt ved at være klar til at blive mor for første gang – eller så klar som man kan blive!

Knus mariapigen
    31+3

adhdotadhdot
    Medlem

Uger til termin: 10-11 uger

Vægtøgning: +11 kg

Blodtryk ? men normalt
    SF ?
    Babys vægt ca 1274 g efter 28 uger ifølge jordemoderen til 3D scanning og min egen jordemoder

Køn: Pige

Navne: Alberte

Gener:
    Ikke noget særligt, men jeg får ondt i halebenet hvis jeg har siddet for længe, så jeg er spændt på om jeg kan blive ved med at passe mit arbejde frem til barsel i uge 36

Psykisk:
    Bliver nogle gange overmandet af en idé om at jeg ikke er egnet til at være mor og så tager jeg den helt store tudetur, men i det store og hele har jeg det sgu godt 🙂

Combivognen er bestilt
    Sengetøj
    Pusletaske købt (lækker Gaia & Ko. petroleumsfarvet fløjl 🙂
    Puslebord har vi fået
    Tøj i str. 50, 56, 62 har vi fået, lånt eller købt (er vist dækket ind)
    Stofbleer købt 12 lyserøde (til mulen) og 12 hvide (til halen)
    Vugge findes i familens eje – og den er skøn
    Osv.

Mangelliste p.t.:
    Køb af dyne og lagener
    Bestilling af leje af autostol (måske liftnet eller boxette i kombi)
    Bleer (engangs)
    Opbevaringsmøbel til Albertes tøj

Kæreste/samlever:

Han er bare så dejlig og forstående og hjælpsom og lækker *LOL*
    Ja…….jeg tror bare at han bliver en god far.

MVH Dorte
    29 + 3

Anonym
    Gæst

Var til jordmoder idag, så opdateringen er helt frisk

Termin: 5/4
    Gestationsalder: 32+0
    Vægtøgning: +7½
    BT: 114/59
    Fosterpræs.: hovedet nedad
    Fosterskøn: 2000 lidt stor idet, men storebror var også 4150

Gener: Jeg har bækkenløsning og har været sygemeldt siden midten af december, så her er ventetiden meget lang, da jeg også har fået konstateret blød livmoderhals, og ikke må lave det store. Jeg har også en hel del plukveer.

Barsel: Skulel først være gået på barsel d. 2/3, men har som sagt været sygemeldt siden midt dec. 06.

Anskaffelses status: Jeg har ikke anskaffet så meget, da jeg regner med at genbruge en hel del fra sidst, da vi regner med at få endnu en dreng. Skal nok få styr på indkøbene inden baby kommer til verdenen.

Jeg er meget klar til at blive mor igen, og kan ikke overskue ventetiden til starten af April, jeg håber at føde lidt før.

Henriette

Anonym
    Gæst

Uger til termin: 7 uger 2 dage

Vægtøgning: +18 kg

blodtryk 130/76, SF 31 cm og babys vægt ca 2100 g efter 32 uger.

Hovedet står halv fast i bækkenet.

Køn: vi ved det ikke?

Navne: Har ikke valgt.

Gener: mine bryster er lige begyndt at væske, den ene er dog stoppet igen i dag…! Er meget træt og sover ca. 11 timer i døgnet, men sover meget dårligt.
    Har MEGET ondt i lænden og kan kun stå i 15 min. før jeg skal hvile.

Psykisk:
    Forbereder mig så småt på at baby skal komme, der er jo ikke mange uger. Glæder mig meget til den lille kommer.

ALT er på plads, og meget er brugt, men meget flot.

Vi har arvet en masse tøj, og har desuden fået meget nyt, så nu har vi alt for meget.

Han glæder sig rigtig meget til baby kommer ud. Og er blevet en rigtig mand/far – hjælper mig virkelig meget.

Pouline 32+5

SiksakSiksak
    Medlem

Termin: 23. april

Vægt: + 12 kg (har sådan passet på de sidste 3 uger siden jeg blev sygemeldt og har ikke taget på siden) Maven vokser så der er omfordeling;o)

Jordemoderbesøg onsdag:
    gest.alder: 29+2
    symfysemål: 30 cm
    blodtryk: 111/67
    babysvægt: 1200-1300g
    urin: blank – har dog tidl. gået til tjek hos lægen fordi der var spor af protein

Køn: dreng
    navn: pt. Valdemar

gener: bækkenløsning – har været sygemeldt i tre uger nu. Skulle først gå fra 8 uger før=26.2.
    Kan hverken stå eller gå mere end 50 m. – ret belastende. Sover en del nu hvor jeg er hjemme.

Har det meste på plads fra vores datter. Har dog både fået, lånt og købt drengetøj og mangler at låne skråstol og leje boxette!
    Glæder mig helt vildt til lillebror kommer – men ventetiden er lang når man ikke kan så meget.

vh. Sika

Anonym
    Gæst

Hej

Uger til termin: 10

Vægt: + 9

BT: 120/70, urin ?

Babys vægt: 1300g v. 28+4

Køn: Dreng

Navne: Zakarias

Gener: leaking boobs – charming!

Psykisk: ingen svingninger, glæder mig bare

Indkøb: Lidt tøj, har det meste tøj og udstyr fra storebror, men mangler en god klapvogn, autotol, ny babyalarm og bæresele. Er ved at stresse lidt, da jeg ikke har sorteret tøj eller noget endnu. Skal lige have afleveret speciale, inden jeg har tid til at “bygge rede”.

Manden: har ikke været så engageret som man kunne ønske sig, men jeg kunne mærke på ham, at det var ved at gå op for ham, at det er ved at være snart, da han så den lille til vækstscanning i mandags. Han kom efter det sidste gang, så det skal nok komme. Han er en kanon far for vores store dreng.

;o) Lene

Anonym
    Gæst

Hejsa

Her kommer min status.

Uger til termin: 8 uger i morgen

Vægtøgning: + 7,5 kg

Sidste tal fra jordemoderen: kan ikke huske det, men de var normale

Køn: Pige

Navne: Isabel eller Liva

Gener: Er blevet meget træt igen, men har det ellers fint fysisk. Sover ikke helt så godt om natten længere. Har lidt hævede ankler ind imellem. Får ondt i røven af at sidde ned i mere end et par timer(!)

Psykisk: Humøret svinger til tider utroligt meget – føler mig som en præmenstruel teenager(!)

Indkøb: Vi har købt barnevogn, kombivogn, puslepude, stofbleer og seng. Mangler stort set kun at finde en løsning mht. pusleplads. Tøj har vi arvet en masse af, men er ikke selv begyndt at købe endnu.

Mand: Han er sød og glæder sig meget til at blive far, men er ikke meget hjemme i øjeblikket pga. arbejdet. Han har endnu ikke mærket barnet sparke, for han har ikke tålmodighed til at sidde længe med hånden på maven. Han taler heller ikke til maven, eller sådan noget, men det har jeg det nu helt fint med. Han spørger til, hvordan jeg har det – og er meget forstående overfor min træthed og andre skavanker.

Andet: Jeg glæder mig efterhånden til at gå på barsel, men der er 4 uger til. Tænker endnu ikke så meget over fødslen, men spekulerer mere på, om jeg bliver glad for at gå hjemme så længe… Jeg er normalt ikke lige typen på at gå hjemme, men mon ikke det nok skal gå alligevel…

Mange hilsner
    dkmus1 (31+6)

anne1107anne1107
    Medlem

God idé med lidt status 🙂

Uger til termin: 10 uger
    Vægtøgning: +9½ kg

blodtryk: 125/80
    SF: 30 cm
    Babys vægt: ca 1600 g efter 30 uger.

Køn: ja, helt sikkert med de forældre 😉 Vi får sandsynligvis en pige.

Navn: Sophie

Gener: Urolige nætter og dertil matchende dagtimer, hvor jeg er uoplagt og træt. Derudover ikke gener af betydning.

Psykisk: Glad og veltilpas 90% af tiden. Har dog mine “ture” med nervøsitet, spænding og ked-af-det-hed. Her er min kæreste en fantastisk støtte!

Barnevognen har morfar sponseret, den er bestilt. Vuggen står klar. Derudover lidt småindkøb af tøj og div. De vordende bedstemødre hjælper også til, så selv om vi er på SU begge to, virker det overskueligt.

Han er bare fantastisk – mere er der ikke at sige til det. Jeg er dybt taknemmelig for at have ham ved min side og er sikker på at han bliver en dejlig far! Han er ligesom jeg ved at være lidt utålmodig 🙂

God weekend til alle, kh Anne.

pippelippippelip
    Medlem

Den vil jeg da gerne være med på…

Termin: 1/4

Gestationsalder: 33+0

BT: 110/60

Fosterpræs.: Hovedstilling

Fosterskøn: 2081g ved vægtscanning i 32+4

Køn: sikkert en pige

Navne: Har ikke snakket navne længe, men listen er nede på en 5-6 stykker. Mit favoritnavn er Alma, men det er ikke fars…

Gener: I bund og grund har jeg det fint, men der er dog lidt: Blodsprængninger øv, øv, øv. Kan kun ligge på den ene eller den anden side og vågner hver gang jeg trænger til at vende mig…

Barsel: Er gået fra og hvor er det bare skønt

Resten af familien: Storesøster snakker meget om den lille, men ved ikke helt hvad det vil sige. Far glæder sig til det er overstået og han kan få bebs i hænderne.

Mvh. Pippelip

Anonym
    Gæst

Uger til termin: 7 uger+4

Vægtøgning: +6 kg

blodtryk 112/72, SF 31 cm og babys vægt ca 1800 g efter 32 uger.

Køn: vi skal overraskes

Vi aner det ikke endnu, men det skal passe til Kevin og Cathleen og Alexander

Gener:
    Er træt konstant, har fået symfysesmerter, samt iskiasen er gået i baglås.
    Psykisk:
    Da vi er flyttet i nyt hus som ikke er færdigt, er jeg ved at få fnat over ikke at kunne “bygge rede”. så har det okey, men kunne gå bedre. Jeg kan bare ikke vente på den lille tyttebøvs kommer, tæller ligefrem dage.

Har det meste.

Han er stresset, pga huset og et krævende arbejde. dog kan jeg mærke at han glæder sig til denne baby. han viser det mere denne gang.

rosadearrosadear
    Medlem

Uger til termin: 9 ½ uge

Vægtøgning: + 18 kg (ups)

Sidste tal fra jordemoderen (ved 28 + 5):
    blodtryk 110/65
    SF 29 cm
    Fosterskøn 14-1500 g.
    Hovedstilling
    Masser af aktivitet 🙂

Køn: en overraskelse, medmindre jeg bukker under og smutter i Bagbysam næste gang scanningssygeplejersken kommer til Sjælland.

Skifter hele tiden, men lige nu topper Lilja og Albert

Gener:
    Ondt i bækkenet, når jeg bevæger mig for hurtigt.
    Træthed, manglende energi.
    Ellers går det fint 🙂

Psykisk:
    Kan godt mærke at humøret svinger lidt engang imellem, men generelt glæder jeg mig bare

Har købt brugt barnevogn, og fine nye madrasser.
    Ellers har jeg arvet en hel masse, som i øjeblikket ankommer til det nymalede barneværelse. Der mangler stadig nogle ting, men der er jo masser af tid.
    Har måttet sige stop for mere tøjindkøb til de gale kvinder i familien. Vil jo også gerne købe noget når bebs engang er ude.

Rosadear 30 + 3

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.