Puslebord

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej med-gravide

Jeg har lige nogle spørgsmål, regner i med at have jeres pusle ting ude på badeværelset eller på børneværelset?

Hvad har i anskaffet jer til babyen?

Er der nogle der har nogle gode fif til puslebord indkøb, hvis det skal bruges inde på værelset?

Mvh
    Anita 28+3

Anonym
    Gæst

Hej igen Anita,

Faktisk er det er svært spørgsmål at svare på. Hvis vi havde plads, havde jeg puslebordet ude på badeværelset – det er nemmest mht. til vand osv. Desværre har vi ikke plads, og derfor står det på Mathias’ værelse.
    Jeg vil klart anbefale du placere det på badeværelset!

Vores puslebord har en hylde hvor der er plads til 3 kurve. I den ene har vi bleer, den anden stofbleer, og den tredje er fyldt med cremer, olier, neglesaks, vatpinde osv. Alt det man lige kan få brug for.
    Jeg synes det er svært at sige hvad der skal være tæt på – tror faktisk man selv finde ud af det hen ad vejen. Det er er også forskelligt hvor meget man bruger til baby :o)

Det vigtigste er jo bleer, stofbleer, og noget at vaske/tørre med. :o))

Tanja 28+6

Anonym
    Gæst

Jeg venter nr. 3 og skal som altid, ha’ tingene ude ved puslebordet på badeværelset. Jeg synes det er nemmere når man står med den lille “rullepølse” at ha’ tingene indenfor rækkevidde, også vand. Første gang havde vi et meget lille badeværelse og brugte et puslebord der sad på væggen, kunne slåes helt fladt op på væggen (Ikea) og under hang der stofhylder (Ikea) til alt. Dejligt nemt. Men hvis man ikke har plads, og vil ha’ en anden løsning end et fast bord på børneværelset, så køb ev.t et let puslebord med hjul og hylder under (igen, Ikea har et), som kan rulles hen til badeværelsesdøren, så har man stadig pusletingene og vand lige ved hånden. Hvis man har mulighed for et fast spejl ved siden af eller bagved puslebordet er det en god idé, de små elsker at kigge på sig selv.

kh
    Hope
    21+6

Er lige på besøg fra maj…..

Jeg venter nr. 2 og selvom vi denne gang får plads til puslebord på badeværelset (et vægthængt) så skal vi igen have det på værelset. Det har fungeret fint sidst. Det bliver lynhurtigt en vane lige at få forbi badeværelset og hente vand (nu ligger vores badeværelse også tæt på…..) og ellers kan man have en thermokande med varmt vand stpende ved puslebordet – så har man også selvom man har overset en l….ble 😀

Fordelen ved at have det på værelset er, at man altid har skiftetøj ved hånden. Vi har en kommode med pusleplade øverst, hvor der er plads til en kurv, hvor i vi har klude, thermometer, creme, neglesaks, vatpide mv. og nedenunder puslepladen er der i den ene side 2 skugger hvori der er hhv. undertøj og strømper. Nedenunder er der 2 hylder – på den ene er der bleer på den anen stofbleer. I den anden side er der er skab med 2 hylder hvor alt tøjet ligger. Det fungerer perfekt for os og som sagt har vi valgt denne løsning også denne gang.

Anonym
    Gæst

Kan kun anbefale et puslebord på badeværelset (eller bryggerset), i nærheden af vand..
    Og der skal alle pusletingene også være.

Vi venter nr. 2 – og først igår fik vi flyttet puslebordet ud på badeværelset. Daniel elsker det – og jeg elsker at have vand lige ved hånden..

Britt 27+6

Anita22Anita22
    Medlem

Hvilket puslebord har i købt?

Anita

tanjastanjas
    Medlem

Vi valgte at bygge vores puslebord selv, da vi ikke kunne finde noget vi kunne blive enige om. Min mand stejlede simpelhen når han så priserne… Vi købte to små kommoder i Jysk (skabe med hylder i og en lille skuffe øverst) dem stillede vi med ryggen mod hinanden, med det mellemrum der skulle til for at den plade (sådan en hvid lamineret eller hvad det nu hedder. Den er vist 80×120 cm) vi havde købt i et byggemarked. Pladen er skruet fast med nogle vinkler så den ikke kan glide. Mellemrummet mellem kommoderne er så stort at der kan stå både en vasketøjskurv og en blespand, på undesiden af bordpladen har vi hængt en udtræksskuffe så bleer, stofbleer og skumsvampe altid er lige ved hånden. Desuden er bordpladen så stor at der er god plads på begge sider af puslemåtten til at man kan stille vandfad og ligge tøj fra sig, samt der kan sidde større søskende og kigge på. Vi har været rigtig glade for det. Økonomisk blev det vist lige så dyrt som dem i babybutikkerne;-) Men skabene er så store at børnene har et hvert til tøj og når det ikke skal bruges mere, har vi stadig de to kommoder til tøj.

Vi fik ideen fra nogle venner der havde købt to dybe kommeoder i ikea og stilt dem op ryg mog ryg, så behøvede de ikke pladen ovenpå.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.