2. jordemoderbesøg uge 28

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 2. jordemoderbesøg uge 28

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej

Jeg vil lige høre om der er nogen der har været ved joremoder i 28. uge?

Jeg var hos jordemoderen i dag for 2. gang i min graviditet.

Hun spurgte hvordan det gik om jeg mærkede liv hver dag, for det skal man nu.. og flere gange om dagen.

Hun undersøgte størrelsen af min livmoder 30 cm fra symfyse til fundus. Det er lidt over middel, det antal uger man er i skal svare til det antal cm hun måler så skulle kun have været 28 cm.

hun vurderede min baby til at veje 1300g

Mit blodtryk var fint og der var ikke noget i urinen.

Så alt i alt gik det godt, jeg døjer dog med bækkenproblemer, men dem tager en jordemoder sig åbenbart ikke af.

Håber alt går godt for jer.

Anita 27+6

Astrid28Astrid28
    Medlem

Jeg var hos jordemoder i går til mit 2. besøg (28+1).

Fik foretaget det samme som dig. Min mave målte 32 cm og den “lille” vurderede hun til at veje 1400 gram, som efter sigende skulle være ret meget.

Det er så skønt at få lidt nyt om ens mave og baby synes jeg. Man går jo og læser sig til informationerne i diverse blade og bøger, men noget andet er at få noget afvide om ens egen mave synes jeg 🙂 Min kæreste kunne ikke rigtigt forstå hvorfor han skulle med, men var rigtig glad for at han tog med, han nyder jo også at høre om den lille!!

Det er da ikke så fedt at din jordemoder ikke reagere på dine bækkensmerter, måske du skal tage fat i din læge?

Håber du klarer den!!

KH Astrid (28+1)

Anita22Anita22
    Medlem

Håber der er flere der vil skrive hvordan det gik?

Anita

Anonym
    Gæst

Jeg går til jm hver 4 uge, pga. jeg midstede Patricia i uge 31+2 kun 2 dage gammel i maj 06.

Derud over går jeg også hos en fødselslæge hver 4 uge og bliver kontorl scannet hver 4 uge.

Jeg få målt bt, tjekket urin, får lyttet til hjertelyd og målt sf mål. denne gang, som var 2 finger over umb (hvad det så lige er), og skønnet fosterskøn (vægt, men det er kun lidt i sjov, da jeg jo får ham vægtscannet hver 4 uge) og det er vist det.

Det er det samme som sker hved hver jm besøg frem til fødselsen, og man kan jo snakke om fødselsforberedelse, smertelindring til fødselsen og hvad man har på hjertet.

Pia 28+3 og engel Patricia

merri1merri1
    Medlem

da jeg er flergangsgravid og bor i Århus. Det var sådan en lidt ældre jordemor med brillerne nede på næsen. Hun tog mit blodtryk og målte sf-mål til 25, som var det samme mål, som min læge nåede frem til i uge 24. Hun vejede mig ikke, og urinprøven skulle jeg selv gå ud og tjekke bagefter. Hun skønnede vægten til 1000 gram, men senere samme dag blev jeg scannet og her viste vægten sig at være 1350 gram. Så jeg gir’ altså ikke meget for de jm-besøg…….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.